Hva sa sjefen?

Spiramin

Forelsket i forumet
Dere som har fortalt det til sjefen da vell og merke :) hvordan var reaksjonen? Skal fortelle det snart selv og merker jeg gruer meg litt ja :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Han ble ikke særlig glad. Er bare 10 uker siden jeg kom tilbake fra svangerskapspermisjon. Så ingen gratulasjon og glede å få der :( ganske skuffende egentlig.

Huff :( kjedelig å få en slik reaksjon når man forteller en sånn nyhet man er så veldig glad for selv.. :/

Jeg fortalte det nettopp til sjefen. Sånn for 10 min siden. Hadde egentlig ikke planlagt å si det før neste fredag etter UL, men sånn ble det ikke. Skulle ha samtale med henne, og var så kvalm at jeg nesten ikke klarte å snakke..

Sjefen sa først: ...... OI!....... (mer stillhet)..... Så gøy, gratulerer.... Da må vi finne på noen lure løsninger i forhold til dine arbeidsoppgaver..

Så jeg føler hun tok det ganske greit.. Vet hun er glad på mine vegne, men vet også at det innebærer mye ekstra for henne å skulle finne en/flere til å overta mine oppgaver..

Jeg er midt inni en fase nå hvor jeg skal få mer ansvar også, flere oppgaver og mer jobb. Har egentlig hatt dårlig samvittighet for at jeg sa ja til dette da jeg visste jeg var gravid.. Men prøver å skyve det bort. Jeg vet jeg ikke skal ha dårlig samvittighet.

Jeg har avtalt møte med sjefen på onsdag, gruer meg veldig siden jeg fortsatt har en mnd igjen av prøvetiden :S men men

Jeg hadde bare jobbet der i 2 mnd da jeg ble gravid og jeg følte for å fortelle det tidlig slik at sjefen ikke skulle føle at jeg skjulte noe. Det ble ikke godt mottatt og fikk bare beskjed om at jeg var den andre kvinnen som gjorde dette og at det gikk med mye penger og ressurser på opplæring osv...... Enda bedre er jo det at jeg er langtids sykemeldt pga komplikasjoner og det gjør ikke saken bedre :-/ Gruer meg faktisk til å dra tilbake på jobb... Men jeg håper du er heldigere med sjefen din. Lykke til! :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg fortalte det da jeg ble sykemeldt, og hun bare "Gratulerer! Det er jo kjempekoselig", ba meg ta vare på meg selv og sendte meg hjem :) så at hun oppriktig mente det hun sa også, og det synes jeg var bra når jeg fem sekunder før hadde gitt henne sykemelding for 4 uker, dvs mange vakter hun måtte få dekke opp!

Jeg har sagt det til sjefen. Grudde meg noe voldsomt!
Hadde prøvd flere ganger, men uten å klare det. Syns det var veldig vanskelig og ekkelt..
Men så klarte jeg det til slutt :-)
Hun ble faktisk veldig gla på mine vegne, hun ga meg en klem og det så ut som hun nesten fikk litt tårer i øynene.
Hadde aldri forventet den reaksjonen :-P

Jeg hadde bare jobbet der i 2 mnd da jeg ble gravid og jeg følte for å fortelle det tidlig slik at sjefen ikke skulle føle at jeg skjulte noe. Det ble ikke godt mottatt og fikk bare beskjed om at jeg var den andre kvinnen som gjorde dette og at det gikk med mye penger og ressurser på opplæring osv...... Enda bedre er jo det at jeg er langtids sykemeldt pga komplikasjoner og det gjør ikke saken bedre :-/ Gruer meg faktisk til å dra tilbake på jobb... Men jeg håper du er heldigere med sjefen din. Lykke til! :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Cirka samme reaksjon her. Fikk et "ånei, uffda, hva skal du gjøre med det?" Ikke så veldig stas, det nei...

Jeg jobber ikke så hat ikke noe å delta med her, mem det ser ut som at dere som har mannlige sjefer får mest negative tilbakemld:s det er dårlig holdning blandt menn asså...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg jobber ikke så hat ikke noe å delta med her, mem det ser ut som at dere som har mannlige sjefer får mest negative tilbakemld:s det er dårlig holdning blandt menn asså...

Min sjef er sel kvinne. Men som dog ikke har barn eller samboer selv.

Min sjef er sel kvinne. Men som dog ikke har barn eller samboer selv.
ja kan være litt derfor hun er som hun er, aner ikke hva det er snakk om..
syns det er fælt at mange damer gruer seg til å fortelle at de er gravide osv..
nesten gla jeg ikke jobber pga av den..

ja kan være litt derfor hun er som hun er, aner ikke hva det er snakk om..
syns det er fælt at mange damer gruer seg til å fortelle at de er gravide osv..
nesten gla jeg ikke jobber pga av den..

Helt enig! Selv er jeg student, så har ingen andre enn meg selv å svare til....
For noen sjefer! At det går ann å ytre slikt i 2013?? Blir sjokkert jeg...

Helt enig! Selv er jeg student, så har ingen andre enn meg selv å svare til....
For noen sjefer! At det går ann å ytre slikt i 2013?? Blir sjokkert jeg...

er rett skammenlig ja,herregud man skal da ikke føle seg slem når man blir gravid.
loven sier sitt, og da kan sjefen ta sine pers meninger å stappe dem en viss plass, ikke være frekk å stygg i kjeften..

Da jeg fortalte det, så sa hun at hun forstod alt mye bedre, og gratulerte :)
Hadde grua meg mye :p

Kontrakten min skal bli forlenga i slutten av desember. Å jg prøvde etter beste evne å skjule sv.skapet. til jeg til slutt bare måtte si det. Det vae gratulasjoner og god bedring meldinger og avtale om møte for å finne gode løsninger for mg å de tok til takke med å få ha meg så lenge jeg greide osv osv. Så mulig d ikke blir fast kontrakt fra januar men den blir forlenga:-)

Min kvinnelige sjef var den første som fikk vite det etter sambo :-)
Måtte si det pga arbeidsoppgaver gravide ikke kan ha hos oss.
Men hun ble glad hun på mine vegne :-D
Hun hadde ventet på det sa hun!

Så nå driver jeg med "skjult opplæring" av en person som kanskje kan ta over etter meg! Hun vet det ikke selv enda, men jeg håper hun svarer ja når vi spør om 2 uker :-P

Ellers spurte sjefen i dag om nårtid jeg skulle gjøre det ofesielt, da det viser på meg at jeg er gravid i arbeidsklærne :-O

Jaja, folk får bare lure ;-)

Jeg fortalte allerede i uke 8. Hun sa åja... Gratulerer...! Forventet faktisk ingen gratulasjon da sjefene på jobben min er lei alle 2011 barna. Da var vi 5-6 jenter som gikk ut i permisjon. Men vi er ca 100 ansatte da.

Min sjef gratulerte meg og sa klart ifra at ingen jenter skal ha dårlig samvittighet for å få barn.Det var en lettelse å få sagt det!Men så har jeg valgt å jobbe i det offentlige for å slippe masse pes m permisjoner,syke barn etc etc
Helt utrolig å høre hvordan noen av dere har blitt møtt av sjefen deres,til å bli helt oppgitt av!

Back
Topp