Hva må man ha?

Håpefull2015

Flørter med forumet
Denne gangen blir jo det en sommer baby! Men er det noen av dere som har en slags liste over hva man må ha av klær??

Sniker fra juli 2014. I sommer som var brukte vi kun bodyer pga varmen, de gikk det en del av :-) Fikk noen kjoler, men de brukte vi bare om vi skulle bort, fant de upraktiske på en så liten baby selvom bleieskift ble en drøm. Body med skjørt var bedre. Fra juli og litt ut i August hadde vi ikke trengt mer enn 10-12 bodyer, noen langermede, noen kortermede og 5-10 par strømpebukser. Det skal nevnes at sommeren 2014 var ekstremt varm, og trengte ikke jakker eller bukser :-) verken på stor eller liten ;-)

Eg kommer til å handle etter behov når jeg ser hva vi trenger. Har litt langermede etter storesøster og strømpebukser. Men vetsje kor mye vi uansett vil bruke halvermede, babyer er mye hud og liten kropp, trenger mye mer varme enn oss større og i bevegelse. Noen unger er varme andre kalde, vanskelig årstid å forhåndshandke til :)

Kommer jo veldig ann på hvor i landet man bor og hvor varmt det blir. Men la oss si det blir en varm sommer da...Har en gutt fra før som er født i juli. På de varme dagene syntes jeg de draktene med korte armer og korte ben fra blant annet HM var fine:) Hadde noen kortermede bodyer, men det gikk mest i lange igrunn. Liker omslags bodyer god:)

Denne gangen tror jeg at vi skal kjøpe når vi ser behovet for noe, for vi kommer til å få litt etter fødsel,og så er det så koselig å gå med vogna og hu oppi og handle klær :)

Jeg fødte juli 2013 og det var en kjempefin sommer. Gutten min er varmblodig så han brukte nesten ikke klær den sommeren. Gikk i shorts og kortermede bodyer stort sett. Så vi har mange ubrukte nyfødt klær som jeg håper vi får brukt denne gangen :)

Jeg har fått masse klær etter nevøene mine, så har kortermet og langermet bodyer, bukser og heldresser med lange armer/bein og kortermet. Så det blir å bruke det så har vi heller handlet litt større klær. Om behovet for mere sommerklær skulle melde seg så kjøper jeg heller det. Men med ei på 8 som flere ganger har gått i ull midt på sommeren da vi er en del bortreist og er da ute uansett så kommer jeg ikke til å kjøpe mye sommerklær om ikke behovet melder seg...

Back
Topp