Hva mener dere om dette?

Foxy84

Gift med forumet

dette kommer til å bli en anderledes jul, dette blir første jul uten pappa.

idag er det 5 uker siden han gikk bort.

saken er at mamma reiser på cruise med tante og onkel og kommer hjem seint på julaften, og jeg føler heller ikke serlig for å ferie jul i år, jeg elsker egentlig julen, men i år....blir den andreledes-

Så saken er at gubben og jeg vil reise bort i jula, vi kommer nok hjem den 22 eller 23, og julaften kommer til å feires i vårt hus, alene,meg,mannen min,gutten vår og bikkja.

Vi skulle egntlig finne en billig reise, men fant en flott reise til 14500 kroner som ink stor baby pakke, omvarmet basseng og mye mye mer...

vi kommer nok til å ta denne,da prinsen blir 8 mnd i jul.

men så kommer problemet, vi har penger, men ikke for mye, og med at vi tar en slik dyr reise så er det ikke så mye penger til julegaver til folket, det er vel tilsammen 11-12 stk som vi pleier å kjøpe gaver til, noe som fort kommer opp i 4000-6000 kroner(ofte kjøper man ting bare for at de skal få noe)

så jeg vet ikke om vi har råd i år med gaver, vi kan jo kjøpe en liten ting til dem, sånn 200 vær.

men er vi egoistiske da om vi bruker 14500 kroner på oss dennme jula..og ikke kjøper så mange gaver til folket?ink da svigers som som ofte ønsker seg snille barn...og de andre ønsker seg ikke noe seps.

 
Absolutt ikke egoistisk!!:) reis avgårde og kos dere, det fortjener dere. Jeg er helt sikker på at familie og venner vil forstå det:)
 
Når begynte prisen på gavene å ha noe å si? I år blir det bilder eller kalender på hele gjengen her, og noe annet til de små.. Bikker nok ikke 150 kr, men det kunne ikke jeg brydd meg mindre om:p Dra på tur og kos dere!!!
 
  skjønner godt at dere vil reise! reis å kos dere, og fortall heller de som skulle fått gave at dere vil heller prioritere dere selv i år :) brukt pengene på dere selv! 

 
Det er overhodet ikke egoistisk, prisen på gaver skal ikke ha noe og si, det er tanken som teller. Besteforeldrene mine har flere ganger bare fått feks en bridgeblanding med noen flax skrapelodd i el.lignende. I fjor begynte jeg også tidlig å tenke på julegaver, slik at jeg fant endel på salg (feks på denne tiden). Sett et tak på 200 kr og begynn å se deg om allerede nå. ;-)
 
knips en haug med bilder på ferien og lag bildeshow til resten av familien som julegave! kos dere på turen.
 
Reis på tur med god samvittighet!! et snasent bilde av poden evnt på lerret - treng jo ikke være hverken stort eller dyrt - må jo bli knall gave!! her gir vi bilder i år, men har vært hos fotograf og da blir det straks litt dyrt!
 
Dra på ferie og koos dere! :) Vi handler ofte gaver for under 100 lappen. er tanken som teller! :)
 
Det er jo det supre med å ha fått barn, ta noen fine bilder, ram inn og vips - super julegave - vært mer enn penger!
Nyt og kos dere masse!!
 
Back
Topp