Hva mener dere? *link*

sas

Gift med forumet
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=517704

Dere har sikkert lest det allerede, hun franske kvinnen som hadde svulst i bihulen, som søkte om å få dø men fikk avslag. Etter å ha lest artikkelen mener jeg at hun burde ha fått dødhjelp. Som hun sa, man lar ikke et dyr lide slik. Og jeg ble sjokkert da de kom med et alternativ vei å dø, legge henne i kunstig koma og la henne dø av mangle på føde og vann!!!! istedetfor denne medisinen hun kunne ha fått hvor hun bare ville ha sovnet stille inn.

Jeg synes at i noen tilfelder skulle man gi aktiv dødshjelp... Ble litt lei meg når jeg leste at hun fikk avslag, virket ikke som hun hadde noe spes god livskvalitet lengere[:(]

Ja ikke sant? Når en person er døende og lider så er jeg for aktiv dødshjelp. Jeg mener, vi lar jo ikke dyr lide, så hvorfor kan ikke en person få velge?

ORIGINAL: sas

Ja ikke sant? Når en person er døende og lider så er jeg for aktiv dødshjelp. Jeg mener, vi lar jo ikke dyr lide, så hvorfor kan ikke en person få velge?
Jeg leste en artikkel om folk som fikk invilget dødshjelp, kan skjønne hvorfor man er imot aktiv dødshjelp[8|].. Ene var i 50-60 og fikk en form for kreft som var til å helbrede men han mistet hukommelse og synet tror jeg det var.. Er det en god grunn? Synes ikke det jeg[:-]..
Ser litt på meg selv og, jeg gråt i 3 dager da vi måtte avlive ene kattungen til pus fordi hun var likegla med den, den var deformert +++. Åssen hadde det ikke blitt med et menneske?[&o]

Men ja, det er feil å la et menneske lide på den måten! som du selv sa så blir dyr avlivet for mindre ting[&o]

ORIGINAL: m@rit

så lenge det ikke finnes noe system for aktiv dødshjelp så mener jeg det blir feil- da blir det så useriøst liksom. det må heller jobbes med å lage et system og lovverk for det med strenge etiske retningslinjer, før man går i gang med å innvilje aktiv dødshjelp

Ja jeg er enig at det bør lages et system og lovverk. Men i denne damens tilfelle,er du ikke enig i at hun burde ha fått hjelp? Og at mennesker generellt som er døende og LIDER bør få hjelp til å dø hvis de ønsker? AT alle land bør lage et slikt system?

ORIGINAL: blomsten min

Jeg synes at i noen tilfelder skulle man gi aktiv dødshjelp... Ble litt lei meg når jeg leste at hun fikk avslag, virket ikke som hun hadde noe spes god livskvalitet lengere[:(]

Stakkar..

Problemet med aktiv dødshjelp er jo at en plass må jo grensa gå.. Hvor stopper denne grensa? Det kommer til å bli en eeeevig diskusjon!
Er enig med at noen burde få hjelp til å avslutte livet sitt, som f.eks de med ekstreme smerter og som ligger på dødsleiet uansett, men når det kan ta daaager før en "endelig" dør.
Tror desverre aldri det kommer opp et slik lovverk..

Stakkars kvinne..
Man kan si hva man vil om at den som sitter i situasjonen ikke skal kunne være tilregnelig nok til å selv velge å få hjelp til å dø...men når man har det ille er det jo bare snakk om tid uansett, og den tiden skal man bare lide. I dette tilfellet, hvor hjelpen uteble, ser det jo ut til at hun ordnet det selv. Det skulle ikke ha vært nødvendig.

ORIGINAL: anniie6

Stakkar..

Problemet med aktiv dødshjelp er jo at en plass må jo grensa gå.. Hvor stopper denne grensa? Det kommer til å bli en eeeevig diskusjon!
Er enig med at noen burde få hjelp til å avslutte livet sitt, som f.eks de med ekstreme smerter og som ligger på dødsleiet uansett, men når det kan ta daaager før en "endelig" dør.
Tror desverre aldri det kommer opp et slik lovverk..

I Norge mener du? Fordi det er jo mange land som har et slikt lovverk allerede. Ser ikke hvorfor det ikke med tid skal komme et slikt lovverk her i landet.

jeg er for aktiv dødshjelp innen grenser skulle helt klart vært et regelverk på dette...
å jeg håper det kommer på plass før jeg skulle trenge det... om ikke kjøper jeg meg en pistol i tilfelle sånne situasjoner å ordner det selv...
(dette gjelder kun mitt eget liv da)

Jeg er absolutt FOR aktiv dødshjelp i slike tilfeller! Myndighetene er vel redd for at det vil bli misbrukt dersom det lovliggjøres, men jeg tror ikke det. Det må selvfølgelig vurderes av fagpersonell, og ikke bare deles ut sprøyter til alle som har en dårlig dag å vil dø.. Men som hun sa selv, det er uverdig å skulle lide slik, når alle eksperter har samme konklusjon, nemlig at ingenting kan gjøres for å redde mennesket, når dyr avlives mange ganger bare fordi det ikke passer eieren å ha det lengere, og ikke får gitt det bort..

Back
Topp