Hva mener dere om hm, cubus, lidex osv klær?

Jeg handler for det meste på Lindex og Name it[:)] Har noen ting i fra Memini, men de har hun fått i gave[;)] Kjøper ikke dyre klær til barn som vokser ut av alt med en gang. Kjøper ikke dyre klær til meg selv heller, og jeg vokser ikke mer[:D] Kjøper en del ull, det er jo dyrt men... Name it er ikke en dyr butikk syns jeg.

Og hva er forresten riktig og galt?[;)]

Alle prioriterer jo forskjellig [:)]

ORIGINAL: angelou

Jeg passer heller ikke inn der, unga mine har stort sett klær fra HM/Lindex/Cubus/kappAhl de også. Jeg bruker ikke haugevis av penger på merkeklær de bare får brukt litegrann. Har noe, som vi har fått, og det er jo litt stas, men bruker ikke penger på det selv nei :)

sign.
Jeg kjøper kun klær på billigplassene.
men har noe merkeklær også, som jeg har fått...

Vi kjøper nesten alle klena til Markus på HM eller cubus.. :) Jeg syns de passer best og er av god kvalitet.. har enda ikke kjøpt noe merkeklær uten om de som er på Hm, lindex, cubus osv.. Vi mener vi ikke trenger det heller.. Markus vokser så fort ut av kle uansett så jeg ser ikke vitsen i å kjøpe dyre klær som man blir redd for skal bli skittne osv.. Vi har arvet en del klær fra venner som har større barn, og litt av de klena har vært merkeklær og jeg syns ikke alltid at de har vært best.. Noen av de var veldig nuppete og stive. Men for all del om der er noen som kjøper merkeklær, om man han penger og vil det så har jeg ikke noe i mot det heller.. [:D]

Vi handler "billige" klær til vanlig og bruker mer penger på yttertøy og gode sko/vintersko.
Handler på hm, lindex, name it osv. men kjøper reima høstdress og vinterdress og har kjøpt gode (og dyre desverre..hehe) vintersko. Kjøper også gode joggesko om sommeren. Synes det er viktig med god støtte til små barneføtter =) Dette er til eldstemann da, men kommer jp til å gjøre det samme til tulla

Jeg handler lite på HM, Lindex og Cubus. Har noe fra de, men det er ikke helt min stil, og bodyene fra Lindex synes jeg er harde og ekle i kvaliteten. NameIt handler jeg masse hos, og synes ikke det er noe dyrt merke. Klærne har god passform er myke og gode og tåler mange vask uten å bli falmet og nuppete, og jeg liker stilen på det meste. Mange merker jeg synes har mye fint, men jeg er nokså nøye på at det ikke skal være for dyrt, da vi ikke har spesielt god råd. Men handler litt MeeTo og MiniMoo. Elsker stilen de har [:)]
Ulltøy har jo ikke noe med merker og fint/ikke fint å gjøre. Men er nødvendig nå om vinteren. Går med ull selv, og kler både store og små i det når det er flere minusgrader. Det er noe jeg synes man bør prioritere i budsjettet uansett.

handler også mest på hm og cubus. men synes de har veldig fine klær på name it,men bodyene blir for trange til snuppa.
har også handlet en del på coop ops, mye fine billige klær [:)]

Jeg handler heller ikke dyre klær, han vokser jo så fort ut av det og da er det kjedlig å bruke så mye penger på klær. Syns at H&M har masse fine klær og jeg handler også på cubus og lindex. Bodyer kjøper jeg så billig som mulig for vi må ha så mangen i hver str da lillegutten gulper veldig mye.
Har også handlet litt på name it, de hadde tilbud på 5 bodyer for 120 kr og 3 pysjer for 120 kr.
Men det jeg reagerer litt på er at på lindex har de masse sorte babyklær, det syns ikke jeg passer på babyer da, men kanskje bare jeg som er litt gammeldags der [8D]

Jeg handler på hm, name-it, cubus og lindex og noen ting på Kaphal. Men jeg handler ikke bodyer på Kaphal og Lindex, for bodyene der passer overhodet ikke i passform til Isaak! De er altfor korte i armene og i ryggen.

Nå stresser jeg litt med å kjøpe nok ull, fordi Isaak trenger ull innerst fordi han svetter mye.. og om han ikke har ull blir han våt og kald. Syns ull er kjempedyrt og utsetter innkjøpet i det lengste, han får bruke de få bodyene i ull han har, og ellers vanlige bodyer... [:D]

Dessuten har jeg ikke kjøpt klær til han på mange uker, fordi han har altfor mye i 62, faktisk så mye at det er MYE han ikke rekker å bruke... Han har endel i 68 også, og vi har begynt å bruke det, men jeg trur nok ho mor må ut på shopping etterhvert.. men først får jeg se om det han har holder. Det er jo snart jul også [:D] 

Har forresten endel ullstrømpebukser og sokker fra Name-it, og jeg er veldig fornøyd. Eneste negative er at det nupper litt mye...

Liker forresten bodyene på hm veldig godt  [:D] Ikke de omslagsbodyene, men de andre!

ORIGINAL: *Starwish*

Jeg handler på hm, name-it, cubus og lindex og noen ting på Kaphal. Men jeg handler ikke bodyer på Kaphal og Lindex, for bodyene der passer overhodet ikke i passform til Isaak! De er altfor korte i armene og i ryggen.

Nå stresser jeg litt med å kjøpe nok ull, fordi Isaak trenger ull innerst fordi han svetter mye.. og om han ikke har ull blir han våt og kald. Syns ull er kjempedyrt og utsetter innkjøpet i det lengste, han får bruke de få bodyene i ull han har, og ellers vanlige bodyer... [:D]

Dessuten har jeg ikke kjøpt klær til han på mange uker, fordi han har altfor mye i 62, faktisk så mye at det er MYE han ikke rekker å bruke... Han har endel i 68 også, og vi har begynt å bruke det, men jeg trur nok ho mor må ut på shopping etterhvert.. men først får jeg se om det han har holder. Det er jo snart jul også [:D] 

Har forresten endel ullstrømpebukser og sokker fra Name-it, og jeg er veldig fornøyd. Eneste negative er at det nupper litt mye...

Liker forresten bodyene på hm veldig godt  [:D] Ikke de omslagsbodyene, men de andre!

Det er forferdelig irriterende!! Trenger bare bruke de en gang før de ser utgamle ut[&:] Menmen, er vel sånt man må leve med[8D]

Til minstemann kjøper jeg billige, greie og fine klær på cubus, lindex, kappahl, hm osv... Gidder ikke bruke hundrevis av kroner på klær han bare kan ha noen måneder.

Til storesøster kjøper jeg klærne på butikkene jeg nevnte over, men det hender jeg slår til å kjøpe noe dyrt til henne. Hun har en del klær i skapet som er veldig dyrt.. Rett og slett fordi jeg faller helt fort det! Det er jo ofte noe helt ekstra med det som koster litt! Hun har et par jakker til 1000 kr stk (kåper for å være eksakt) Kjøper det da i størrelser hun kan ha i et par år..
Det skjer selvfølgelig ikke ofte! Men av og til[:D]

Så jeg pleier å kjøpe billige og greie klær på de vanlige butikkene

ORIGINAL: Sneva

Jeg finner også masse på hm og lindex o.l... men handler også en del på name it - synes ikke akkurat den butikken kvalifiserer som merkebutikk egentlig.. De er jo ikke mye dyrere enn andre butikker jeg handler på! [8D]
Jeg har stort sett alt av ull derifra, fordi passformen er god - og lillemor er en liten frossenpinn og holder seg best varm med ull[8D] Men det skal sies at jeg kjøper en str. for stor i ull og kostbare klær - så hun får maks utbytte av de![8D]

Klær fra barnebutikker som Lille Martine, Barna i Bakgården( (Trondheims butikker), Ragazzi og liknende styrer jeg unna da - de er stort sett overprisa og så fancy at de ikke er praktiske i heletatt.. Synes jeg da..[;)]

Enig i alt jeg:) Ser på name it som en kjede butikk jeg, ikke merkebutikk!

Vi har ikke så mye hm klær, men rett og slett fordi jeg ikke synes de har så mye fint der, synes mye av det blir litt kjedelig. Handler mest på Lindex, for er der jeg synes de har de kuleste klærne med masse knæsje farger. Er også veldig glad i name it, men ser ikke på det som merkeklær, er ikke mye dyrere der enn på de nevne butikkene.
Har hatt noen "merkeklær", men det er ting vi har fått i gave. Kommer jeg over en knallfin body til 150-200 kr, kan det godt hende jeg kjøper den der og da om jeg føler jeg har råd, men er ikke noe jeg går og jakter etter og er veldig opptatt av å ha, og jeg veit jo at det er litt småsløsing når han vokser fort ut av den [;)]

Personelig angrer jeg litt på at jeg kjøpte så mye klær i det hele tatt, både kjedebutikk klær og annet..
Her går hun nemlig stort sett i noen få klær, for det meste ullklær fra innerst til ytterst..
Merker stor forskjell i kvaliteten på ullundertøy, og for oss har kvalitet blitt viktigere enn kvantitet!

Nå har vi arva såpass mye at det er få plagg som hun trenger. Og når jeg da først må handle inn et par plagg så bryr jeg meg ikke så mye om prisen. Det skal være funksjonelt og med farger og mønster som jeg liker. Og det kan like godt være fra Cubus, Name it eller Polarn og Pyret.

Har fått noen heldrakter fra Hjort og Pippi i gave, og de er supre i fasongen. I tillegg er de i sterke farger, noe jeg foretrekker. Synes en del av det man får kjøpt i kjedebutikkene er kjedelige.

Jeg har faktisk en del Pippi - og det er de beste klærne til snuppa, de blir masse brukt :)

Jeg kjøper også heller litt dyrere utenpå-klær. Men Friends-dressen fra Coop kommer like godt ut i test som Reima og koster halvparten [;)] Og storebror har så spesiell fot at det omtrent bare er Viking som passer til han, så da kjøper vi det, men sko er dyyyrt...

av sånn nyfødtklær handlet jeg endel på Lindex,. syntes de hadde det fineste tøyet! :)
Nå finner jeg mest jeg liker på Cubus.
På H&M kan jeg handle litt, men siden jeg har en jente og IKKE liker Hello Kitty er det jo svært begrenset hva man finner der! Handler der når jeg leter etter klær som ikke er så veldig jentete. Nå har de jo hatt veldig mye fint i høstkolleksjonen fra str62, så har handla litt i brunt og grått, FINT!
Nattdrakter har jeg kjøpt på Name It, veldig greitt med det 2 for 120.- tilbudet de bruker å ha der!
Kunne ikke brukt masse penger på et plagg til Lilly som hun kan bruke bare noen uker. Kjøper nesten aldri noe dyrt til meg selv heller...

ORIGINAL: melhuspia

jeg, kjøper klær jeg liker. spiller ingen rolle hvor jeg kjøper de. og at name it kalles "merke klær" forstår jeg ikke. synes heller ikke de er dyre jeg.

Har vel minst av cubus klær, og det er fordi jeg aldri finner noe dær jeg liker da

sign

Kan si d sånn, at når d kommer til uteklær å sko, så snur jeg ikke på krona..
Men når d kommer til vanlige klær så handler jeg mye på H&M,Cubus, Obs! og de butikkene der jeg ja.
Driter ikke penger, og de klærne har mer enn god nok kvalitet..
Desuten så vokser de så himla mye,at jeg gidder ikke å legge ned så mye klær i "merke-klær"..

Nå har jeg ikke lest hele tråden..

eg e god fornøyd med hm sine klær...handle ikke så mye i de andre butikkene..gjerne fordi det koste litt..

Back
Topp