Hva mener du?

*Kolibri*

Forumet er livet
Bør man få trykke tegninger av Mohammed?

Hvordan bør ytringsfriheten praktiseres i landet vårt?

det er vel sånn som med jesus..
skulle vi klikket for de der borte trykte noe om han..

ingen har vel noen gang sett han så hvordan kan de vite hvordan han ser ut.
syns de lager alt for mye styr

Er ikke religiøs selv, men har absolutt respekt for de som er det, og synes vi burde vise de respekt ved å ikke trykke bilde. Hva tjener vi på å gjøre det? Skal vi gjøre det av den ene grunnen at det ikke er lov? Blir for dumt spør du meg. Min mening.. Ser ingen grunn til å trykke bilde av han bare for å lage baluba..

Edit: Tegninger selvsagt, ikke bilde..

Ja. Hvor mange hadde reagert ved å brenne deres flagg dersom de trykket en karikatur av Jesus, for eksempel? Ingen, antakeligvis.

ORIGINAL: Kittekat

Ja. Hvor mange hadde reagert ved å brenne deres flagg dersom de trykket en karikatur av Jesus, for eksempel? Ingen, antakeligvis.

Men så står det vel ingen plass at dette ikke skal gjøres heller? Enig at det er en litt ekstrem reaksjon å brenne flagg osv, men saken kunne likevel vert unngått dersom karikaturen ikke hadde blitt trykt.

Huff, jeg skjønner ikke helt. Er det ulovlig å vise bilder/tegninger ifølge deres religion?
Hvis det er slik så bør man vel respektere det... selv om jeg synes det helt merkelig...

Jeg mener at vi skal være sjeleglade for at vi har ytringsfrihet i landet. Så for min del må man trykke det man vil, men selvfølgelig også ha en rett som menneske å si i fra om hva man menerom trykkene.
Jeg vil ikke bo i et land hvor man ikke kan ytre det man vil, men må selvsagt da vite at reaksjonene kommer. Tenk hvordan folk i eks kina og iran har det med sensurering og arrestasjoner av folk som mener noe annet enn politikerne[&o]

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Bryr meg egentlig midt i anus[:)]

Haha...[:D] akkurat det jeg tenkte og skrive![:D][:D][:D] hehe...

så deilig å slippe å bry seg[:D] jeg skulle gjerne stengt dette ute selv, men blir så provosert..argh!

I dont give å shit...

Men altså, skjønner at de som tror på Mohammed ikke skal tegne, vise bilder.

Jeg synes det er helt greit.. Ytringsfriheten lenge leve..

Noen her som har sett South Park? Eller Family Guy? Der har de jo Jesus som "spiller" i serien.. Og ikke akkurat respektable flotte roller.. Skal den vanlige mannen i gata klikke?
Handler også litt om å ikke ta alt så snabla seriøst hele tida.

kunne ikke sagt det bedre selv[:)]

Ja fordi enhver person kan velge hvilket medie man vil benytte seg av.Liker man ikke innholdet- neivel -finn en annen avis.
Det gjør jeg om innholdet ikke passer meg. [;)]

Nei, syns ikkje någe om at ytringsfriheten sga bli brukt kun for å såra og provosera andre.

Bler neppe någen karikaturer av Jesus fra " den siå", det e jo liga forbudt å tegna han som det e å tegna muhammed.

Back
Topp