Hva lager dere til 17 mai? (For å ta med på skolen)

Venterpåsistemann

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
JuniJubel2021
Juligull2021
Stjerneskuddene 2024
Augustbarna2024
Våres barn skal ha med mat og ikke kaker i år :bag: , jeg er mye bedre på kaker :p.

Vi skal ha med 2 brett med mat , men det er ikke kjøle mulighet på skolen så er litt begrenset hva vi kan lage også .

Vurderte bla tacolomper med kremost og laks (men det blir jo ikke godt etter å ha ligget i romtemperatur i 3-4 timer :/.
Det samme gjelder jo fat med frukt som vannmelon , det blir jo så fort gjæra på benken:/.
jeg har vurdert å lage en enkel pizza , men må uansett ha en ting til .

Hva skal dere andre som skal ha med mat på 17 mai lage ? :)

Aldri vært borti å skulle ha med mat, men jeg ville sikkert laget pizzaboller, og.... vel, MAT som kan ligge i romtemp i mange timer er jo begrenset... og du må lage to typer? Fylte horn da? Ca samme ingredienser, kasnkej annen deig, som pixxabollene, men forskjellig mat. Men må det vre to ULIKE fat?
Kjenner jeg er glad vi bare leverer kaker og denslags til skolen. Av mat serveres det pølser og enten rl\ømmegrøt eller brennsnut somregel. Jeg nøyer med meg pølse og kake, men kunne spist pizzabolle (dog, helst med en viss lunk, sist jeg kjøpte pizzabolle i en kiosk på arr var den... kjøleskapskald. Det var igrunnen ikke så godt.

Rundstykker med pålegg, er eneste jeg har fått beskjed om å.ta med av mat.

Uten kjølemulighet, så... Vet ikke, pizzasnurrer holder seg kanskje bedre enn ting med pålegg.

Merkelig opplegg når maten ikke kan stå kaldt. Da hadde jeg blitt skeptisk til å spise av den. På skolen her er det kun kaker og pølser. Kakene leveres dagen før. Skolen har eget kjøkken, så ikke noe problem å oppbevare det over natten. Ingen mulighet til å hente maten etter toget har gått?

Aldri vært borti å skulle ha med mat, men jeg ville sikkert laget pizzaboller, og.... vel, MAT som kan ligge i romtemp i mange timer er jo begrenset... og du må lage to typer? Fylte horn da? Ca samme ingredienser, kasnkej annen deig, som pixxabollene, men forskjellig mat. Men må det vre to ULIKE fat?
Kjenner jeg er glad vi bare leverer kaker og denslags til skolen. Av mat serveres det pølser og enten rl\ømmegrøt eller brennsnut somregel. Jeg nøyer med meg pølse og kake, men kunne spist pizzabolle (dog, helst med en viss lunk, sist jeg kjøpte pizzabolle i en kiosk på arr var den... kjøleskapskald. Det var igrunnen ikke så godt.
Jeg kan sikkert lage en ting , men må ha med 2 brett med mat (1 brett per skolebarn jeg har)
Kanskje pizzaboller eller fylte Horn kan fungere ja :).
Takk for tips :)

Rundstykker med pålegg, er eneste jeg har fått beskjed om å.ta med av mat.

Uten kjølemulighet, så... Vet ikke, pizzasnurrer holder seg kanskje bedre enn ting med pålegg.
Ja tenker også at pizzasnurrer holder seg bedre enn ting med pålegg ja :).
Har også vurdert å lage focaccia :)

Merkelig opplegg når maten ikke kan stå kaldt. Da hadde jeg blitt skeptisk til å spise av den. På skolen her er det kun kaker og pølser. Kakene leveres dagen før. Skolen har eget kjøkken, så ikke noe problem å oppbevare det over natten. Ingen mulighet til å hente maten etter toget har gått?
Ja .
Jeg ble ganske oppgitt når jeg fant ut at maten ikke kan stå kaldt fordi det er jo så begrenset med ting man kan lage :bag: .
Jeg tenker som deg at jeg er skeptisk til å spise mat som har vært i romtemperatur i flere timer , så vurderer lage focaccia (fordi det bør vel overleve romtemperatur i noen timer)
Det er jo kjøleskap på skolekjøkkenet og SFO vil jeg tro , men jentene har fått med lapp hjem fra skolen at det ikke er kjøle mulighet :/.

Her må maten leveres mellom 10-12 og maten skal serveres fra ca 1315 til det er slutt på opplegg på skolen .
Men jeg skal ta det opp på neste foreldremøte at de må finne på en bedre løsning til neste år når mulighetene er så begrenset når det ikke er kjøle muligheter :/.

Back
Topp