Hva mener du?

Maikenmor

Flørter med forumet
Snuppa går i en privat liten barnehage, å nå så jeg på facebook at dattera til hun som eier og driver det har lagt ut bilde av barna, og noen av foreldrene..Fra sommer avslutning...

Vet ikke helt om jeg synes det er greit at hun har gjort det jeg?Selv om bildet er helt uskyldig osv.....

Grunnen til at jeg så det var at jeg er venn med en av de andre mammane og hun igjen er venn med hun dattera, så da sto det på min forside at hun mamman var tagget i hennes album.....

Har du skrevet under på at de kan ta bilder av henne å bruke de så har du ikke så mye du skal ha sagt, men har du ikke så syns jeg at du skal si i fra.

Har ikke skrevet under på at de kan legge ut bilder av henne nei.
Å dette er jo uansett dattera til sjefen..12 år..

Leste litt for fort ser jeg ja. Litt vanskelig situasjon dette.
Jeg hadde nok tatt det opp med bhg likevel. For de er tatt på sommeravsluttninga i Bhg og ikke et privat arrangement.
Og bhg kan ikke gjemme seg bak at jenta bare er 12 år for de har ikke lov til å legge ut bilder med mindre det er sammtykke fra foreldrene.

Nei er liksom det jeg mener å, bilde er jo helt uskyldig MEN jeg synes liksom ikke hun har noe med å legge ut bilde....

Nei jeg synes ikke det er greit at det legges ut på facebook. Ta gjerne bilder og vis det på foreldremøte eller lignende. Men ikke legg de ut i offentligheten.

Flott å høre at jeg ikke var helt på jordet da som reagerte på det!
Tar det opp da jeg henter snuppa i efta!

Vet ikke om jeg syns det er ok eller ikke...
Men det jeg syns er helt riktig er å følge sin egen mage. Liker du ikke at bilder av DIN datter ligger der, spør om de kan ta vekk de som hun er på.
Det er helt lov å gjøre, og det jeg ville gjort..

(Gjorde det når venner av meg la ut bilder fra bryllupet vårt på face FØR meg... Det syns jeg ikke noe om, enten jeg var på dem eller ikke)

Jeg hadde sagt ifra.. Hvorfor skal DATTERA til styrer i b.hagen legge ut bilder av ungene i b.hagen??

Helt ærlig, så ville jeg sagt i fra til moren og fått bildet vekk fra face...

En ting er å godkjenne at bilder av barna som blir tatt i bhg skal kun brukes til bhg bruk, som i aviser eller innenfor bhg...Alt utenfor ser jeg på som ulovlig..

Denne jenta er jo 12 år og vet kanskje ikke bruken og loven med det å legge ut bilder av andre uten å spørre om det først...Kan hende hun har spurt moren sin, men her er det da moren som er skyldig...

Ville i alle fall ha sagt i fra jeg...

Her har vi skrevet under på at det er lov å legge ut bilder på fotoknutsen, i aviser og til bruk i barnehagen. Men ikke facebook! Halve foreldremøte som var handlet jo om å ikke legge ut bildene på facebook. Så her er de veldig streng på det. Jeg ville absolutt gitt beskjed.

Legger litt bilder av mine egne barn ut på facebook, men syns ingenting om at andre gjør det. Jeg vil selv ha kontroll med hva slags bilder som ligger på nettet av mine barn.

Jeg hadde snakka med mora til den jenta, for det er vel neppe lovlig[8|]

ORIGINAL: slisabeth

Det er faktisk ganske strenge retningslinjer for bruk av bilder tatt av barn både i skole og barnehage. Så jeg hadde sagt fra, ganske krasst også.

Sign. Helt uholdbart! (og jeg syns det er rart at barna får lov til å lyve på alderen for å få seg facebook-side..).

nope det er ikke greit!

Foreldre skal også godkjenne hvilke bilder barna legger på nett fram til de er 14 år - faktisk lover og regler om dette.

Så hadde ikke vært i tvil - detet ahdde jeg tatt med bhg!

Dessuten er det 13 års aldersgrense på fb..

Back
Topp