Hva mener dere jeg skal forholde meg til?

bjørnemamma

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Hadde siste mens, som forøvrig var regelmessig 20.mai. Eggløsningen kom som boka sier, etter 13 dager.. Altså A4... Termin ble da 26.februar :) i dag på OUL ble jeg flyttet frem til 20. Februar.. Men jeg vet ikke helt om jeg bare skal forholdene til mens termin?
Vet at det egentlig ikke har så mye å si, babyen kommer når den kommer, men siden jeg fødte 9 og 10 dager før terminen med første og andre (der mens og OUL terminen var samme) , så vet jeg at jeg blir å "håpe på" fødsel ca 10 dager før.. Men hva har dere erfart/ville gjort?

:)

De på sykehuset forholder seg til ultralydtermin. Unntaket er vel om man har hatt assistert befruktning

Det vet jeg :)
Tenker mere sånn psykisk og hva jeg skal tenke/forholde meg til..

Ultralydtermin :) ville jeg gjort

Jeg ville nok forholdt meg til ultralydterminen uansett.

Hm... Bør vel det siden det er den komtrollintervallene (og Evt overtid som jeg satser og håper på ikke blir) går ut fra :(

Men typisk meg og "håpe" på at denne kommer like tidlig som de to andre.. Ca 10 dager før...

Så da kan det muligens bli lang ventetid :0

Men men,- den kommer når den er klar :)

Hm... Bør vel det siden det er den komtrollintervallene (og Evt overtid som jeg satser og håper på ikke blir) går ut fra :(

Men typisk meg og "håpe" på at denne kommer like tidlig som de to andre.. Ca 10 dager før...

Så da kan det muligens bli lang ventetid :0

Men men,- den kommer når den er klar :)

Jeg ville nok forholdt meg til ul termin, forhåpningene om at den kanskje kommer litt før kommer nok uansett ;)

Jeg ville forholdt meg til OUL termin.. Det er den de ser på og tar utgangspunkt i ved evnt igangsettelse.

...også må jeg bare legge til at ei jeg kjenner fikk endret termin ved OUL - et prøverørssvangerskap! Da lo jeg godt, trodde ikke det var mulig ;) de har jo tilogmed klokkeslett for unnfangelse ;)

Jeg ville forholdt meg til OUL termin.. Det er den de ser på og tar utgangspunkt i ved evnt igangsettelse.

...også må jeg bare legge til at ei jeg kjenner fikk endret termin ved OUL - et prøverørssvangerskap! Da lo jeg godt, trodde ikke det var mulig ;) de har jo tilogmed klokkeslett for unnfangelse ;)

... Det er det jeg tenker på! - når jeg tilogmed kjente el (og tok el test) og vet jo da sånn på pluss minus en dag når befruktningen fant sted.. Når jeg ble flyttet 6 dager frem så hadde jo ikke eggløsningen vært- når en tenker normal lengde på svangerskapet i antall dager...

Og når du sier dette med prøverør, så stoler jeg jo ikke mere på UL! Alle babyer er jo forskjellig.. Og jeg var 19+6 i går, så kanskje denne babyen allerede har begynt sin personlige utvikling som de starter med... Etter uke 20 var det ikke..

Nei.. I praksis får jeg forholde meg til OUL terminen, mens jeg psykisk forhold meg til mens terminen!!! Så kommer babisen når den er klar <3

Haha, det høres fornuftig ut :) det skal ikke være så enkelt!
Det er som du sier, du får babyen når den kommer. Hos oss settes man i gang på dagen i uke 42. Dersom du går over, vil du jo derfor bli satt i gang tidligere, med utgangspunkt i OUL kontra "din" termin. Så lenge det går den veien og ikke motsatt, gjør det jo ikke noe :)

Når spiren er i embryo-fasen så kan utviklingen gå i dvale noen dager, så at ny termin avviger fra menstermin trenger ikke ha noe å si. Termin sier ikke noe om nøyaktig når befruktningen fant sted, men hvor lenge det er igjen av svangerskapet. På det tidspunktet de tar OUL så er babyene rimelig like i utviklingen, og dermed er det da det blir mest nøyaktig måling. Etter uke 20 begynner de en mer individuell vekst.

Så jeg ville forhold meg til UL-termin. :)

Når spiren er i embryo-fasen så kan utviklingen gå i dvale noen dager, så at ny termin avviger fra menstermin trenger ikke ha noe å si. Termin sier ikke noe om nøyaktig når befruktningen fant sted, men hvor lenge det er igjen av svangerskapet. På det tidspunktet de tar OUL så er babyene rimelig like i utviklingen, og dermed er det da det blir mest nøyaktig måling. Etter uke 20 begynner de en mer individuell vekst.

Så jeg ville forhold meg til UL-termin. :)

...men om det var tilfelle hos meg skulle terminen blitt flyttet til senere- her er det snakk om 6 dager tidligere.. Altså jeg har fått normallengden på svangerskapet kuttet med 6 dager ,- siden jeg vet at el var da den skulle være i normal syklus på 28 dager

Hm...

...men om det var tilfelle hos meg skulle terminen blitt flyttet til senere- her er det snakk om 6 dager tidligere.. Altså jeg har fått normallengden på svangerskapet kuttet med 6 dager ,- siden jeg vet at el var da den skulle være i normal syklus på 28 dager

Hm...

..og jeg var 19+6 da jeg var der... Det er jo nesten uke 20...

Jeg sniker litt fra mars her, og her sa jordmoren at om kvinnen har en sterk følelse av terminen, stemmer den som regel bedre enn ul-termin. Så når vi snakket, sa hun at siden jeg hadde tempet og testet etter el, ville nok denne passe bedre enn ul-termin :)

Jeg sniker litt fra mars her, og her sa jordmoren at om kvinnen har en sterk følelse av terminen, stemmer den som regel bedre enn ul-termin. Så når vi snakket, sa hun at siden jeg hadde tempet og testet etter el, ville nok denne passe bedre enn ul-termin :)
Tenkte også og snakke med jordmor om 4 uker :) -bare for å høre hva hun sier :)

Forhold deg heller til OUL termin, den er jo tidligere. Hadde det derimot vært andre veien så blir det straks litt annerledes.
Jeg ble flyttet 10 dager tilbake, men de hørte uansett ikke på meg, og vesla kom 4 dager over OUL-terminen som ble satt, altså 14 dager over hva jeg mente var riktig. Det var ikke noe hyggelig.

Jeg hadde født 12 dager før med førstemann, så forventet også at hun skulle komme tidligere, men ingen svangerskap er like, og det trenger ikke være slik at selv om de andre har kommet tidigere -eller din mor og søster fødte tidligere, så skal automatisk du gjøre det (denne gangen også.) :)

Uansett, prøv heller å tenke at babyen kommer TIL termin, og ikke før. :)

Jeg er gravid med ivfbarn nr to nå. Sist flytta de termin på UL og sykehuset valgte å følge denne. Da var det IVF termin msom var nærmest. Men ville fulgt OUL termin. Det sykehuset gjør uansett

Poenget mitt er at selv om jeg vet akkurat når egget ble befruktet og når det ble satt inn, kan ingen vite når det festa seg ❤️

Back
Topp