Hva leger får seg til og si!

Kaktusen<3

Gift med forumet
Februarlykke 2015
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
Var hos indremedisiner i dag for og kontrollere hba1c og stoffskifte. Og da spurte hun hvor mye jeg har gått opp.. 8 kg og 22 uker.. Da fikk jeg beskjed om at man ikke skal gå opp mer enn 7 kg gjennom hele graviditeten, så derfor var det viktig at jeg ikke gikk opp en kg til frem til jeg fødte.. "For resten legger seg bare som fett på kroppen din og da blir du overvektig". Det skal jo sies at dette er en lege som vet at jeg har slitt med spiseforrstyrrelser i 15 år!

Ja altså jeg har gått opp for mye, det vet jeg.. Men jeg hadde en bmi på 18/19 når jeg ble gravid, jeg gikk opp like mye sist svangerskap men det gikk heldigvis fort av da jeg hadde mye vann i kroppen! Men jeg følte at hun dro selvtilliten min ned på bakkenivå! Har jo litt ekstra hormoner også nå. DET var deilig og få ut :P

Du har da ikke gått opp for mye! For en utrolig teit ting å si av legen! Alle opplever det forskjellig det med vektoppgang i svangerskapet, noen går opp mye, andre går opp lite, noen går fort opp i vekt og noen går sakte opp i vekt. Det er veldig forskjellig fra svangerskap til svangerskap. Jeg har hørt at gjennomsnittet på vektoppgang i svangerskapet ligger på 10-12 kg, så da har du jo fortsatt litt å gå på før du er der :) Syns at du skal drite i det legen sa, og ikke bekymre deg over vekta. Vektoppgangen er en del av det å gå gravid, men mange av kiloene forsvinner fort etter fødsel og når man skal til med amming :)

Herregud!! Det er dårlig gjort :o Leger altså.... Jordmor hintet til om jeg dreiv og slanket meg i stad fordi jeg hadde gått ned enda 3 kg på 2 uker. Og hun vet jo jeg kaster opp hver dag og sliter med matlyst. De er flinke til og tråkke på oss

Herregud!! Det er dårlig gjort :o Leger altså.... Jordmor hintet til om jeg dreiv og slanket meg i stad fordi jeg hadde gått ned enda 3 kg på 2 uker. Og hun vet jo jeg kaster opp hver dag og sliter med matlyst. De er flinke til og tråkke på oss

Så dårlig gjort! Babyen tar jo det den trenger den, er ikke så rart at du sliter med og gå opp i vekt når du kaster opp hele tiden!
Men ja, synes de slenger ut unødvendig og sårende kommentarer!

Så dårlig gjort! Babyen tar jo det den trenger den, er ikke så rart at du sliter med og gå opp i vekt når du kaster opp hele tiden!
Men ja, synes de slenger ut unødvendig og sårende kommentarer!
Men kjente at jeg ikke orket og bry meg selvom jeg ble paff! Men håper virkelig ikke du nå sitter og tenker på det legen sa! Du er jo kjempe tynn fra før :o

Du har da ikke gått opp for mye! For en utrolig teit ting å si av legen! Alle opplever det forskjellig det med vektoppgang i svangerskapet, noen går opp mye, andre går opp lite, noen går fort opp i vekt og noen går sakte opp i vekt. Det er veldig forskjellig fra svangerskap til svangerskap. Jeg har hørt at gjennomsnittet på vektoppgang i svangerskapet ligger på 10-12 kg, så da har du jo fortsatt litt å gå på før du er der :) Syns at du skal drite i det legen sa, og ikke bekymre deg over vekta. Vektoppgangen er en del av det å gå gravid, men mange av kiloene forsvinner fort etter fødsel og når man skal til med amming :)

Ja jeg synes det var litt dårlig og si av henne, hun vet jo godt at vekt er et vanskelig tema for meg! Jeg håper vekten blir borte like fort denne gangen når jeg kommer i gang med amming ja :) Men kjenner at kommentaren hennes kjerner rundt i hodet og at middagen ikke smakte like godt i dag og synes det var såå unødvendig!

Du skal bare lukke ørene for sånt tull! Når du hadde en så lav inngangsBMI, så er det bare bra at du går opp litt! Dummeste jeg har hørt!

Ja jeg synes det var litt dårlig og si av henne, hun vet jo godt at vekt er et vanskelig tema for meg! Jeg håper vekten blir borte like fort denne gangen når jeg kommer i gang med amming ja :) Men kjenner at kommentaren hennes kverner rundt i hodet og at middagen ikke smakte like godt i dag og synes det var såå unødvendig!

For en ting å si! Også en lege, og til og med en som kjenner historikken din!

Du skal bare lukke ørene for sånt tull! Når du hadde en så lav inngangsBMI, så er det bare bra at du går opp litt! Dummeste jeg har hørt!

Takk, det var godt og høre! Det stemmer jo ikke engang at man ikke skal få opp mer en 7 kg, hvertfall ikke hvis man er slank i utgangspunktet. Men det skal jo ikke så mye til for og lage en liten knekk på selvfølelsen!

For en ting å si! Også en lege, og til og med en som kjenner historikken din!

Ja jeg ble ganske satt ut, sa at jeg ikke hadde tid til og høre på det hun sa og løp ut og inn på doen og begynte og gråte.. Litt ekstra med hormoner også da :P

Ja jeg ble ganske satt ut, sa at jeg ikke hadde tid til og høre på det hun sa og løp ut og inn på doen og begynte og gråte.. Litt ekstra med hormoner også da :p
Det er jo anbefalt å legge på seg mer om en i utgpkt er undervektig, så ikke tenk på de kiloene. Legen er ihvertfall både uforskammet og helt på jordet.

Takk, det var godt og høre! Det stemmer jo ikke engang at man ikke skal få opp mer en 7 kg, hvertfall ikke hvis man er slank i utgangspunktet. Men det skal jo ikke så mye til for og lage en liten knekk på selvfølelsen!
Bare babyen, morkaka, fostervann og diverse veier jo ti kilo, så hun vet jo tydeligvis ikke mye om svangerskap. Nei, dette må du ikke tenke noe mere på, detta tettspettet kan få igjen skolepenga sine. Makan.

Lurer på hva den legen hadde sagt til min mor, som gikk opp 11kg på 3mnd med lille søstra mi!
Ganske dårlig sagt av legen.. Ikke tenk på det du.. :)

Var hos indremedisiner i dag for og kontrollere hba1c og stoffskifte. Og da spurte hun hvor mye jeg har gått opp.. 8 kg og 22 uker.. Da fikk jeg beskjed om at man ikke skal gå opp mer enn 7 kg gjennom hele graviditeten, så derfor var det viktig at jeg ikke gikk opp en kg til frem til jeg fødte.. "For resten legger seg bare som fett på kroppen din og da blir du overvektig". Det skal jo sies at dette er en lege som vet at jeg har slitt med spiseforrstyrrelser i 15 år!

Ja altså jeg har gått opp for mye, det vet jeg.. Men jeg hadde en bmi på 18/19 når jeg ble gravid, jeg gikk opp like mye sist svangerskap men det gikk heldigvis fort av da jeg hadde mye vann i kroppen! Men jeg følte at hun dro selvtilliten min ned på bakkenivå! Har jo litt ekstra hormoner også nå. DET var deilig og få ut :P

Herlighet!!! Høres kun sunt ut for deg å ha gått opp 8 kg! Tommelen opp for det :) Fint for babyen i magen. Drit i legen. Hjernen må ha vært en annen plass den dagen ;)

Hadde hatt lyst klappe til henne på vegne av deg

Hva i alle dager får en lege til å si sånt!! Sier meg enig med hero, skulle vært klappet til!

Back
Topp