Kan ikke tenke meg det gjør noe daJo det står det på pakka hvertfall![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kan ikke tenke meg det gjør noe daJo det står det på pakka hvertfall![]()
Kan ikke tenke meg det gjør noe da![]()
Du kan jo bare ta en tlf til hs imorgen og høre hvis du er bekymretNei men de må vel ha en viss mengde for å få dekket behovet tenkte jeg? Hva er det verste som kan skje liksom? De slutter jo ikke å vokse hellerho legger hvertfall godt på seg
![]()
Du kan jo bare ta en tlf til hs imorgen og høre hvis du er bekymretså er du ihvertfall på den sikre siden
![]()
Så dumt at du ikke bare kan ta en tlfDet er ikke bare bare å ringe hs her, umulig å få snakket med noen utenom kontroll. Dessuten har ho ikke peiling, alt er normalt i hennes hode.. har prøvd å google det, det er store variasjoner ute å går.![]()
Så dumt at du ikke bare kan ta en tlfher er de veldig behjelpelige hele tiden..
Kan jo være leverandøren av den mme du bruker kan gi deg et svar?! Send en mail![]()
Trist..Ja jeg er veldig misfornøyd. Alle er så fullbooka så de har ikke tid til en telefonsamtale en gang![]()
Det kan jeg gjøre!![]()
Virker jo som du er ganke innafor daDenne fant jeg på HIPP sin hjemmeside..
Porsjonstabell
Barnets alder Mengde per måltid Antall måltider per døgn
6-12 månader 65-230 ml 1-3
Denne porsjonstabellen er kun en guide. Mengde og måltider pr. døgn kan variere, og barnet kan ha behov for mer eller mindre i forhold til denne guide.
Hvis det stemmer så er jeg akkurat innafor. I et grøtmåltid er det 200 mg kalsium. Da får hun 400 mg gjennom grøten. På mme pakka står det at det er 75 mg per 100 ml mme. Da skulle jo 200 ml mme holde akkurat.Et barn mellom 6 og 12 måneder bør ha 540 mg kalsium i døgnet. Regn ut hvor mye de får gjennom grøt og du har hvor mye som bør komme fra mme og kan regne deg frem til hvor mye mme det er. I tillegg kommer jo også kalsium fra andre måltider (eks. middag). Men det gir hvertfall ett visst bilde av hvor stor mengde du trenger å gi.