Hva kostet ditt bryllup?

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
Ingen ting. Jeg og mannen endte med å stikke på rådhuset uten at noen viste de t.

Vi hadde opprinnlig alt planlagt med kjole og hele pakka, tror det hadde kommet på ca 100 000 om vi hadde fullført det men takket de forferdelige sviferforeldrene mine droppa vi alt. Det var mine foreldre som ville ha betalt. Tradisjon i vår familie :)

Litt usikker egentlig, men kanskje 10.000? Max. Gjorde det meste enklest og billigst mulig, og det var alkoholfritt. Mesteparten av maten betalte min mor for, og hun lagde den. Kjolen min bestilte jeg fra Kina, med toll kom den på 2500kr.

Ingen ting. Jeg og mannen endte med å stikke på rådhuset uten at noen viste de t.

Vi hadde opprinnlig alt planlagt med kjole og hele pakka, tror det hadde kommet på ca 100 000 om vi hadde fullført det men takket de forferdelige sviferforeldrene mine droppa vi alt. Det var mine foreldre som ville ha betalt. Tradisjon i vår familie :)

Jøss, kan jeg spørre hvorfor de er så forferdelige?

Litt usikker egentlig, men kanskje 10.000? Max. Gjorde det meste enklest og billigst mulig, og det var alkoholfritt. Mesteparten av maten betalte min mor for, og hun lagde den. Kjolen min bestilte jeg fra Kina, med toll kom den på 2500kr.

Så kult. Hvor hadde dere vielse og selskap? Ønsker budsjettbrylluo selv :)

Så kult. Hvor hadde dere vielse og selskap? Ønsker budsjettbrylluo selv :)
Selve vielsen skjedde hos Sorenskriver, med bare to vitner tilstede. Familien fikk ikke vite noe før en måneds tid senere. På 3 årsdagen vår som gift hadde vi selskapet ;)
Det var i et lokale til en lokal menighet her, vi kjenner pastoren godt så fikk derfor leie lokalet veldig billig. Han tok også å hadde en liten velsignelseseremoni for oss før middagen.
Helt perfekt :)

Tørr ikke regne på ting jeg :O skal gifte oss neste år! Får mat og endel alkohol.. Men ellers betaler vi selv.. Regner med det fort blir 100 000

Ca 100 000 som vi betalte selv. Fikk dekket dekorasjoner og band, vet ikke eksakt pris på de tingene :)

Jøss, kan jeg spørre hvorfor de er så forferdelige?
Det er en lang og innviklet historie ;) Men nå har de ikke vært i livene våres på to år og vi vurderer å gifte oss på nytt med de vi ønsker å ha rundt oss. Har jo en nydelig brudekjole jeg aldri har fått brukt :)

Kostet 30-40.000 mener jeg. 2-dagers bryllup på herregård i Sverige.
Foreldrene mine betalte.

Det er en lang og innviklet historie ;) Men nå har de ikke vært i livene våres på to år og vi vurderer å gifte oss på nytt med de vi ønsker å ha rundt oss. Har jo en nydelig brudekjole jeg aldri har fått brukt :)

Så leit... Håper du får et drømmebryllup :)

Ca 25-30.000,- min mamma og pappa betalte ca halvparten (maten). Hadde ca 35 gjester til middagen. Prisen inkluderer kjole, dress, klær til guttungen, mat, drikke/alkohol, blomster, frisør, sminke, pynt til lokale, en liten gave til forlovere og de som hjalp oss og fotograf (inkl en forstørrelse og digitale kopier) som kom å tok bilder på lokalet:)

Tips til de som skal planlegge bryllup, og ikke må ha full kontroll hele tiden;) :

Når du skal bestille time til frisør/ sminke, ikke si at du skal gifte deg, da fyker nemlig prisene i været. Jeg sa bare at jeg skulle i selskap og vill pynte meg og fikk oppgitt pris når jeg bestilte. Når jeg kom samme dag, sa jeg at jeg skulle gifte meg når de spurte hva jeg skulle. Prisen ble den jeg hadde fått opplyst og jeg fikk den frisyren jeg ba om. ( prøvetime faller jo da ut selvfølgelig)

Samme med bestilling av brudebukett. Hvis du ikke blir stressa av å ta ting i siste liten, så stikker du på din lokale blomsterforretning dagen før. Jeg fikk en helt nydelig bukett i de fargene jeg ønsket meg, for 250,-. :)

Ordna alt av dekorasjoner og pynt selv med litt hjelp av familie. :)

I tillegg var vi heldige med at min bror kjente han som driver plassen der vi hadde selskapet. Vi fikk ta med dessert selv (svigerfar laget) og vi fikk leie festlokalet i kjelleren til festen etter maten, og der kunne vi ta med alkohol selv. Og overnatting der var gratis for brudeparet. Laga også bryllupskaka selv:)

Mye man kan få til selv eller med hjelp av familie hvis man orker:)

Nesten 200.000 med alt. Det betalte jeg selv, da slapp vi å ta hensyn til for mye foreldrene våre mente;)

Ca 60.000,- budsjettbryllup med 70+ gjester. Kjolen kosta hele 800,- fra ebay :p

4000kr, kun mat. Betalte det selv. Vi var ikke så mange, hadde det hjemme. Hadde mamma sin brudekjole, fikset hår og sminke selv.

Det var mye frem og tilbake for oss over flere år fordi vi har så forskjellige familier og ikke føler vi trengte en stor fest heller. Vi fikk mye penger og gaver allikevel og kom veldig bra utav det.

Vi følte vel at å gifte seg ikke var et nytt skritt i forholdet, siden vi hadde både hus, bil og en skokk med unger, men en ramme rundt familien vår. Vi ville heller bruke pengene på oss selv og familien vår :)

Ca 50-60 000 betalte selv
30 000 i følybilletter
12000 for hotell
Brudekjole 5000
2500 i fotograf og bryllupspakke

Back
Topp