Hva om det blir enda en gutt...

Jo takk...been there done that!:p
Jeg har tre herlige gutter..
Da jeg gikk gravid med tredje håpet jeg av hele mitt hjerte at det skulle være ei jente;)
Men jeg hadde en sterk guttefølelse igjen..
Jeg var bekymret for UL og hvordan jeg skulle reagere om jeg fikk beskjed om nok en gutt...:rolleyes:
Da beskjeden kom ble jeg skuffet i 10 sekunder, men det gikk så fort over!:D
Resten av svangerskapet gledet jeg meg over guttemagen, og kunne ikke brydd meg mindre:p
Har spart masse penger på å la gutta arve klær og utstyr etter hverandre:D

Jeg har "alltid" ønsket meg en jente, av den enkle grunn at jeg og mamma har et utrolig nært og fint forhold. På grensen til telepatisk til tider, og jeg har veldig lyst til å få en sjanse til å oppleve det samme med ei datter.

Når første var gutt, kjente jeg på en liten skuffelse en stund etter UL, så gikk det over.
Når vi ventet nr. 2 håpte jeg veldig på jente og var redd for å bli veldig skuffet om det var en gutt til. Beskjeden kom, og jeg kjente KUN glede ved å få en gutt til :)
Jeg tror vi kommer til å få en nr. 3, og jeg har allerede slått meg til ro med at det også kommer til å bli en gutt (statstisk sett), og det er HELT greit :D

Jeg har tre gutter og tenkte før oul som deg, men idet vi så den tissefanten på skjermen var hele drømmen om en jente borte.. Jeg hadde jo verdens vakreste minstebror i magen ❤️

:signs003Jeg har virkelig ikke ord til å kunne beskrive hvordan det er å ha 3 gutter:love017 jeg prøvde med nr3 i håp om å få ei jente jeg også, men fikk gutt. På ultralyden var jeg nesten forberedt på at det lå enda en gutt i magen. Klarte ikke tenke annet. Husker jordmor som ikke ville si det, men prøvde å vise meg utstyret. Jeg sa: vær så snill og bare si kjønnet...:P da hun sa det, felte jeg noen tårer der jeg lå. Det var gledstårer. Jeg visste jeg kom til å enda få en fantastisk nydelig gutt, akkurat som sine brødre. Dette høres kanskje litt klissete men heeelt sant:) jeg var egentlig ikke så opptatt av kjønnet.. Jeg håpet jo på jente men ikke at jeg ble lei meg om det ble gutt. Mannen min derimot ble skuffet.. Det var han som hadde et sterkt ønske om å få ei jente siden vi startet prøvingen. Men smilte etterhvert:love017 tripp trappen vår er herlige. De fyller hverandre. Da minsten ble 2 år, foreslo jeg enda en. Men denne gangen skulle jeg prøve noen triks (før eggløsningsmetoden:P). Det funket!! Og nå venter vi jenta om ikke lenge. Happy ending :signs003

Forstår deg godt du vil ha begge kjønn, men da jeg var på oul og så en liten krabat føltes det så fantastisk at kjønn plutselig ble urelevant...

Håper jeg selv får begge kjønn, blir det kun gutter er de tross alt lettere mindre sjalusi og styr med de;)

Jeg var overbevist om at det lå en jente i magen min og gråt som et barn da vi fikk beskjed om at det var en gutt (ventet til vi kom ut fra sykehuset ;))
Min kjærlighet til barnet, var jeg aldri i tvil om og han var ønsket fra bunnen av mitt hjerte. Men sorgen over "tapet" av jenta var stor og det føltes vondt lenge..
Av erfaring vet du jo st du vil elske dette barnet like høyt. Men at du kjenner sorg og tap av en datter, er absolutt legitimt synes jeg!!!

Jeg forstår det veldig godt, er første og mest sannsynlig siste graviditeten min, og jeg var veldig nervøs for at det skulle være en gutt inni der og at jeg ikke ville oppleve å få "jentedrømmen", men jeg fikk endret tankegangen med at en gutt også er like ønsket, så lenge barnet er friskt.
Nå viste det seg at jeg hadde en jente i magen <3 og det gjør at det er mye lettere for meg å slå meg til ro med at det nok er mitt første og siste barn.

Jo takk...been there done that!:p
Jeg har tre herlige gutter..
Da jeg gikk gravid med tredje håpet jeg av hele mitt hjerte at det skulle være ei jente;)
Men jeg hadde en sterk guttefølelse igjen..
Jeg var bekymret for UL og hvordan jeg skulle reagere om jeg fikk beskjed om nok en gutt...:rolleyes:
Da beskjeden kom ble jeg skuffet i 10 sekunder, men det gikk så fort over!:D
Resten av svangerskapet gledet jeg meg over guttemagen, og kunne ikke brydd meg mindre:p
Har spart masse penger på å la gutta arve klær og utstyr etter hverandre:D
Signerer denne ! :) men merker godt savnet kommer nå sigende ... Men orker ikke en baby til nå, ikke bra for økonomien , og tiden og heller ikke kroppen min! Disse tre små jeg har skal trossalt følges opp, og jo eldre de blir blir det mer aktiviteter på ettermiddag. Holder med tre!
Men jeg har tre supre gutter, med forskjellige personligheter :)

:signs003Jeg har virkelig ikke ord til å kunne beskrive hvordan det er å ha 3 gutter:love017 jeg prøvde med nr3 i håp om å få ei jente jeg også, men fikk gutt. På ultralyden var jeg nesten forberedt på at det lå enda en gutt i magen. Klarte ikke tenke annet. Husker jordmor som ikke ville si det, men prøvde å vise meg utstyret. Jeg sa: vær så snill og bare si kjønnet...:p da hun sa det, felte jeg noen tårer der jeg lå. Det var gledstårer. Jeg visste jeg kom til å enda få en fantastisk nydelig gutt, akkurat som sine brødre. Dette høres kanskje litt klissete men heeelt sant:) jeg var egentlig ikke så opptatt av kjønnet.. Jeg håpet jo på jente men ikke at jeg ble lei meg om det ble gutt. Mannen min derimot ble skuffet.. Det var han som hadde et sterkt ønske om å få ei jente siden vi startet prøvingen. Men smilte etterhvert:love017 tripp trappen vår er herlige. De fyller hverandre. Da minsten ble 2 år, foreslo jeg enda en. Men denne gangen skulle jeg prøve noen triks (før eggløsningsmetoden:p). Det funket!! Og nå venter vi jenta om ikke lenge. Happy ending :signs003

Skjønner godt at mange mammaer har et savn etter en datter og at man gjerne vil ha barn av begge kjønn! Får jeg spørre hvilke triks du prøvde? Har selv 2 nydelige gutter og lyst til å prøve på jenta når vi skal gå igang med nr nummer 3. :)

Kan det være et alternativ ikke å vite kjønnet på ultralyd?

Skjønner godt at mange mammaer har et savn etter en datter og at man gjerne vil ha barn av begge kjønn! Får jeg spørre hvilke triks du prøvde? Har selv 2 nydelige gutter og lyst til å prøve på jenta når vi skal gå igang med nr nummer 3. :)
Altså det sies at sex på egglødningsdagen eller etter gir guttebaby, mens sex før eggløsningen gir jentebaby. Jeg hadde EL den 19. Og da hadde jeg sex den 17. Altså to dager før EL og venter nå jente. Dette er ikke grundig forsket på, så føler man er vel litt mer overtroisk:P men det klaffet jo:D må også nevne at jeg ikke hadde mer sex etter den ene dagen, og helt til jeg fikk positiv test.

Altså det sies at sex på egglødningsdagen eller etter gir guttebaby, mens sex før eggløsningen gir jentebaby. Jeg hadde EL den 19. Og da hadde jeg sex den 17. Altså to dager før EL og venter nå jente. Dette er ikke grundig forsket på, så føler man er vel litt mer overtroisk:p men det klaffet jo:D må også nevne at jeg ikke hadde mer sex etter den ene dagen, og helt til jeg fikk positiv test.
jeg hadde sex etter el og fikk jenter 2 ganger ;) og hadde bare sex 1 gang med begge :p

har faktisk aldri ønsket meg et kjønn framfor et annet. hører mødre ønsker seg datter og fedre sønner.. aldri skjønt det der jeg. jeg fikk gutt først og hadde syns det hadde vært kjekt med bare gutter for gutt var jeg vant til, fikk 2 jenter etter og det funker selvfølgelig like bra :) man tenker så veldig mye rart når man er gravid, husker jeg tenkte om jeg ble like glad i den bebisen som det barnet jeg hadde fra før og om jeg hadde nok kjærlighet å gi osv.. hormoner som løper løpsk :)
btw her er det pappaen som er helt rosa og jeg som liker andre farger ;)

Jeg sitter her med tre flotte gutter og vet litt hva du går gjennom. Drømmen om jenta var nok størst da jeg bør gravid med nr 2, da var jeg så sikker på det ble ei jente.. Men da det visste seg å være totalt feil begynte jeg vel å innse at det var guttemamma jeg skulle bli :)

Man ser vel for seg en liten mini-meg, men det har jeg allerede fått. Min eldste deler de samme interessene som meg, og nr 2 ligner på meg. Til tross for at de begge er skikkelig guttegutter! Jeg savner ikke noe jente nå, tenker at jeg ikke engang hadde takla noe rosa rom og prinsessefilmer, men så er jeg ikke noe jentejente selv heller. Jeg gleder meg over at jeg har tre gutter som kan dele leker, klær og gjerne like de samme aktivitetene :) er kjempe stolt over å være guttemamma, og liker egentlig godt når folk reagerer med: oi, tre gutter ja, da har du det travelt!

mamma til to herlige gutter; gravid med 3... sterk følelse av at det blir enda en...
En gutt er ikke uønsket, han vil bli like elsket. Men tapet av jenta jeg da kanskje aldri får, blir vanskelig for meg å takle... Før noen begynner å dømme, så handler det ikke om rosaprinsessedrøm.

ER det noen som har vært i samme situasjon som meg som har noen trøstende ord om fordeler med bare gutter?
Eller tips om hvordan takle det best etter ultralydbeskjed om enda en gutt?! Jeg er redd jeg skal begynne hylgrine liksom!!!! Kjenner jeg gruer meg skikkelig til ultralyd (JA det viktigste er at alt er bra) Jeg aner ikke hvordan jeg kommer til å reagere, men har allerede funnet ut at det blir en sorgprosess, det kommert til å føles som et tap av datteren jeg aldri får...

Hjelp, jeg føler meg grusomt fæl... noen som skjønner? :O
Hvordan gikk det på OUL?

Skjønner veldig godt at du tenker og føler sånn! Jeg ble en smule paff selv når jeg fant ut at jeg ikke skulle få en jente. Men det handlet om mye, og ikke over at nettopp min lille skatt ikke er ønsket. For det er han <3
Men jeg hadde (og har) ingen planer om å få flere barn, og det tok en stund å innse, og å tilvenne meg til at jeg skulle bli en guttemamma og aldri få en jente.

Selv om man er heldig som kan få barn i det hele tatt, så tar jo ikke den "flaksen" bort de såre følelsene for det.
Tror egentlig at det hjelper på hvordan man føler det i forhold til den sorgen/savnet/de følelsene, å snakke om det. At man da takler det bedre og får litt perspektiv. Så er dumt at det er tabu å innrømme slike ting.

Skjønner deg veldig godt. Skal vel starte prøvingen på nr 3 om et års tid, og det blir garantert siste her i huset :p tenker allerede hva om det skulle bli nok en gutt. Har egentlig allerede skjønt at det blir det, men klarer fortsatt ikke slå meg helt til ro med at jeg ikke skal få ei lita jente ..

Skjønner følelsen, men er helt sikker på at det går over når du har sett en frisk og fin baby på ul, uansett kjønn ☺

Back
Topp