Junibaby18
Glad i forumet
Jeg har spist brie jeg. Leste at de fleste Brie-typene i Norge er pastoriserte. Så det har jeg altså spist.[emoji16] savner vin, herregud som jeg savner vin. Og cava! Og snus!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har spist brie jeg. Leste at de fleste Brie-typene i Norge er pastoriserte. Så det har jeg altså spist.[emoji16] savner vin, herregud som jeg savner vin. Og cava! Og snus!
Me too[emoji19] Sitter å sikler når mannen spiser det.. og føler meg litt snurt[emoji85]Salami! Det eneste jeg har lyst på på brødskiva! Grin!
Det er ikke anbefalt av helsemyndighetene pga fare for listeriahttps://helsenorge.no/gravid/mat-og-drikke-nar-du-er-gravidKanskje eit dumt spørsmål men korfor eter dokker ikkje spekemat eller brie? Har aldri hørt at det skulle ikkje være lov? I alle fall ikkje så lenge det er ikkje laget av rå melk.
Det er dårlig gjort! Hadde blitt ordentlig furten hvis mannen gjorde det samme [emoji34]Fikk helt vilt lyst på salat med chevre her om dagen. Hjalp ikke at mannen spiste det til lunsj og sendte bilde av det dagen etter[emoji19]
Spekemat kan inneholde en bakterie som kan skade fosteret ganske myeKanskje eit dumt spørsmål men korfor eter dokker ikkje spekemat eller brie? Har aldri hørt at det skulle ikkje være lov? I alle fall ikkje så lenge det er ikkje laget av rå melk.

Jeg tør liksom ikke allikevel [emoji15] dersom noe skulle skje og jeg har spist noe som står på nei-listen vet jeg at jeg vil skylde på meg selv, og det er det rett og slett ikke verdt. Men det gjelder for meg, jeg vet om flere som har spist både salami og spekemat gjennom svangerskapet og fått friske barn, så det er bare min overhysteri [emoji4]https://altformamma.no/artikler/141/article/item
I morgen kjøper jeg salami! Om så bare for en skive
Min og.. jeg ofrer lett salami og spekemat i noen mnd.. det fins så mye annet man kan spiseJeg tør liksom ikke allikevel [emoji15] dersom noe skulle skje og jeg har spist noe som står på nei-listen vet jeg at jeg vil skylde på meg selv, og det er det rett og slett ikke verdt. Men det gjelder for meg, jeg vet om flere som har spist både salami og spekemat gjennom svangerskapet og fått friske barn, så det er bare min overhysteri [emoji4]
Jeg tør liksom ikke allikevel [emoji15] dersom noe skulle skje og jeg har spist noe som står på nei-listen vet jeg at jeg vil skylde på meg selv, og det er det rett og slett ikke verdt. Men det gjelder for meg, jeg vet om flere som har spist både salami og spekemat gjennom svangerskapet og fått friske barn, så det er bare min overhysteri [emoji4]
Ja det er varmebehandlet så det går helt fintMen hvordan er det å spise spekeskinke på pizza? Går det greit når den har vært varmet opp? Det samme med mozzarella?[emoji4]
Så lenge maten er varmebehandlet over 70 grader går det fint [emoji2] jeg har hatt spekeskinke på pizza, og det er visst helt i orden. Mozzarella kan du spise uten å varmebehandle den så lenge den er ferskMen hvordan er det å spise spekeskinke på pizza? Går det greit når den har vært varmet opp? Det samme med mozzarella?[emoji4]