Hva regnes som daglige spark?

UngeSpire

gravid, septemberspire <3
er 22+1 idag og kjenner fortsatt bare noen dult. Og de er svake. Syns egentlig det er trist. Er heller ikke hver dag jeg kjenner eller legger merke til sparkene. Kan heller ikke se det. Morkake foran

Hva regnes som daglige spark?? Er det et spark hver dag? Ofte i timen?? Ordentlige spark eller også små dult?

Og er det fra uke 25 eller 28 at man skal kjenne daglig? Hører så mye forskjellig :)

Last edited:
Jeg regner å kjenne spark hver dag. Noen ganger kjenner jeg en til to svake andre dager hver annen time. Spørs litt på hvor mye jeg er i ro. 24+0 i dag og de siste uke har det økt på drastisk

For det første, daglige spark skal kjennes fra uke 25, daglige spark er at du kjenner liv hver dag, noen dager kjenner man mer, andre mindre, det er normalt. Og for det andre, så tror jeg kanskje det beste for deg er å prøve å bare kose deg, nyte dagene, og være glad for at du er gravid, sparkene de kommer, fra jeg var 22 uker på vei til nå 24 har det skjedd ufattelig mye, og jeg kjenner mer og mer hver dag, Hender jeg ikke kjenner noe en dag, men så kommer det igjen dagen ettepå :) Nå synes jeg til og med det kan være litt "plagsomt" og ubehgaelig med alle sparkene heletiden :P hehe, så det går fort fra du først begynner å merke litt, til det er fult liv der nede. Babyen har fortsatt en del plass å røre seg på, og viss den ligger med ryggen ut, og sparkene kommer inn mot din rygg vil du ikke merke noe :)

Slapp av og kos deg! sparkene kommer, magen kommer, de tunge dagene kommer, og fødselen kommer, plutselig savner du å gå gravid, og desuten, det er ikke mange ganger i livet man får gå gravid, nyt det :)

:) ha en fin dag!

Jeg regner å kjenne spark hver dag. Noen ganger kjenner jeg en til to svake andre dager hver annen time. Spørs litt på hvor mye jeg er i ro. 24+0 i dag og de siste uke har det økt på drastisk
Var det jeg regnet med :) trenger ikke være hele dagen liksom? Skulle ønake min sparka mer så jeg kjente

Idag er jeg 22+4 og kjenner daglige spark opp til flere ganger daglig. I hele går var det sparkefest der inne! :) men jeg er annengang, og kjenner det kanskje derfor bedre. Men dette er veldig indivisuelt! :)
Kos deg med svangerskapet, snart vil du kjenne lille flere ganger daglig! :)

For det første, daglige spark skal kjennes fra uke 25, daglige spark er at du kjenner liv hver dag, noen dager kjenner man mer, andre mindre, det er normalt. Og for det andre, så tror jeg kanskje det beste for deg er å prøve å bare kose deg, nyte dagene, og være glad for at du er gravid, sparkene de kommer, fra jeg var 22 uker på vei til nå 24 har det skjedd ufattelig mye, og jeg kjenner mer og mer hver dag, Hender jeg ikke kjenner noe en dag, men så kommer det igjen dagen ettepå :) Nå synes jeg til og med det kan være litt "plagsomt" og ubehgaelig med alle sparkene heletiden :p hehe, så det går fort fra du først begynner å merke litt, til det er fult liv der nede. Babyen har fortsatt en del plass å røre seg på, og viss den ligger med ryggen ut, og sparkene kommer inn mot din rygg vil du ikke merke noe :)

Slapp av og kos deg! sparkene kommer, magen kommer, de tunge dagene kommer, og fødselen kommer, plutselig savner du å gå gravid, og desuten, det er ikke mange ganger i livet man får gå gravid, nyt det :)

:) ha en fin dag!
Tusen takk for fin tilbakemelding <3 trodde det var fra uke 28 jg? Skal prøve å nyte alt jeg kan med lille prinsen <3

Jeg begynte å kjenne ordentlige spark rundt uke 22.. Og ikke bare sånne små dult.. Er nå 26 uker og det har skjedd utrolig mye på de ukene:D kjenner spark hver dag, noen dager mindre og svakere enn andre! Men blir kraftigere og fler for hver dag som går:) er vel ikke før uke 28 det er viktig at man kjenner spark hver dag, og tror da at daglige spark er ca 10-15 spark hver dag:)

Kos deg med det som kommer fremover:)

Jeg begynte å kjenne ordentlige spark rundt uke 22.. Og ikke bare sånne små dult.. Er nå 26 uker og det har skjedd utrolig mye på de ukene:D kjenner spark hver dag, noen dager mindre og svakere enn andre! Men blir kraftigere og fler for hver dag som går:) er vel ikke før uke 28 det er viktig at man kjenner spark hver dag, og tror da at daglige spark er ca 10-15 spark hver dag:)

Kos deg med det som kommer fremover:)
Var det jeg trodde og :) oja. Trodde man akulle telle 10 spark på to timer jeg etter 28? :) men det er jo vanskelig hvis det er mindre noen dager. Eller er det helt på slutten kanskje?:D

Var det jeg trodde og :) oja. Trodde man akulle telle 10 spark på to timer jeg etter 28? :) men det er jo vanskelig hvis det er mindre noen dager. Eller er det helt på slutten kanskje?:D
Hmmm.. Det hat jeg ikke hørt om:/ daglige bevegelser er jo at du kjenner liv som romstering, dult og spark hver dag:) er ikke uvanlig at det er mindre noen dager:) når du først har begynt å kjenne spark tydelig hver dag, legger du merke til de dagene det er mindre og når du evt. Ikke kjenner noe! Du vil sikkert etterhvert begynne å gjenkjenne ett mønster på når babyen er våken og sover og sånn også! (Det har ikke jeg begynt å kjenne enda)

Hmmm.. Det hat jeg ikke hørt om:/ daglige bevegelser er jo at du kjenner liv som romstering, dult og spark hver dag:) er ikke uvanlig at det er mindre noen dager:) når du først har begynt å kjenne spark tydelig hver dag, legger du merke til de dagene det er mindre og når du evt. Ikke kjenner noe! Du vil sikkert etterhvert begynne å gjenkjenne ett mønster på når babyen er våken og sover og sånn også! (Det har ikke jeg begynt å kjenne enda)
Ja håpe det :) vil kjenne sparka som alle prater om er så herlig, hehe :)

Dette tror jeg er kjempe forskjellig, så bare prøv å ta det med ro og tenk at tiden med masse spark kommer ganske snart :-) Jeg er 23+4, og har i en måned hatt spark hver dag. De siste to uker får jeg antakelig 10-20 gode spark hver gang jeg sitter eller ligger, ca hver 4. time i snitt..? Uten at jeg har regnet på det.. Jeg synes nesten hun er i overkant aktiv, i forhold til andre jeg hører om.. Og man vil jo være så "normal" som mulig, så jeg forstår deg .. Men kan det også være noe, for mye liv rett og slett? Adhd much? :-D :-P

Min jordmor sa forresten fra uke 25..

Dette tror jeg er kjempe forskjellig, så bare prøv å ta det med ro og tenk at tiden med masse spark kommer ganske snart :) Jeg er 23+4, og har i en måned hatt spark hver dag. De siste to uker får jeg antakelig 10-20 gode spark hver gang jeg sitter eller ligger, ca hver 4. time i snitt..? Uten at jeg har regnet på det.. Jeg synes nesten hun er i overkant aktiv, i forhold til andre jeg hører om.. Og man vil jo være så "normal" som mulig, så jeg forstår deg .. Men kan det også være noe, for mye liv rett og slett? Adhd much? :-D :p

Min jordmor sa forresten fra uke 25..
Synes det er så rart noen jordmødre sier uke 25 og noen sier uke 28. De burde jo si det samme. Måtte le av "adhd" much :p

er 22+1 idag og kjenner fortsatt bare noen dult. Og de er svake. Syns egentlig det er trist. Er heller ikke hver dag jeg kjenner eller legger merke til sparkene. Kan heller ikke se det. Morkake foran

Hva regnes som daglige spark?? Er det et spark hver dag? Ofte i timen?? Ordentlige spark eller også små dult?

Og er det fra uke 25 eller 28 at man skal kjenne daglig? Hører så mye forskjellig :)
Dette er så individuelt. Og det finnes heller ingen fasit. Jeg føler i grunn det er like mange svar som det finnes gravide av og til. Jeg ville spurt jordmor om dette. Fått henne til å forklare litt rundt når du bør begynne å kjenne, hvor ofte, hyppighet osv. Hun vet dette, og har også all din informasjon (morkake osv). Som gjør at hun gjerne kan komme med et litt bedre svar :-)

Titter fra juli.
Jeg kjente ikke daglig bevegelser før fra rundt uke 26/27... Er nå 32+3. Jeg har mk forran, og min jordmor sa at fra uke 28 kjenner "alle" liv. Om det er form av tydelige spark eller strykende bevegelser.
Håper du snart vil kjenne noe daglig, og ikke vær redd for å spørre jm,det finnes ingen dumme spm ;)

Back
Topp