Hva leker babyene med om dagen?

Miripiri

Flørter med forumet
Her er min gutt på 6mnd og en uke en veldig trommeslager om dagen. Leker og hånda bankes i gulvet. Ellers er det gøy med sånn "sprett-opp"-leke med figurer, og å rase tårn. Og å gnage på sjiraffen Sophie.

Hva gjør deres?

Min er også seks mnd og en uke. Går mye i sjiraffgnaging her også. Hehe! Ellers driver han å åler seg fremover,så han "leker" med det han finner på gulvet. Ser han er veldig opptatt av å kjenne på ting og dra hendene over gulvet for å lage lyd. Slår lekene i gulvet.

Min er sju måneder idag. :D
Han har ikke tid til å leke. ;) Han går på oppdagelsesferd, eller rettere sagt åler seg, hehe. Fram og tilbake i stua, ut på kjøkkenet og ned hele gangen helt til storesøster sitt soverom. :P
Men han liker godt å tygge på sjiraffen, og høre musikken på en hund og en traktor som vi har etter storesøstra.

Tygging på alt som kan (og ikke kan :p) tygges på er en populær aktivitet ;) Ellers er det mye banking med både håndflatene og med leker. Trener på å åle seg rundt omkring, oppdagelsesferdene blir lengre og lengre :) Ting og tang er egentlig minst like morsomt som leker, men merkelapper er definitivt det beste på jord! :)

Det som holder mini mest opptatt over tid er ting som ikke egentlig er leker, et hårstrikk, en gulpeklut, en liten lue osv.. Utrolig hvor lenge sånne ting kan interessere :-P

Ting som knitrer. Plast er veldig populært. Og en ballong etter brødrenes bursdagsfeiring er jo den mest populære aktiviteten kom jeg på:) Under middagen i dag lå han på gulvet og plukket brødsmuler. Hehe! Søtnosen min.

Tygging på alt som kan (og ikke kan :p) tygges på er en populær aktivitet ;) Ellers er det mye banking med både håndflatene og med leker. Trener på å åle seg rundt omkring, oppdagelsesferdene blir lengre og lengre :) Ting og tang er egentlig minst like morsomt som leker, men merkelapper er definitivt det beste på jord! :)

Haha, merkelapper her og! :)

Haha, merkelapper her og! :)

Merkelapper er bare heeeelt supert :-) og hodet under gulpeklutene er et konge "gjemmested" :-)

Her er han også trommeslager både på gulvet og på bord når han sitter på fanget. På golvet leker han også med ulike leker som lager lyder, og snur seg i sirkler på på magen for å komme seg til nye leker på den andre siden av teppet.☺ Det å romsterer med teppene er også artig. Har to tepper/ en bebygym og ett puslespillmatte som aldri ligger beint på kvelden.

Her er han også trommeslager både på gulvet og på bord når han sitter på fanget. På golvet leker han også med ulike leker som lager lyder, og snur seg i sirkler på på magen for å komme seg til nye leker på den andre siden av teppet.☺ Det å romsterer med teppene er også artig. Har to tepper/ en bebygym og ett puslespillmatte som aldri ligger beint på kvelden.

Ja, det kjenner jeg også igjen, men har ikke tenkt på det som en lek. Men det er det jo! Det med å leke med tepper og matter :happy:

Kostebrettet er blitt populært! Han åler seg inn på kjøkkenet og grafser og spiser på brettet. Æsj!

Slå leker og hånda i bakken er gøy, spesielt glad i lekeringer:) men det morsomste er å leke rundt på gulvet med storesøskene, da ler hun så godt :)

Merkelapper er populært her også. Leker med lyd er gøy. Ellers utforsker hun steder hun tidligere kun har sett på. Feks veldig spennende å prøve å få tak i ting på hyllen under stuebordet. Eller DVD spilleren :)

Lillegutten min er også veldig glad i sjiraffen Sophie :-) Og så liker han leker som knitrer og lager litt lyd når han tar i de, og som er gode å holde i (og smake på...)

Er det noen som har vurdert lekegrind? Eller som har sikring foran peis? Puh, min lille åler seg overalt. Og alt av babylker er blitt uinteressant..

Er det noen som har vurdert lekegrind? Eller som har sikring foran peis? Puh, min lille åler seg overalt. Og alt av babylker er blitt uinteressant..

Vi har tatt fram lekegrind. ;) Men han liker seg best på utsiden, hehe. Leketeppet er uinteressant. Nå har han fått en tromme med musikk - den liker han. :)

Back
Topp