Hva pakker du i fødebagen?

Renzy

Gift med forumet
Septembergull'17
Maisløyfene 2024
Vil gjerne høre hva dere pakker i fødebagen:)
Har jo gjort dette før men ble litt usikker blant annet på hvor mye jeg skal ta med til baby. Man glemmer visst fort;)

Jeg lurer på når folk pakker fødebagen jeg? Sist pakka jeg når riene begynte, var ok d.. men savna noe småtterier husker jeg :p

Vi brukte sjukehusbodyane, så hadde bare med hentesettet til babyen. Brukte sjølv også omtrent bare sjukehusklær - husk sandaler (Birkenstock), ammebh, toalettsaker. Ikkje gløym pappaen! T-skjorte, boxer, joggebukse..

Vi brukte sjukehusbodyane, så hadde bare med hentesettet til babyen. Brukte sjølv også omtrent bare sjukehusklær - husk sandaler (Birkenstock), ammebh, toalettsaker. Ikkje gløym pappaen! T-skjorte, boxer, joggebukse..

Skal far natte over, derfor du pakker til ham?

Jeg tenker at jeg har så innmari god tid, at den kommer ikke til å bli pakket med det første[emoji16] men den skal se sånn noenlunde slik ut;

- haremsbukser fra Cubus
- cardigan
- svææære truser
- singletter
- amme-bh
- toalettsaker
- lypsyl
- mobillader
- sandaler
- hentesett til lillemann
- en pysj til lillemann
- to bodyer
- et par sokker
- en strømpebukse
- to bukser
- strikket babyteppe
- en vannflaske
- noe snacks
- strikkepinnene mine [emoji23]

Her pakker jeg enkelt. Hadde med altfor mye sist og det siste jeg tenker på er mitt utseende. Orker ikke å begynne å pakke ut en helt del når jeg kommer hjem fra sykehuset. Sykehussjortene er supre synes jeg, lett å amme i også svetter man mye de første dagene så da går det noen skift. Tar med en pysj bukse og en ammetopp som jeg drar hjem i. Toalettsaker inkl brystsalve og ammeinnlegg. Av undertøy tar jeg kun med sokker og ammebh. Bruker de nydelige sykehus trusene. De holder bindene godt på plass også kastes de bare etter bruk. Innesko er kjekt å ha. Det lille ekstra jeg unner meg er termokopp (sykehuskrus er knøtt små). Til mini har jeg med en body, en bukse og en lue. Bruker det på sykehuset + reiser hjem i det.

Ørepropper, øyemaske, babyolje(i tilfelle bek), silk-tape til babyen (unngå å måtte bruke den tapen man ALDRI får av den nydelige, sarte babyhuden), tannkrem og tannbørste..

Toalettsaker, sovemaske, cubusbuksene mine, ammevennlige topper, ammebher, saltvannsspray og lypsyl(tørr sykehusluft), drikkeflaske med vid hals(slik at man får isbiter nedi), innesko, ammeinnlegg, multimam-kompresser, q-tips og en boks med vaskepulver.

Enig i det med sykehusskjorte. Brukte for det meste det forrige gang, og den j**** svetten er noe av det jeg gruer meg til:p
Ellers var sykehusklærne alt for store og slappe forrige gang, så jeg tar med litt klær til babyen i tillegg til hentesett.
Jeg er mester i å pakke for mye, så jeg tenker faktisk å pakke - for så å ta ut noe, håper det blir passende mengde da;)
Jeg vil gjerne ha bagen klar på forhånd. Sist gikk vannet hjemme, og jeg kunne ikke ha begynt å pakke bagen da for å si det sånn, da måtte mannen ha gått med mopp etter meg:p

Skal far natte over, derfor du pakker til ham?

Vi endte med å vere på sjukehuset i 1,5 døgn før babyen blei tatt med haste ks. Etter det var vi der i 5 netter til. Pappaen hadde faktisk med for lite klær! Greit å ha med et skift - en veit aldri kva som skjer [emoji4]

Vil anbefale å ha med en romslig og god shorts. Jeg brukte det for det meste forrige gang. Men jeg er litt varm av meg då [emoji4]. Og en trøye med glidelås/knapper, så det er lett å komme til brystene.

Har pakka bagen nesten klar :cool:
Store, løse klær til meg. Bukse, t-skjorte, genser, jakke, ammebh, truser, sokker. To-tre skift da man ikke vet hvor lenge man blir (var 5 dager sist).
Slippers.
Toalettsaker.
Noe å lese/gjøre.
Ammeinnlegg.
Klær til baby: nattdress, body, strømpebukse og lue. Et sett i hver str. 44 og 50. (Sist hadde jeg med str 50 og 56...og guttungen brukte 44).
Kosepledd.
Hentesett og lue.
Snacks.
Juice/iste.

Pappaen pakker sin egen bag. :happy:

Nå bor vi kun 20 min. kjøring unna sykehuset, så om vi mangler noe får mannen dra å hente ;) eller gå over gata på kjøpesenteret å handle :D

Jeg har pakke det allerede :)
- pysj til meg
- tøffel
- toalettmapper (det fikser jeg sist minut)
- ammebh
- hentesettet til mini
- 1 body til mini
- smokk

og ikke noe mer... jordmor anbefalte å ikke ta masse ting til baby og ikke til meg selv... så jeg hører på henne hehe
Jeg er førstegangs men har ikke lyst og ha en koffert til Ahus :dummy::happy3

Til han

2xbody
2xstrømpebukse
2×lue
2×bukse
Pysj
Sparkedress
Sokker
Teppe

Til meg

2×ammebh
2×sokker
3×truse
1×boxer
1×Tshorte
2×ammesinglet
1×joggebukse
1×slipperer
Ammeinnlegg
Varmeflaske
Helsekort

Det er det som er i baggen nå. Så blir de småtjafs som snacks og toalettmappe

Jeg skal ha med masse sokker! Jeg svetta helt sykt på føttene sist, så samboer måtte ut og shoppe. Ellers så gikk jeg i samme buksa og singleten de dagene jeg var der. Sykehustrusene var gull:) Skal også ha med innesko. Skal ikke pakke i nærheten så mye som sist.

Jeg skal ha med masse sokker! Jeg svetta helt sykt på føttene sist, så samboer måtte ut og shoppe. Ellers så gikk jeg i samme buksa og singleten de dagene jeg var der. Sykehustrusene var gull:) Skal også ha med innesko. Skal ikke pakke i nærheten så mye som sist.

Høres akkurat ut som meg ;) man lærer etter å ha pakket altfor mye første gangen :p

Bare helt vanlig silk-tape som du kjøper på apoteket ("til sart hud") eller lignende. Egentlig bare en tape med dårlig lim, men jeg hadde så vondt av den fæle tapen de satte på etter stikket i hælen sist. Går selvsagt av ved å bløtlegge en god stund, men det er jo helt unødvendig!
Men når man har tatt av tapen de satte på, så trenger man vel ikke å sette på nytt?

Åååh, masse gode tips - takk!!! [emoji16] ser at det fort kan bli at jeg pakker for mye, men samtidig bor vi et stykke unna sykehuset, så er greit å ha ting på plass. Hva anbefaler dere å pakke i? Tenker i utgangspunktet en trillekoffert jeg? Eller er det bedre med en bag?

Back
Topp