Hva ligger lønna på for

Fru Lotten

Forumet er livet
ufaglærte i helsevesenet egentlig?

Ser ut til at det muligens blir jobb på Føden for meg i sommer (jeeeej!!![:D]), så er litt nysgjerrig[:)]

ORIGINAL: Trine82

ca 300 000 i året på full stilling, pluss minus

jeg har startlønn på 279.200 i året, er helsefagarbeider med videreutdanning innen barsel og barnepleie, så kan aldri tenke meg at en ufaglært assistent innen helsevesenet tjener mer.

314000,- i året ved 100 % jobb her. Jeg er foreløpig ufaglært, men har arbeidserfaring innen et annet yrke som tas med videre i helsesektoren. [:)]
Nå er jeg sykepleierstudent også, og vil dermed gå opp mer i lønn senere.

Hm, mener og huske at jeg fikk 110,- kr timen når jeg var ufaglært. Nå er det ganske mye mer.

Med andre ord var utdannelsen min lønnsmessig bortkastet da. Hvis ufaglærte tjener 20 000 mindre enn meg i året liksom.

ORIGINAL: NogM

ORIGINAL: Trine82

ca 300 000 i året på full stilling, pluss minus

Seriøst?[:-]
Da fatter og begriper jeg ikke hvorfor jeg gadd å utdanne meg til sykepleier, når ufaglærte har omtrent samme lønna med mindre ansvar[&:]

Enig! Synes det er litt drøyt[:-]

Ufaglært med 10års ansenitet har 310000 i årslønn i 100% stilling. Ingen ansenitet tror jeg starter på rundt 224000, 4år cA 240000, 8år ca 270000

tronok det er under 300 000 altså.Hjelpepleier på laveste Ans.har her 290.000 i full stilling(laveste ans.)Så håper da ikke ufaglærte har mer enn meg??

ORIGINAL: HeDa

tronok det er under 300 000 altså.Hjelpepleier på laveste Ans.har her 290.000 i full stilling(laveste ans.)Så håper da ikke ufaglærte har mer enn meg??
ufaglært med 10år ans har mer.

har jo mer enn meg i året da,hvis de får rundt 300 000 i året? jeg er hjelpepleier med 10 års annsenitet[:o]

http://www.gjesdal.kommune.no/web/mm.nsf/lupgraphics/Minstelonnssater_pr_1.8.10.pdf/$file/Minstelonnssater_pr_1.8.10.pdf

Disse satsene er like i grimstad og arendal også

Jeg er hjelpepleier, vært det i 3 år. Jeg tjente 400.000 i forfjor. Dette selvfølgelig for at jeg gikk rett fra aften og på natt flere ganger i uka.
Her er det sånn at er du ufaglært, så får du ofte mer jobb enn de faglærte. Rett og slett for at de er billigere. Men det er ikke mange kronene det er snakk om. Så ja, jeg har lurt mange ganger på hvorfor jeg gidda bruke flere år på en utdannelse, når jeg hadde kunna tjent ''like'' bra som en ufaglært. Når det er sagt, så er jeg veldig glad for at jeg i det hele tatt har en utdannelse.

Jeg har jobba litt igjennom Adecco[:'(] der får ufaglærte 145 kr timen, og vi med utdannelse blir ikke satt noe mer satt pris på så...[8|].Men jeg vet ikke hvordan det er på en instutisjon da.

ja det var jammen emr enn jeg trodde gitt, om man ligger oppunder 300.000....[:D] Bra nå, men det motiverer jo ikke for utdannelse akkurat...

ORIGINAL: anita_29

har jo mer enn meg i året da,hvis de får rundt 300 000 i året? jeg er hjelpepleier med 10 års annsenitet[:o]
hmm jeg har 10års annsenitet, og årslønn på 339 000, + turnus tillegg på 3300kr mnd (omsorgsarbeider)

Jeg er lønna som assistent på sykehuset og her er lønnstrinna slik (for 100%stillinger):

0 års annsinitet: 250 000 kr
4 års ansinitet: 255 000 kr
8 års ansinitet: 265 000 kr
10 års ansinitet: 300 000 kr
20 års ansinitet: 311 000 kr

Dette er for ufaglærte (stillingsgruppe 1), evt kvelds og helgetillegg kommer i tillegg

(her har jeg funnet det http://www.fagforbundet.no/forsida/tariff/tariffomrader/Spekter/spekternyheter/?article_id=53277 )

Back
Topp