hva passer? *kake*

2x 24November

Forumet er livet
VIP
skal bake dåpskaka til Viljar til søndag.

Skal ha 2 kaker oppå hverandre. en stor firkantet under. Det skal være sukkerbrød med bringebær mousse inni, trekkes med sukkerpasta.
Oppå skal jeg ha en mindre kake som skal være rund. Det skal være sjokoladekake, men hva skal jeg ha inni?? tenkjer vaniljekrem av noe slag.. hva trur dere??

og legger man sukkerpasta rett på kaka eller må/burde man ha krem (?) under?

Sjokoladekake med vanlije krem er jo veldig godt synes jeg hvertfall.. Aldri brukt sukker pasta jeg, men når jeg bruker mmf har jeg alltid glasur under... Lykke til med baking og gratulerer med dåpen til lillegutten[:D]

ORIGINAL: AB

Sjokoladekake med vanlije krem er jo veldig godt synes jeg hvertfall.. Aldri brukt sukker pasta jeg, men når jeg bruker mmf har jeg alltid glasur under... Lykke til med baking og gratulerer med dåpen til lillegutten[:D]

hvilken glassur bruker du da??

ORIGINAL: SistemannIMagen

ORIGINAL: AB

hvilken glassur bruker du da??

På sjokoladekake bruker jeg som regel en kaffe glasur (oppskrift her : http://abbs.blogg.no/1294664429_kaffeglasur.html )
Men du kan jo også bruke en sjokoladeglasur uten kaffe i om du vil [:)]

ORIGINAL: SistemannIMagen

skal bake dåpskaka til Viljar til søndag.

Skal ha 2 kaker oppå hverandre. en stor firkantet under. Det skal være sukkerbrød med bringebær mousse inni, trekkes med sukkerpasta.
Oppå skal jeg ha en mindre kake som skal være rund. Det skal være sjokoladekake, men hva skal jeg ha inni?? tenkjer vaniljekrem av noe slag.. hva trur dere??

og legger man sukkerpasta rett på kaka eller må/burde man ha krem (?) under?

Hvis du fyller den med vaniljekrem kan du jo bare smøre et tynt lag med det på toppen av kaken også.
Vaniljekrem blandet med litt vanlig krem blir jo luftig og godt som fyll

Back
Topp