Hva pakker du i? (fødebag)

Hva pakker du i?

• Trillekoffert, liten

• Trillekoffert, stor

• En weeendbag

• To eller flere weekendbager

• Ryggsekk

• Annet som ikke er nevnt

Results are only viewable after voting.

Emberella

Forelsket i forumet
Novemberlykke2024❤️
Vet det er en tråd om innhold i fødebagen (som såklart er viktigere), men jeg lurer på hva dere planlegger å pakke i?

Jeg har nettopp begynt å skrive en liste over innhold, og synes den blir så lang.
Undrer meg på hvafforno jeg skal pakke alt sammen i, for at det skal få plass. Er det innafor å møte på føden med trillekoffert? xD Det blir jo litt greier til baby, til meg, og sambo. Tar jo en del plass! Men vil ikke at føden skal tro at jeg flytter inn, heller.

Vet det er en tråd om innhold i fødebagen (som såklart er viktigere), men jeg lurer på hva dere planlegger å pakke i?

Jeg har nettopp begynt å skrive en liste over innhold, og synes den blir så lang.
Undrer meg på hvafforno jeg skal pakke alt sammen i, for at det skal få plass. Er det innafor å møte på føden med trillekoffert? xD Det blir jo litt greier til baby, til meg, og sambo. Tar jo en del plass! Men vil ikke at føden skal tro at jeg flytter inn, heller.
Jeg vet ikke hva en weekend bag er, men jeg pakker i bagen jeg pleide bruke på trening.

Jeg så en video her inne om fødebagen, og hun brukte liten trillekoffert.

Selv prøver jeg pakke minst mulig. Ved de to tidligere fødslene brukte jeg sykehusskjorte, nettingtruser og bind fra sykehuset i hovedsak, så jeg pakker ikke med masse tøy til verken meg eller baby. Har med 2 sett til oss begge, + jeg vil jo ha tøyet jeg dro inn på føden med også. Hadde det ikke vært for "faren for søl"(kroppsvesker) ville jeg bare hatt 1 sett til meg.

Jeg vet ikke enda. Jeg har hatt lyst å pakke i en liten trillekoffert, fordi jeg ikke liker å pakke i en uoversiktlig bag, tenker som deg at det kanskje virker som om jeg flytter inn (haha) men det er jo et opphold på 3 dager (førstegangs) og en del skift? Har ikke så lyst å spise frokost og sånt på kaféen på sykehuset i nattas eller sykehusklær, men vet ikke helt hvordan ting fungerer. Tenkte pakke med meg noen lette, løse myke kjoler med knapper som går fort å tre på seg, er jo sommer.

Har pakket i en stor vanlig veske jeg har. Til den lille har jeg brukt en liten strandveske som storesøster har vokst fra, men mulig jeg flytter det over til stellevesken.

Jeg prøver å pakke så lite som mulig. :joyful:

Har en sånn rains bag, så jo den er stor, men skulle det regne trenger jeg ikke tenke på innholdet :) for da holder det seg tørt

Har ein liten north face bag, så tenker å pakke i den. Forrige gang gjekk eg i sjukehusskjorte og shorts heile tida på barsel, så tar med lite klær til meg sjølv denne gongen.

Mannen får pakke i sin eigen bag :joyful:

Hadde stor bag sist, åpnet den ikke før samme dag som vi skulle hjem. Denne gangen blir det en liten trillekoffert. Trillekoffert fordi sist måtte mannen bære både tung bag og baby i bilstol, men med trillekoffert klarer kanskje jeg å bidra på tur ut fra sykehuset også

Jeg pakker til bebis i stellevesken hennes, og til meg selv i en weekendbag :joyful: Noe av mitt er oppi hennes da, hun skal ikke ha med så mye!

Pakker i en bag til meg og mini. Så pakker samboer i sin egen bag. Krysser fingrene for familierom, siden vi har et stykke reisevei. Kommer uansett til å pakke stellevæska og ha med i bilen, så hvis jeg får lite plass i min bag kan jeg jo ta den også med inn (eller hente ved behov).

Blir nok en liten bag. Mannen må hjem hver kveld, så blir enkelt for han å ta med ting vi eventuelt måtte trenge :)

Har pakket i en litt stor bag, da en aldri vet hvor lenge man blir. Føler ikke at jeg har med så alt for mye, men har ett par skift til mannen også, og litt klær til baby. Kommer til å bruke klær som de har der.

Har med egen sjampo og balsam også siden jeg fikk skikkelig ekkelt hår av deres.

Mannen skal også ha med en liten presskanne og egen kaffi, da kaffen der smaker dritt.(ifølge han).

Er bare 30 minutt unna da.

Pakker i bag til meg og mannen, og til baby i stelleveska tror jeg. Får plass til alt i bagen, men synes det er greit å ha alt til baby på en plass når vi skal reise hjem..

Liten trillekoffert har jeg brukt de siste gangene. Mer oversiktlig :joyful:

Tenker en liten trillekoffert til meg, mest fordi jeg synes sykehus er ganske ekle og vil gjerne kunne sterilisere med litt antibac alle deler som er nær noe på sykehuset. :joyful: Så med en trillekoffert kan mannen vaske hjulene og det harde plastskjellet før den kofferten kommer inn i huset igjen.
Føler også det er mer oversiktlig så lettere for mannen å finne ting jeg trenger, selv om det sikkert ser ut som jeg planlegger å flytte inn når vi kommer med alt dette styret ;)

Til babyen tenkte jeg å pakke i stellebagen (ryggsekk) også får mannen kjøre sitt egen løp.
Bor bare 10min fra sykehuset så om noe skulle være glemt hjemme eller vi trenger påfyll av noe så får han bare kjøre hjem.

Jeg har foreløpig pakket i en gjennomsiktig plastboks for å ha oversikt. Så er planen å legge det i en duffelbag/north face når det nærmer seg. Vi bor bare 10 min uka sykehuset, så ikke noe krise hvis noe må fylles på hjemmefra.

Sist gang blei jeg lagt inn på sykehuset på overvåkning grunnet svangerskapsforgiftning og endte opp med å være der i 9 dager før baby kom, deretter 4 dager med baby. Jeg brukte for det meste sykehusskjorta, men den er noe gjennomsiktig, så jeg syns det var godt å ha på noe ordentlig når jeg skulle til kantina eller til legesjekk i en annen etasje. Det holdt med to joggebukser og noen t-skjorter. Mener å huske at samboer kom med flere t-skjorter til meg.

Brukte egentlig bare den ene joggebuksen på sykehuset, og hadde den andre for hjemreisen. Det var lurt med tanke på blødninger etter fødsel.

Samboer hadde en bag/sekk i bilen med klær til seg selv og baby.

Et tips jeg fikk sist: mange sykehus har skjeggkre, så det anbefales å unngå å sette ting på gulvet.

Jeg tenker å pakke i bag. Gjorde nok det sist også.. Jeg er ganske enkel i pakkingene mine, og tar ikke med mer mer enn det nødvendigste :)

Back
Topp