Hva mangler vi?

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Jeg har tenkt at det er jo så lenge til termin ennå, og utsatt en del ting som må handles inn. Men innser nå at disse tingene må handles inn på neste lønning, for å være sikker.

Dette mangler vi:

- bilsete til minste
(baby overtar babysetet)

- seng til minste som kan bli juniorseng (baby overtar sprinkelsengen)

- uro

- ammeinnlegg og kremer

- sparkebukse str 50

Jeg mangler bilsete av de aller viktigste tingene for å få lillemor hjem:) men vi har forsatt ikke fått pusset opp rommet, noe jeg vil ha helt klart før ankomst... Så det stresser endel! Men må vente litt på penger her også:p

Mangler bleier og ammeinnlegg.. ellers venter jeg på stelleveske som er bestilt, og foreldrene mine kommer opp med vogn, vugge og diverse til helga :-) ser etter brukt lekegrind også, men det haster ikke..

Tror det jeg mangler er klær.
Kjøpt inn 2 strømpebukse, 2 buker og 6 omslagsbodyer. Får høre man ikke trenger å kjøpe så mye klær så har holdt meg litt unna..

mangler bleier, klemer o.l
stellematte
uro
bedside crib (har ikke plass til sprinkelsenga :/)

vogn er bestilt og hentes i slutten av mnd her :)
evt vugge o.l til stua - usikker på om vi skal ha det

Mangler håndduker, gulpekluter, strømpebukse (hvor har dere kjøpt det?) en ekstra stellemadrass til å ha i kjelleren. Storebror skal kjøpe en bamse å ha med til lillebror på sykehuset. Er jo heldigvis ha en storebror på to år, så vi har alt utstyr etter han. Må bare vaske trekk på moseskurven og bilsetet.

Mangler bleier, og event en brystpumpe.. Ellers så er vi i mål :D

Det har slått meg også... Fire uker til termin og jeg mangler:

-Madrass
-Madrass til vuggen
-Bleier
-Ammeinnlegg
-Smokker
-Koseklut (babyen kan jo få av storesøster, hun har 4 stykker, men er litt redd det oppstår sjalusi)

Ting som må gjøres:
-Vaske klær og legge dem i stellekommoden
-Vaske sprinkelsenga
-Vaske dyna (siden den arves av storesøster)
-Pakke fødebagen

Last edited:
Mangler:
Vugge
Seng
Madrass
Vogn
Leker
Klær
Kremer/stelleting
Dyne
Sengklær
Laken

Osv osv :-)

Mangler alt utenom bilstol og vippestol :-D

Tror jeg bare mangler babynest og så er jeg i mål! Men dette er jo min første, så vet vel egentlig ikke om jeg har alt jeg trenger eller om jeg har alt for mye

Har heldigvis nesten alt fra før! Må bare vaske litt!

Trenger:
Madrass til krybben
Lammeskinn
Stellematte
Tripp trapp stol (til newborn settet)

:) stresser ikke så mye med det! Alt bortsett fra madrass kan jeg kjøpe etter bebis er født også ;)

Hmmm.. Kommer stadig på ting vi "trenger", men tenker at mye av det kan vente til etter han er født også. Det viktigste er bilstol og det ordner vi en dag denne uka eller neste uke..
Utenom det så er det vel bleier, babyolje og slikt.
Alle nyfødt klærne er vasket og lagt klar i kommoden!

Strømpebukser, bør man ha det til en liten aprilgutt? Eller er det dere som får jente som kjøper det? ;)
Jeg har kjøpt til min gutt i alle fall :-) synes det er så greit med bare strømpebukse og body når man er hjemme..

Her tror jeg ikke vi mangler noe. Har et par ting jeg har lyst på, som ny stelleveske. Likte ikke den vi har til storebror, men økonomien er ikke enig i at vi skal kjøpe en ny en...

Åhhh også skal jeg sy babynestet.

Back
Topp