Hva pakker dere i Baggen....

Bergtussa

Forelsket i forumet
Hva pakker dere i baggen...
huff fikk litt småpanikk her nå... Her i går sto jeg på hverandaen og plutselig kjente jeg at jeg ble varm på rompa...lurte fælt på hva det var så jeg gikk en tur på do og da var trusa helt våt...Jeg kan ikke tenke meg at det kunne vært tiss...det ville jeg jo kjent...skjønner ikke hva det kan ha vært...er det noen av dere som har kjent noe sånt???

kan det ha vært det se kaller slimpropp...?? eller noe?? lurer veldig...

Er det vann?
Jeg mener - kan vannet ha gått?
Slimproppen er som seig utflod skal være (slim), men om det bare er vått er det mer sannsynlig at det er vannet tror jeg....

Ja det var helt vått og blankt og luktet ikke noe...[&:]

Men når vannet gikk med førstemann...da kom det masse og jeg hadde rier og det har jeg ikke nå...hmmm...
Men ungen i magen har vært aktiv i hele dag..har nesten ikke hatt noe hviletid i det hele tatt..slitsomt..og han har sparket så utrolig hardt i dag, sånn at jeg skvetter sikkelig og det er ubehagelig...

Dette står det om fostervann på BV:

Fostervannet går
Noen ganger kan fødselen starte med at fostervannet går. Det går rett og slett hull i  fosterhinnen som barnet ligger i. Enkelte ganger fosser vannet ut, og ingen er i tvil om hva som skjer. Andre ganger skjer det mer dråpevis, og kvinnen merker bare at trusen blir våt. Normal mengde fostervann er 1–1,5 liter, og det dannes stadig nytt, også under fødselen. Fostervannet er blakt (uklart) i fargen, av og til med små hvite flak, og det lukter litt vammelt eller søtt.

Har fostervannet gått, bør du kontakte fødeavdelingen, selv om du ikke har rier. Av og til kan fostervannet være grønnaktig. Det betyr at barnet har bæsjet i det. Si fra om fargen på fostervannet når du tar kontakt med fødeavdelingen.

Kanskje du bør ringe føden å høre for sikkerhets skyld?

Hmmm...kansje det ...blir litt nervøs her nå...skittt...
guttungen min ligger å sover og mannen min jobber 12 timer natta fra 18-06...og kommer ikke hjem da før i morra tidelig..

jeg sitter hjemme uten bil...[&:]

Hm.... ville uansett ringt og hørt tror jeg... sånn at de kan få fortalt deg hva du ev. skal gjøre.

Ring du! Jeg opplevde det samme for en stund siden, og ringte. Da hadde jeg fått soppinfeksjon, og fikk vite at det var helt normalt med så tyntflytende utflod. Mitt luktet heller ikke noe, og de sa at fostervann luktet. Men er du i tvil så ringer du! De henta meg med sykebil da det skjedde.

Når det gjelder baggen, ble jo den pakket i all hast i dag [:D] Men dro med meg helsekort, morgenkåpe,sminke,deo, ammeinnlegg,(kom på nå at jeg glemte undertøy...)sokker, dagbok, babyens første bok(pakket litt fra før og da) ekstra bukser, store bukser og litt annet tøy. Det er vel det som ligger nedi der..

jeg må på sykehuset jeg...

Lykke til!!! Noen kommer og noen går...

LYKKE TIL!!!!!!!!!!!!!

Tusen takk for gode råd og støtte i natt[:)]

Jeg dro på sykehuset med min sambo, og ble lagt inn på registrering i 30 min...ungen var veldig stressa til tider og varrierte fra 109-160....men lå mest rundt 130 som er helt greit, så jordmoren mente barnet hadde det bra, men likte ikke de båndene som hun hadde festet på magen min...*ler*
etter hvert vekkte hun legen som kom å undersøkte meg...(GU)...huff...sambo var ikke så happy for det, ville helst gå ut...tihi...
Legen så at fostervannsekken var hel og fin, jordmoren klemte på magen og det kom ikke mere vann...så da fikk jeg lov å dra hjem igjen i 4 tia...fikk se nurket på UL også....han begynner å bli stor gitt[:D] Legen var ellers fryktelig trøtt og ikke særlig pratsom ...hmmm...

Det ble litt kaotisk midt i natta, fikk svigerinna mi til å passe på 4 åringen min, og sambo mått dra fra jobben...Jeg blei jo helt satt ut av alt dette og skulle ikke få pakket noe i baggen min....huff....gikk rundt meg selv og bare virret...men etter hvert fikk jeg sammlet meg litt mere og fikk pakket en liten krisebagg...[:)]

Tusen takk for alle lykke ønskninger jenter[:D] kjempe koselig...

ps: må ut å handle inn til den virkelige baggen på mandagen tror jeg...for nå har det gått opp for meg at her kan alt skje...PLUTSELIG....[&:]

Back
Topp