Ønskebarnnr2
Gift med forumet
Engangstønaden er på litt over 44000kr. Hva mener dere at det skal brukes til? Og dere som får engangstønad, hva skal dere bruke dem på?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tror nok de aller fleste får en annen inntekt avhengig av sin situasjon.. evnt lever på barnefar sin inntekt..Har aldri vært borti den engangsstønaden- har alltid jobbet og fått foreldrepenger.
Skal du leve av den liksom? eller får mottaker andre stønaden da? 44000 holder jo ikke lenge uten annen input på konto. Får arbeidsledige arbeidsledighetstrygd? Studenter stipend? Navere annen Nav-stønad? Itilegg til disse 44'?
Jeg får engangsstønad. Er ufør og får i tillegg uføretrygd og barnetrygd.. Far går på skole og får en LITEN sum i måneden fra lånekassa. Det er så det går rundt, akkurat!! Fordi jeg har barn får jeg ekstra uføretrygd, mener det er ca 8-10000 (vi har to barn fra før).Har aldri vært borti den engangsstønaden- har alltid jobbet og fått foreldrepenger.
Skal du leve av den liksom? eller får mottaker andre stønaden da? 44000 holder jo ikke lenge uten annen input på konto. Får arbeidsledige arbeidsledighetstrygd? Studenter stipend? Navere annen Nav-stønad? Itilegg til disse 44'?
Okey-oppklarende.Jeg får engangsstønad. Er ufør og får i tillegg uføretrygd og barnetrygd.. Far går på skole og får en LITEN sum i måneden fra lånekassa. Det er så det går rundt, akkurat!! Fordi jeg har barn får jeg ekstra uføretrygd, mener det er ca 8-10000 (vi har to barn fra før).
Jeg hoppet av skolen med første, og hadde absolutt ingen annen inntekt enn engangsstønaden da vi fikk henne. Og da var summen mye mindre. Det gikk helt ok, men var tøft å leve på 1 inntekt, og ikke at han hadde så veldig bra inntekt som ny ut i jobb da. Var ingenting for meg å hente andre steder heller siden jeg ikke gikk på nav e.l...Har aldri vært borti den engangsstønaden- har alltid jobbet og fått foreldrepenger.
Ser på lappen fra NAV nå, jeg får ikke mer enn 5300 for barna... :-(Okey-oppklarende.
Hvem bestemte det ?Her fikk jeg beskjed om å bruke engangsstønaden til livsopphold og husleie så langt det rekker. Bortsett fra 10.000 som jeg får bruke på jentungen. Andre får bruke hele summen på det de vil. Ufint syns jeg.
Nav. Har vært i kontakt med advokat også, men i trygdeloven står det dessverre ikke spesifikk hva pengene skal brukes til. Så jeg må rett og slett dosere ut resten av pengene så det er husleie og hele 1807 i mnd. Så mange mnd det rekker. :/Hvem bestemte det ?
Nav. Har vært i kontakt med advokat også, men i trygdeloven står det dessverre ikke spesifikk hva pengene skal brukes til. Så jeg må rett og slett dosere ut resten av pengene så det er husleie og hele 1807 i mnd. Så mange mnd det rekker. :/
Det lurer jeg på også, derfor jeg kontaktet advokat.Hvorfor kan de bestemme det ?
Det lurer jeg på også, derfor jeg kontaktet advokat.