Hva ligger blodtrykket deres på?

saya2009og2012

Glad i forumet
Har mye høyere blodtrykk denne gangen enn sist jeg gikk gravid. Er bekymret for det med tanke på sv.forgiftning.....
 
Svinger veeeldig hos meg. Alt fra 120/70 til 190/90!
Går hos kiropraktoren ukentlig pga låsninger,og måler fast der.
Godt man blir nøye sjekket...
 
Da lå du en god del høyere enn meg... I forje sv.skap lå det på 115 / 70 ca.... nå startet det på 124/ 75 på første kontroll, var hos lege på fredag og da var det 142/ 85 eller noe.... Går du til ekstra kontroller hos lege / jordmor pga høyt blodtrykk. Å hva sier de til deg? Sier ingen ting til meg.
 
Oji! Så høgt dere har. Jeg har ikke greie på det i det hele så jeg vet egentlikt ikke hva som er høgt og hva som er lågt. Men jeg har 85/50.
 
90/50-95/60 er normalt her :) Veldig lavt fikk jeg høre, men det var visst bare bra. Er jo så deilig å være svimmel :P
 
100/50 
håper ikke det blir lavere - for da sliter jeg med blodtrykksfall når jeg reiser meg...
 
Mitt var 120/70 i forrige uke.. Er veldig bekymra for høgt blodtrykk siden eg hadde SF i forrige svangerskap! På slutten var eg oppe på 170/110.. Krysser fingrene for at det går greit denne gangen. Er heldigvis litt oftere på kontroll..
 
120/70 sist kontroll. Har jammen ikke peiling på hva som er normalt en gang, fikk bare beskjed om at det var helt fint. :)
 
Det er jo først og fremst undertrykket som bekymrer legene, og ved undertrykk rundt 95-100 blir det jo gjerne innlegelse. Sist startet jeg med blodtrykksmedisin når undertrykket steg over 100. Det er jo kanskje grunn til og følge med vis du har hatt mye stigning i blodtrykket under svangerskapet. Selv ligger jeg fint på 130-80, er høyere enn når jeg ikke er gravid, men har hatt lite stigning. Sist endte jeg på 180/135 med sf, går nå til kontroll hver andre uke.
 
Har nå lagt på 116/70, til vanlig ligger jeg på 120/80, så den store forskjellen er det jo ikke. :)
 
Her står det..  100/60 uke 12 og 105/68 uke 20 
...helt fint!!!!! ..sier legen min 
 
Her ligger jeg litt lavere enn mitt normalt trykk.i uke 15 var det 120/65. Nå var det 120/55 på fredag. Mitt normalt er 120/80- standard.
 
Blodtrykket mitt skifter noe vannvittig, og jeg har vel etter mange år med forundrede leger innsett at jeg har "hvitfrakksyndrom" :) Blodtrykket skyter i været i det øyeblikket det skal måles, selv om jeg føler meg både rolig og avslappet.. I min ungdom (jada, snakker som om jeg er 75 år her, hehe) gikk jeg til og med med blodtrykksmåler i et par døgn fordi de syns det var så varierende.. og da fant de jammen ut at jeg hadde et helt normalt 24-timers blodtrykk, så jeg forholder meg til det fremdeles. Har lånt svigers`blodtrykksmåleapparat, og måler ukentlig trykket 3 ganger etter hverandre, og skriver ned gjennomsnittet bare for å ha oversikten selv. Det laveste jeg har vært var 128*79, mens det høyeste, hehe, nei, det tenker jeg jeg har fortrengt ;)
 
 Har hele tiden ligget på 90/50. Har normalt lavt blodtrykk ellers,men ekstra lavt nå. Legen sier med et smil at det bare er bra med lavt blodtrykk.
Men det er søren ikke behagelig! ;)
 
130/85 foreløpig. Sist ble jeg sykemeldt i slutten av svangerskapet pga høyt BT, da det lå på 135/95. Nå er jeg sykemeldt pga bekkenet, håper blodtrykket holder seg "nede" når jeg er så mye i ro.
 
I går lå det på 112/65 :)
 
Var sånn 120/70 hele tiden, men nå siste gang var det plutselig 145/85. Skal på kontroll og måle snart igjen...
 
Jeg besvimte når jeg var i møte igår, når jeg allerede satt. Det var fryktelig ekkelt, vanligvis kan jeg bli litt svimmel om jeg står stille lenge og da hjelper det om jeg setter meg ned, men nå som jeg allerede satt på en stol når jeg kjente synet ble rart og fikk "suselyd" i hodet så var det ingenting som hjalp :/ Kom til meg selv når saksbehandler klappet meg lett på kinnet. Dro til jordmor og ble målt 100/50, fikk beskjed om at jeg hadde fått blodtrykksfall. Er det noe som hjelper mot dette? Har testet jern nivå hos lege, og hadde verken for mye eller for lite jern i blodet. Blir nesten redd for å gå ut tilfelle det skjer igjen.
 
Back
Topp