Hva mener dere?

Foxy84

Gift med forumet
Ok det kan være at jeg overreagere litt...men jeg vil høre hva dere mener om dette?

Mamma og pappa kjøpte vogna til oss, de sa vi kunne velge hvem vi ville, vi fant en brukt vognt til 3800 på finn, og den er vi kjempe fornøyd med:)

Mamma har kjøpt masse små ting til prinsen vår, alt fra noen bodyer, stretcs laken, klær, håndklær, tepper etc...

Men svigemor har ikke kjøpt noe, vi fikk her for 1 mnd siden 3800 kroner på kontoen, slik at da hadde de også liksom brukt like penger som mamma og pappa(fikk en body, lue og genser til jul).
Og jeg takker for de pengene...men jeg føler liksom ikke at de gleder seg til prinsen kommer(jeg vet de gjør det)men jeg føler å få slike penger inn på kontoen er så upersonlig.

Hun kunne eks tatt oss med på shopping el.

Det er 5 uker til termin og vi har enda ikke fått noe klær eller leker av dem...og jeg sier ikke at vi SKAL få det...men dette er første barnebarnet dems....( vi har godt forhold til dem og de er snille svigerforeldre)

Jeg har hintet at vi mangler en vippehuske...men tror ikke det går inn...vi har spart penger og kjøpt alt selv.

Men når vi er hos dem snakker vi veldig lite om prinsen, men når vi er hos mamma og pappa tuller vi og snakker mye om prinsen, hva de gleder seg til etc.

Kan være jeg som har litt for mye hormoner i meg, men skulle ønske de kunne vise litt mer glede at de snart skal bli besteforeldre for første gang...og kansje gi prinsen litt klær el.

her er det som oftest min mor som kjøper ting og tang til nathaniel mens svigers kjøper egentlig bare til bursdag o.l. pappa kjøper også sjeldent, men spørr jeg så kjøper han. 

jeg bryr meg egentlig ikke noe særlig for de viser stor interesse for nathaniel fordi om. 

til babyen er det kun meg og sambo som har handlet foreløpig (min søster har strikket hentesett da;)), men regner med at de kjøper noe når hun er født ;) 

syns det var snilt av de å gi så mye penger da for de kommer nok godt med når babyen er født ;) kanskje de ikke liker å shoppe og syns det er mye lettere å bare gi penger? finnes jo de også ;)

Her har vi ikke fått noenting verken av mine foreldre eller hans, så først og fremst syns jeg du bør være glad for at du får noe økonomisk hjelp i det hele tatt;) Men det virker det jo som du er!:)
 Skjønner frustrasjonen din veldig godt, spessielt hvis du syns de ikke viser noe særlig interresse for det kommende barnet. Men kanskje det tar seg opp når han først kommer ut:) Noen syns kanskje det er vanskelig å vite hva de kan si/gjøre når barnet ikke er der enda;)
 Savner veldig selv å ha noen besteforeldre som gleder seg over dette, og skulle spessielt hatt noen(en mor)som kunne gitt lit råd og liknenede, men ting blir ikke alltid som man håper på..
 Håper at det blir bedre med tiden for dere!:) Lykke til:)

ja jeg er jo kjempe glad for pengene vi fikk...ikke tro noe annet hehe...

men det blir kansje litt anderledes når prinsen kommer.

Er liksom første barnet vårt så jeg vet vel ikke helt hva en skal forvente av svigers hehe...

Klager ikke altså...men trodde de liksom skulle " være" med mer.

Skjønner hva du mener..

Mamma skal bli bestemor for første gang og er overlykkelig! Hun har kjøpt masse klær, vogn, bæresele, vippestol, bilstol + mye mer og gleder seg som bare det. Sambo har 3 barn fra før så frøkna som kommer blir ikke svigers første barnebarn, og skjønner at det kanskje ikke er like stas som når de 3 andre kom..

De har ikke kjøpt noe til henne (ikke det at jeg forventer at de gjør det) og de prater ikke om henne... Akkurat som hun ikke eksisterer og at jeg er gravid.

Mitt generelle inntrykk av besteforeldre er at mor til mor (mormor) engasjerer seg og gleder seg på en helt annen måte en mor til far (farmor). Ikke det at svigerforeldre ikke gleder seg, for det gjør de, men forholdet mellom mor og datter er noe annet en forholdet mellom mor og sønn og det er tross alt datteren som går gravid og ikke sønnen, så på den måten blir det nærere for mors foreldre. Jeg tror det er ganske naturlig.
Det at de i det hele tatt har gitt dere penger, og like mye som deres foreldre, synes jeg er ganske bra, men jeg skjønner hva du mener. Tror kanskje de blir mer engasjerte når babyen først har kommet. Jeg har hele tiden hatt et nærmere forhold til min farmor og farfar, enn til min mormor og morfar (som hadde 2 barnebarn fra før) mens jeg var farmor og farfars første barnebarn, i tillegg har de selv 2 sønner og jeg var jente så det var veldig poppis! :-)

hos oss er det litt motsatt, svigermor er kjempegira og vært med å shoppet, snakker masse om babyen. det har forresten svigerfar også gjort.
på min side er det mer stille, men jeg vet at det er bare slik de er.

jeg tror ikek det har noen betydning for om de gleder seg eller ikke, det er bare forskjellige måter å uttrykke seg på. dette blir første barnebarnet for alle her.

men jeg skjønner at du kan bli litt forrvirret. men tror også som Hestejenta sa at morens foreldre er ofte med gira enn farens foreldre....

Her har vi ikke fått noe av noen ennå, men jeg forventer det ikke heller....det er jo barn nr 2, og vi har mye ting fra før. Forventer vel uansett ikke at de som er besteforeldre skal bruke masse penger på barnet vårt når vi begge er i full jobb og tjener bra nok til å kjøpe ting selv:-) 'Men forstår at du blir lei deg hvis du føler atde ikke gleder seg... kanskje det blir helt annerledes når prinsen er født:-)

Her har vi ikke fått noe av noen ennå, men jeg forventer det ikke heller....det er jo barn nr 2, og vi har mye ting fra før. Forventer vel uansett ikke at de som er besteforeldre skal bruke masse penger på barnet vårt når vi begge er i full jobb og tjener bra nok til å kjøpe ting selv:-) 'Men forstår at du blir lei deg hvis du føler atde ikke gleder seg... kanskje det blir helt annerledes når prinsen er født:-)

Vi har verken fått penger eller utstyr av noen, ikke til snuppa og ikke til lille i magen. Synes du er kjempeheldig som har foreldre og svigerforeldre som bidrar såpass jeg:) Tror ikke de gir penger fordi de ikke bryr seg, men kanskje fordi dere selv kan velge hva dere kjøper og ikke føle at dere må ta imot noe de har valgt.

Sist fikk vi vogn av foreldrene mine. Jeg forventet ikke å få det av dem og forventet ikke å få noe tilsvarende av andre heller. Det som betyr mye mer for meg er at mamma strikker en bitteliten babyjakke og at svigermor strikker søte små vaskesklutter i alle regnbuens farger. Det er ikke noe kostbart, men begge viser på den måten at de gleder seg til å bli bestemødre igjen. Det er vel det du savner, hvis jeg har forstått deg riktig. Ikke fine gaver, men engasjement.

For min del er svigermor like engasjert som min mor.

Jeg er helt sikker på at dette ikke har noe å gjøre med at svigerforeldrene dine ikke bryr seg om den lille. De gleder seg helt sikkert utrolig mye, men for mange er det ikke så lett å forholde seg til disse miniene som de ikke har sett. Svigerforeldrene mine er de flotteste besteforeldrene et barn kan ha, de har ikke kjøpt noe til babyen. Mammaen min har kjøpt noen bodyer, stømpebukser og sokker - men hun liker å gå og småhandle litt. Kan nok være du føler det ekstra sårt fordi du er gravid nå...? Om et par mnd tipper jeg du har et par helt tussete svigerforeldre:))

Samme greia her, penger på konto, men i motsetning til deg synes jeg det er supert :)

Med førstemann fikk vi vogn av mamma og pappa, de har gitt det til førstefødte hos begge brødrene mine, og mamma var tidlig ute med å si at vi også skulle få vogn når det ble tid for barn. Svigermor derimot snakket mye om at hun strikket og shoppet, men vi så ikke noe til disse tingene før etter at han kom til verden. Da var det ikke med måte på hva hun hadde handlet og ordnet.. Det har forsåvidt fortsatt med shoppinga til svigermor.. problemet er bare at hun ikke gidder å spørre om størrelser før hun kjøper (oftest på salg) og ender opp med mye han allerede har vokst fra.. 

Håper interessen fra svigersene dine tar seg opp etter at lille kommer til verden :) 

Her er det mye på samme måte. Mamma og pappa er supergiret og vil kjenne på magen og shopper og viser at de gleder seg kjempemasse, Mamma strikker også hentesett og hekler vogntepper. Svigers er skilt og svigermor overførte penger som vi har kjøpt vogn for, mens svigerfar og familien har vi fått litt klær av forløpig. Svigers gleder seg nok veldig, men tror det er litt vanskeligere for dem å vise det.

Satser på at engasjementet kommer når jentene kommer til verden :)

Back
Topp