Hva må gjøres før babyen kommer?

Lovlybaby

Forelsket i forumet
Det har plutselig slått meg at det faktisk ikke er så lenge til vi blir 3 barns foreldre! Litt over 2 mnd til permisjon og 3 mnd til vi har babyen i armene. Hva må gjøres før hun kommer?

* håper å ha funnet navn
* gå på lekeland og andre aktiviteter med storesøske mens jeg fremdeles orker
* slå opp senga
* prøve å forberede storesøsken på lillesøster som kommer
* minste lillesøster må begynne hos dagmamma 100%
* største storesøster få være mye hjemme fra bhg og litt alenetid med mamma
* pakke kofferten når det nermer seg
* venne storesøster til å sove hos de som skal passe henne mens vi er på sykehuset
* kjøpe det som mangler
* kjøpe julegaver
* bake og fryse ned

Håper å gjøre mye den nermeste fremtid, for å slippe så mye når jeg ikke orker. Nå jobber jeg mye og har barna mye hjemme. Ting tar tid å få gjort her i huset..
Hva med deg?

Hva må du gjøre?

jeg tror du har glemt en viktig ting... ;) Slapp av og nyt tiden både for deg selv og med familien! ;):love2 :love2

Forrige gang hadde jeg liste på liste med ting jeg skulle få klart. Men denne gangen er jeg faktisk ikke stressa i det hele tatt. Ikke foreløpig i alle fall! Skal bare prøve å nyte den fredelige tiden nå når vi "bare" er tre. Så blir det vel litt husnedvask når det nærmer seg. Har det meste av klær til den første tiden, blir vel litt ullshopping bare.
Men hvem vet, kjenner meg selv så godt at jeg vet jeg bruker å stresse meg opp når det nærmer seg ting, så det kommer vel plutselig lange lister på bordet ;)

Har en liten liste jeg også:

-male senga og sette den opp
-vaske resten av babyklærene
-pakke bag til baby og storesøster (tilfelle hun må på overnatting)
-pakke gave til storesøster fra baby og legge i min bag.
-mangler litt i min bag (ammeinnleggene som må vaskes iallefall)
-kjøpe og planlegge resten av julegavene, og lage noen fotogaver
-strikke en del plagg/teppe til babyen
-vaske lammeull, bæresjal og dyne
-hente vognpose på rens når den er ferdig
-kjøpe inn de siste babytingen
-rydde skapet mitt og finne plass til babysenga

Jeg kan ikke si jeg er så stressa, men denne graviditeten har gått så ekstremt fort! Jeg har tenkt det er så leeenge til jeg ha baby, men den siste mnd fungerer jeg svært dårlig. Nå bruker jeg dagene sammen med barna og går på jobb.. men det er faktisk endel som må gjøres. Håper jeg snart kommer igang med julegavene!!

Jeg har vært utrolig stressa. Nå kommer senga og dagsenga snart i posten sammen med noen kluter og håndduker. Så skal jeg hente vognposen. Så egentlig er ting veldig klart for lillemann :O

Meen.. julegaver, vasking, pakking av bag, forberede far på fødseln(!), baking og slikt... Det får jeg ta litt her og litt der ;)

Back
Topp