Hva liker du best og minst med amming?

Jeg likte ikke amming dessverre, men fullammet nr 1 likevel i 2 mndr, så ble det delvis mer og mer flaske på han, de andre to fikk flaske allerede på sykehuset.

Det beste:
Lettvindt

Dårligste:
Ingen avlastning
Melkespreng
Våte klær
Amming offentlig (hatet det)
Stygt undertøy :P

ingenting!
Gruer meg til amming igjen. Har slitt med brystbetennelse, sår/blod, pumping gjennom hele ammeperioden der den lengste varte i 4mnd. Itillegg fikk jeg så utrolig stygge pupper av det.

Du må jo ikke amme da, men det kan jo gå knirkefritt denne gangen også.

De få tingene jeg synes er negativt ved amming er tøysete bagateller.. Jeg er en skikkelig amme-mamma, og håper jeg får oppleve det igjen :)

Jeg delammer pga lite melk, og har egentlig litt lyst å slutte fordi jeg synes det er superstress å holde på med begge deler og da blir det ikke noe kos. Har selvfølgelig mest lyst å _kun_ amme fordi det er så praktisk.

Det jeg liker minst er at alle føler at det er helt greit å ha en mening om hva _jeg_ gjør når det gjelder amming.

Du må jo ikke amme da, men det kan jo gå knirkefritt denne gangen også.
Får bare så utrolig dårlig samvittighet av å ikke gi, så det er der problemet ligger. Også når jeg først gir, er det over for meg liksom.. Må da bare fortsette så jeg unngår melkespreng. Hvergang har jeg sagt til meg selv, at denne gangen går det nok bedre, men shiiit au..

Positivt:
Nærheten den gir.
Tilfredsstillelsen av å kunne tilføre noe til barnet.
Lettvint

Negativt:
Melkespreng.
Plutselige våte flekker på klærne
Å måtte veldig funksjonelle klær fremfor fasjonable. :P

Har hatt litt dårlig erfaring med amming pga at mini var lite sugevillig.

Måtte amme med skjold i 2,5 måned, syns det var et skikkelig styr på natta og ute.
Han ville kun ha pupp i tvillingstilling- veldig vanskelig ute.
Han gikk ikke opp nok i vekt, mye hodebry pga det.
Hatet å amme offentlig, liker ikke å "slenge" ut puppen. Har veldig store pupper og, så er umulig å skjule de:P

Men, jeg savner ammingen veldig. Klarte å amme frem til han var fire måneder:)
Det positive:
Lett og tilgjengelig
Mye kos og nærhet
Å se han nærmest var i matkoma etterpå
Når han plutselig smilte midt i spisinga
Når han holdt rundt puppen og virkelig koste seg
Ferdig varmet opp
Følte meg som et bra menneske når jeg kunne gi barnet mitt mat. Veldig facinerende :)

Jeg delammet, og jeg var deprimert i flere uker over at jeg ikke klarte å produsere nok melk. Da jeg kom meg over kneiken så jeg jo fordelen av at andre kunne avlaste med matingen. Jeg hadde kosen og nærheten til babyen, men kunne fortsatt overlate mating til andre hvis jeg skulle gjøre andre ting.

Positivt: Lettvint og alltid klart. Best for babyen. Billig. Masse kos.

Negativt: Lekking, melkeflekker på alle topper (= masse ekstra klesvask)

Elsker det jeg og! Helt fantastisk! Liker kosen, at hun er nær meg, holer hånden sin på puppen å at jeg aldri glemmer maten hennes noe sted :) kunne ammet i evig tid!

Det jeg likte best var nærheten til babyen:D
Det jeg likte minst var pumping, pumping, pumping for å få opp produksjonen:rolleyes:

Får bare så utrolig dårlig samvittighet av å ikke gi, så det er der problemet ligger. Også når jeg først gir, er det over for meg liksom.. Må da bare fortsette så jeg unngår melkespreng. Hvergang har jeg sagt til meg selv, at denne gangen går det nok bedre, men shiiit au..

Flott at du prøver da :)

Jeg fikk jo kjempe mye melkespreng fordi om jeg ikke ammet, men pumpet 2-4 ganger om dagen så var det borte.. Og jeg får MYE melk.. Men det gikk ganske fort over. Så kan du heller gi det du pumper ut på flaske :)

Back
Topp