Hva lengter dere etter?

mia1986

Elsker forumet
Av alt som man liksom skal holde seg unna, er det noe dere savner allerede?? 

Jeg for min del klarer meg helt fint uten spekemat og alkohol osv, men akkurat for tiden lengter jeg veldig etter ost  Har lest at man må holde seg unna brie og camembert osv og syns det er utrolig teit... Hehe...

Jeg lengter etter spekemat, det å ha salami på brødskiva, brie ost og snuuuuus! 

Sambos bestefars hjemmelagde spekepølse!!

Savner å spise spekemat. Men kan man spise jordbær? Husker ikke hva jeg ikke kan spise er så lenge siden jeg gikk gravid sist.

Alice82 skrev:
Savner å spise spekemat. Men kan man spise jordbær? Husker ikke hva jeg ikke kan spise er så lenge siden jeg gikk gravid sist.

Ja, det kan du :) men vask de først :)

Alice82 skrev:

Ja, det kan du :) men vask de først :)

savner SPEKEMAT!! I alle varianter :)
Det var det første jeg fikk lyst på når jeg testet positivt.
det er visst noe i det at man 'alltid vil ha det man ikke kan få' :) :)

Jeg spiser både forepølse og salami, samt vanlig gul ost. Legen min sa det var helt ok. Min svigerinne spiste nesten bare foepølse og salami med majones (ELSK) i 2 svangerskap og hun har fått to fantastiske barn=) Men jeg spiser det ganske fort, en pakke, lar den aldri ligge lenge. Da tør jeg ikke. Men ellers rører jeg ikke særlig sjømat og annet kjøtt.

Enten er jeg veldig avslappet iforhold til salami og forepølse eller så er jeg for lite stressa

Savner spekemat og innmaten i krabbe!

(savner også det og ikke være nødt til å steke biffen 110% gjennomstekt...syntes den blir så tørr...)

Savner faktisk rødvin. Litt kjedelig å bare lukte på når mannen min tar seg et glass ;-)

Ellers har jeg hørt at gravide ikke bør spise for mye lakris, og har selvfølgelig lyst på det hele tiden.

Thesso_88 skrev:
Jeg spiser både forepølse og salami, samt vanlig gul ost. Legen min sa det var helt ok. Men jeg spiser det ganske fort, en pakke, lar den aldri ligge lenge. Da tør jeg ikke. Men ellers rører jeg ikke særlig sjømat og annet kjøtt.

Enten er jeg veldig avslappet iforhold til salami og forepølse eller så er jeg for lite stressa

enig med deg jeg :) vi har jo forskjellige følelser på hva som MÅ unngås under svangerskapet og jeg tenker at det som føles rett for deg, er rett...!!!!
Eter salami som bare det her ;p mmmmmm....nom-nom <3

Savner spekeskinke og salami. Hadde gledet meg til en sommer med masse deilig spekemat, vin osv- siden jeg gikk gravid forrige sommer og. Men den gang ei ;-) Tar ikke risken med å spise rått kjøtt (som all spekemat faktisk er) når jeg vet hvor ille konsekvensene kan bli! Sjansen er liten, ja- men jeg vil ikke ha ha dårlig samvittighet for at jeg måtte trøkke i meg spekemat dersom det skulle skje noe! Utsagn som at det gikk bra "før i tiden" er det teiteste jeg hører! Er en grunn til at man som gravid blir frarådet å spise spekemat fra offentlig myndigheter!

Knerten* skrev:
Savner spekeskinke og salami. Hadde gledet meg til en sommer med masse deilig spekemat, vin osv- siden jeg gikk gravid forrige sommer og. Men den gang ei ;-) Tar ikke risken med å spise rått kjøtt (som all spekemat faktisk er) når jeg vet hvor ille konsekvensene kan bli! Sjansen er liten, ja- men jeg vil ikke ha ha dårlig samvittighet for at jeg måtte trøkke i meg spekemat dersom det skulle skje noe! Utsagn som at det gikk bra "før i tiden" er det teiteste jeg hører! Er en grunn til at man som gravid blir frarådet å spise spekemat fra offentlig myndigheter!

Helt enig..!! Skjønner ikke hvorfor folk skal trosse myndighetenes anbefalinger..!! Det er en grunn til atde finnes..

er veldig kresen i matveien så savner egentlig ingenting :P

MEN ... !! røyken!!!! :p

Jeg savner salami. Ellers går det helt greit med resten foreløpig. Man kan vel spise brie og camenbert som er pasturisert?

Thesso_88 skrev:
Jeg spiser både forepølse og salami, samt vanlig gul ost. Legen min sa det var helt ok. Min svigerinne spiste nesten bare foepølse og salami med majones (ELSK) i 2 svangerskap og hun har fått to fantastiske barn=) Men jeg spiser det ganske fort, en pakke, lar den aldri ligge lenge. Da tør jeg ikke. Men ellers rører jeg ikke særlig sjømat og annet kjøtt.

Det betyr jo bare at hun ikke fikk i seg den bakterien....det har jo ingenting med om det er trygt å spise salami eller ikke.....er mange som har røyka under svangerskapet også, og fått helt friske barn, det betyr ikke at det er trygt å røyke ;-)

Jeg savner faktisk alkohol litt....som Knerten hadde jeg gleda meg litt til i sommer, siden jeg gikk gravid i hele fjor sommer. Angrer på at jeg ikke benyttet sjansen mer til å ta noen glass rødvin mellom forrige svangerskap og dette :-)

Jeg trodde det skulle bli MYE vanskeligere å unngå kald øl i varmen jeg... Holder på med huset utvendig nå og "arbeiderne" tar seg noen øl, men klarer meg helt fint med vann jeg. Får se neste uke når vi skal 2 uker til Spania om det blir like lite fristende der nede :p

Savner røkelaks og spekemat. Samt å nyte ett glass vin til maten og en litt blodig biff.... 

Back
Topp