Hva mener dere?

Amaryllis

Elsker forumet
Jeg jobber 100 prosent på en småbarnsavdeling og er utrolig glad i jobben min! Men kjenner at det rett og slett blir litt for mye for meg nå. Trodde liksom denne trøttheten skulle ha gått over nå - men det har den altså ikke. Sånn som dagene mine er nå så går jeg på jobb, lager middag når jeg kommer hjem, sover middagslur i ca 2 timer, døser i stolen til klokka er 9-10 og går så og legger meg. ahr ikke overskudd til noe annet. Så det jeg da lurer på er om det er teit av meg å høre med legen om f.eks 20 sykemelding når jeg skal dit om et par uker? tror dere jeg hadde fått det? jeg har jo ingen andre "plager"... tenker litt som så at jeg heller har lyst til å ta en dag i uken enn å gå og presse meg til jeg kanskje til slutt blir 100 prosent sykemeldt..

HELT ærlig, hva mener dere??

Synes tanken din er veldig fin jeg.. :) Mye bedre å sykemelde seg en dag i uken, i stede for å presse seg selv så.. Får ikke igjen noe for det allikevel[:)] Følge tegnene til kroppen din du, og tenk på deg og den lille[:D]

Jeg personlig hadde nok ikke sykmeldt meg[;)] Har vert dautrøtt og skikkelig sliten til tider selv, men har jobbet fullt alikevel. Men jeg presser heller meg selv litt lenger, og nå er jeg kommet over den perioden hvor jeg er konstant trøtt.  Men så har jeg et litt annet syn på sykmeldinger i svangerskapet enn de fleste andre også[;)]

jeg jobber som frisør.. står mye, går mye, masse mennesker, mye støy, løfter armene mye++ jeg har blitt 40% sykemeldt.. 3timer kortere arbeids dag.. syns det er utrolig deilig.. spesielt de dagene jeg jobber til 20.00! blir sliten i ryggen, hode.. alt egentlig.. føler seglv at det var riktig med den sykemeldingen.. hvis du føler selv at det hadde du trengt.. da bare hører du med legen din hva henne/han syns:)

Jeg jobber på "stor" avdeling i barnehage og for tiden jobber jeg "bare" 40 %. På mange måter har det vært et nederlag for det er jo ingen sykdom å være gravid - men for en tilstand! Etter mange måneder med kvalme og spying og lite krefter begynner jeg nå å komme litt i form. Graviditeten har ikke vært veldig lystbetont de første 18 ukene for min del og når jobben ikke evner å tilrettelegge med andre oppgaver så ble løsningen å jobbe to dager i uken. Nå når jeg går inn i uke 20 kjenner jeg at jeg har fått et liv igjen og at de to dagene jeg er på jobb så klarer jeg å gi alt og litt til [:)] Hvis du klarer å jobbe 80% synes jeg du skal være stolt av deg selv jeg! Hadde ikke ønske om å være sm jeg, men nå har jeg mått lære meg å akseptere at ja sånn er det en periode nå - og jeg har alltid hatt lite fravær så det har vært en nedtur som  nå er på vei oppover.

Stå på Amaryllis! [;)]

Om du er trøtt og sliten syns jeg at du burde sykemelde deg :) Og sykemld. får du jo helt sikkert om du sier til legen at du er så trøtt og sliten og ikke har noe overskudd. Du må jo passe på deg selv :)

Er du så trøtt og sliten så synes jeg godt du kan høre med legen om å sykemelde deg en dag i uken. Det vil du antakelig få mer overskudd av også enn å presse deg for mye. Må jo tenke på den lille i magen også, den har det nok bedre med en mamma med overskudd[:D]

Støtter deg fullt og helt på den tankegangen. Prioriter deg og barnet først, så jobb[;)]

Utgangspunktet er at du skal gjøre det du føler er riktig.

Hvis du spør om min ærlige mening, så hadde nok ikke jeg sykemeldt meg pga trøtthet når jeg har mulighet til å bare ta hensyn til meg selv og slappe av etter jobb.
Jeg skjønner mere de som er en liten fra før for det er jaggu TØFT, da kan du ikke legge deg ned eller slappe av. Og selvfølgelig hvis man har andre plager. Men det er nå meg [;)]

Jeg synes du skal gjøre det som føles best for deg[;)]

ORIGINAL: *snart2barnsmor*

Jeg personlig hadde nok ikke sykmeldt meg[;)] Har vert dautrøtt og skikkelig sliten til tider selv, men har jobbet fullt alikevel. Men jeg presser heller meg selv litt lenger, og nå er jeg kommet over den perioden hvor jeg er konstant trøtt.  Men så har jeg et litt annet syn på sykmeldinger i svangerskapet enn de fleste andre også[;)]

Da er jeg lik deg!!!!![;)]

Jeg tror ikke en hel dag fri i uka vil gjøre så mye, jeg, for alle de andre dagene vil være like hektiske- du slipper bare unna med en hektisk dag......om det er et stort ønske å bli sykemeldt ville jeg heller delt ut dem 20% på kortere dager, heller......men kansje en start kan være at noen andre lager middagen??

Jeg skjønner deg veldig godt!!
Hadde det sån selv og følte at jeg bare "var" siden jeg sto opp, jobbet, spiste middag, var en zombie frem ti jeg la meg for kvelden - og så var det på'n igjen dagen etter!

Jeg har i tilegg en rygg som verker og en prolaps som spøker.. Så jeg ble sykemeldt 40% for det. Jobber 2 timer mindre 4 dager i uken og en dag fri for å bare slappe av og trene.

Snakket med legen min om at jeg i tilegg til ryggen følte meg utslitt (som nevnt over) - hun sa hun ikke hadde kommet til å sykmelde meg for det, men pga ryggen og anbefaling fra fysioterapeut så ble det 40% på meg.

Uansett synes jeg du skal lytte til signalene fra kroppen din - og snakke med legen din så får DERE TO ta en avgjørelse utfra deg og din jobbsituasjon.
Vi andre her på BV kan mene opp i vildens sky - men til syvende og sist hør på DEG SELV[:)]

Ønsker deg hvertfal lykke til og at du får en ordning som passer for deg!!

Back
Topp