Hva mener dere om hm, cubus, lidex osv klær?

cleo_84

Gift med forumet
Husker det var en tråd for en stund siden nemlig. Jeg er nemlig for hm spesielt, fordi det er billige, greie klær til de små. Jeg har all respekt for de som ønsker å bruke mer penger på klær, men jeg prioriterer andre ting i stedenfor. Dessuten synes jeg klærne er gode, fine og de varer. Synes 150 kr er for mye for en body f.eks. Selv om sønnen min har noen av dem også, så er det få i forhold til flertallet. Poenget mitt er at veldig mange jeg kjenner nå er veldig opptatt av at det skal være helst merkeklær (som name it osv) eller ulleklær (som nøstebarn osv). Og jeg har ullklær til mitt barn jeg også, men det er ikke det garderoben består av, og jeg ja.. liker faktisk hm sine klær [:)] Så hva tenker dere.. føler liksom at det er veldig VIKTIG nå med riktig klær, riktig mat, riktig vekt osv osv. Og jeg passer ikke helt inn der tydeligvis.

Huff, jeg gir en lang en i hvor klærne kommer fra bare de funker for babyn min jeg! Har funnet mye lekkert /kult på HM, sist en dressbukse + vest som han hadde på seg etter dåpen. Ble bare sååå grisesøt! Bodyer fra name it for eks. er slettes ikke, nødvendigvis, av bedre kvalitet enn de på hm! JEg har arvet masse name it bodyer som er som firkanter når jeg tar de på. De fra HM er tøyelige og myke enda! :) MEn det er av forskjellig kvalitet på begge steder [:)]Dessuten bruker han klærne så kort tid at jeg går for klær som ser ok ut og er gode å ha på - men som gjerne er billige! Lommeboka mi er definitivt ikke så fyldig..

Jeg passer heller ikke inn der, unga mine har stort sett klær fra HM/Lindex/Cubus/kappAhl de også. Jeg bruker ikke haugevis av penger på merkeklær de bare får brukt litegrann. Har noe, som vi har fått, og det er jo litt stas, men bruker ikke penger på det selv nei :)

Jeg kjøper stortsett bare klær på slike plasser[:)] Syns de er fine jeg :)Hadde jeg skulle kjøpt bare ullklær og merkeklær tror jeg jeg ville blakka meg, for her vokser han veldig fort.. Syns ikke jeg gjør noe annet enn å pakke ned klær som er blitt for små[8D] Men kommer til å ønske div ullklær til jul i litt større størrelser, for regner med veksten vil stagnere litt etterhvert nå..

Syns de har veldig mye fine å billig klær!
Er veldig fornøyd med klærne derfra..
Jeg er overhodet ikke opptatt av merker, men har en del nameit men det er kun fordi det er eneste barnebutikken her, hvis ikke må jeg til byn..
Men kjøper gjærne på salg[:D]
Her blir klærna gulpa ned å voksi ut av så ser ingen grunn til at jeg skal bruke masse penger på klær om jeg kan få det billigere..
Men selvfølgelig, det er opp til hver enkelt[:D]
Er jo både fordeler å ulemper med de foskjellige klærna!

Jag köper efter passformen. Å eftersom mina barn e lite runda om magen [;)] så blir ofta name it sina klär allt för trange.

d gjør itj æ heller :P
koffer driv å kjøp mærke klær for masse pæng ?
dæm væks da fort utav d :P
æ kjøpe itj mærke klær t mæ shøl heller :P sher itj vitsen i d :)

jeg, kjøper klær jeg liker. spiller ingen rolle hvor jeg kjøper de. og at name it kalles "merke klær" forstår jeg ikke. synes heller ikke de er dyre jeg.

Har vel minst av cubus klær, og det er fordi jeg aldri finner noe dær jeg liker da

Jeg finner også masse på hm og lindex o.l... men handler også en del på name it - synes ikke akkurat den butikken kvalifiserer som merkebutikk egentlig.. De er jo ikke mye dyrere enn andre butikker jeg handler på! [8D]
Jeg har stort sett alt av ull derifra, fordi passformen er god - og lillemor er en liten frossenpinn og holder seg best varm med ull[8D] Men det skal sies at jeg kjøper en str. for stor i ull og kostbare klær - så hun får maks utbytte av de![8D]

Klær fra barnebutikker som Lille Martine, Barna i Bakgården( (Trondheims butikker), Ragazzi og liknende styrer jeg unna da - de er stort sett overprisa og så fancy at de ikke er praktiske i heletatt.. Synes jeg da..[;)]

ikke alle name it klærne er dyre da[:)]
men, vi har en del name it til Emil, for vi fikk mye av det i gave til Fredrik nemmelig da han var baby[:)]

Ellers så handler jeg mest på cubus og hm jeg, jeg elsker de klærne.
fine og gode[:D]

ullklær handler vi på cubus, synes de er veldig fine og gode[:)]

når det kmmer til yttertøy så har vi prøvd det meste, har prøvd hm, cubus, vinterpakken fra sportmann, reima, Helly hansen og nå didriksons.

For å være ærlig så synes jeg HM sin vinterdress var no dritt, holdt ikke det den burde gjøre her oppe.
Cubus sin er helt grei, men ville ikke brukt den i -10 grader og vind.

Vinterpakken fra sportmann er lett og fin, men den tåler ikke fuktig snø å det kan vi ha en del av i perioder. så da ble barna våt(hadde den til både Fredrik og Ingrid i fjor) dessuten, så ble dressen fort ødelagt.

Helly hansen sin var no piss, å det er jo en av de dyrere dressene.
Ikke tålte den våt snø, og Fredrik var ikke så veldig varm i den.

Reima sine dresser er jeg kjempefornøyd med, jeg rett å slett elser dem, i allefall til de minste.

Å så har vi didriksons, som vi har kjøpt til Fredrik i år.
betalte 1100 for jakke og bukse.
Den er vanntett, vindtett, lett og kjempegod å bruke.
Fredrik er så fornøyd med den, å han er tørr, varm og god[:)]

Jeg kjøper der jeg finner noe fint jeg. Egentlig mest HM og NameIt. En del Lindex, litt Cubus. Kjøper ikke bodyer med sånn konvelutt-åpning i halsen på Cubus. De mister passformen så fort!
Men må si at jeg syns ikke NameIt er spesielt dyrt. Greit nok at basic-bodyene fra H&M ligger på en 50-lapp, men skal du ha en med litt møster på er det brått 80,- kr for en body derifra også. NameIt-bodyene ligger på 70-80kr de også, så ganske likt. Det jeg kanskje liker best med NameIt er at det ikke er de standar-figurene på. Ikke Hello Kitty på alt liksom (selv om jeg syns Hello Kitty er søtt, så trenger det jo ikke være på alle klærne hennes). Greit å blande litt. [;)]

ORIGINAL: melhuspia

jeg, kjøper klær jeg liker. spiller ingen rolle hvor jeg kjøper de. og at name it kalles "merke klær" forstår jeg ikke. synes heller ikke de er dyre jeg.

Har vel minst av cubus klær, og det er fordi jeg aldri finner noe dær jeg liker da

Hehe.. er ikke nødvendigvis name it som er verst. Bare det første navnet jeg kom på [;)] Ta f. eks pippi da [:)]

ORIGINAL: angelou

Jeg passer heller ikke inn der, unga mine har stort sett klær fra HM/Lindex/Cubus/kappAhl de også. Jeg bruker ikke haugevis av penger på merkeklær de bare får brukt litegrann. Har noe, som vi har fått, og det er jo litt stas, men bruker ikke penger på det selv nei :)

Samme her[:)]

ORIGINAL: KulaogFredrikogEmil

men, vi har en del name it til Emil, for vi fikk mye av det i gave til Fredrik nemmelig da han var baby[:)]

når det kmmer til yttertøy så har vi prøvd det meste, har prøvd hm, cubus, vinterpakken fra sportmann, reima, Helly hansen og nå didriksons.

For å være ærlig så synes jeg HM sin vinterdress var no dritt, holdt ikke det den burde gjøre her oppe.

Vinterpakken fra sportmann er lett og fin, men den tåler ikke fuktig snø å det kan vi ha en del av i perioder. så da ble barna våt(hadde den til både Fredrik og Ingrid i fjor) dessuten, så ble dressen fort ødelagt.

Reima sine dresser er jeg kjempefornøyd med, jeg rett å slett elser dem, i allefall til de minste.

Funker det bra med jakke/bukse-sett til barnehagebruk??? Ville ha Didriksons til storebror her, men de hadde bare jakke/bukse, ikke dress i hans størrelse (er 3 år og må ha 110 i yttertøy om jeg skal være sikker på at det holder hele sesongen. Måtte kjøpe nytt sett midt i sesongen det første barnehageåret, og det ble en dyr fornøyelse...)

Vell jeg bryr meg ikke om MERKEKLÆR i det hele tatt.
Jeg kjøper klær etter hvor fint jeg syntes det er. MEN der igjen så er det jo bare ren tilfeldighet at jeg liker Name it mye bedre en hm.
Helt ærlig så liker jeg ikke tøyet på hm kan ikke fordra Hello Kitty og det finnes på stort sett allt av tøyet.
Mens name it har utrolig mye fint syntes jeg. SÅ samma om det er merke eller ikke jeg vill bare ha det fint jeg[:D]

ORIGINAL: Carta

Funker det bra med jakke/bukse-sett til barnehagebruk??? Ville ha Didriksons til storebror her, men de hadde bare jakke/bukse, ikke dress i hans størrelse (er 3 år og må ha 110 i yttertøy om jeg skal være sikker på at det holder hele sesongen. Måtte kjøpe nytt sett midt i sesongen det første barnehageåret, og det ble en dyr fornøyelse...)

Fredrik er 3 år å 7 mnd å kjøpte dne i str 100 til han[:)]
Her har de den i hel dress i opptil 140 om jeg ikke husker feil(?)
I allefall.
vi er mest fornøyd med didriksons dressen, å det funker kjempefint å ha 2 delt dress i barnehagen.
Mye lettere for han å gå på do også når han har 2 delt dress, både han, vi og andre voknse liker 2 delt best[:)]

KULA: Hvor i helsikken fant du Didriksons???!!!???!! Jeg lette og lette og lette... og nei da.. de solgte det et sted og de hadde kun tatt inn noen få. Så også i Alta, så vi endte på reima til Thea igjen i år. Er veldig fornøyd med Reima, og Thea har hatt det hvert år så.

ORIGINAL: cleo_84

KULA: Hvor i helsikken fant du Didriksons???!!!???!! Jeg lette og lette og lette... og nei da.. de solgte det et sted og de hadde kun tatt inn noen få. Så også i Alta, så vi endte på reima til Thea igjen i år. Er veldig fornøyd med Reima, og Thea har hatt det vært år så.

de hadde jo masse på kleven jakt og fiske i h.fest?
Både til jenter og gutt
de selger didriksons her.
skal jeg se om de har mer igjen for deg eller ?[:)]

jeg handler på lindex, cubus, hm, og alle di der, ser ikke noe galt med di klærna[:)] men jeg handler egentlig like mye på name it, syntes ikke di er så ille i pris, men jeg benytter meg veldig mye av tilbud å da[:)]
Spiller ingen rolle hvor klærna kommer fra bare di gjør jobben sin[;)] stort sett alle barneklær er jo kjempe fine overalt nå syntes jeg[:)]

ORIGINAL: Carta

Fredrik er 3 år å 7 mnd å kjøpte dne i str 100 til han[:)]
Her har de den i hel dress i opptil 140 om jeg ikke husker feil(?)
I allefall.
vi er mest fornøyd med didriksons dressen, å det funker kjempefint å ha 2 delt dress i barnehagen.
Mye lettere for han å gå på do også når han har 2 delt dress, både han, vi og andre voknse liker 2 delt best[:)]

Da var de nok utsolgt der vi var. Skal ut på Nordby en tur etterpå, så får titte om du har noe der. [:)]

Back
Topp