Hva koster IVF?

PrøverLykken

Flørter med forumet
Hei.

Jeg skal til fastlegen på mandag angående utredning.
Har prøvd i over 2 år uten å lykkes.
Har en del spørsmål når det kommer til dette.
Jeg bor i bergen så om noen har vært i Bergen gi gjerne beskjed :)

Hva koster ivf?
Jeg har prøvd å lese meg fram til hva HELFO dekker men forstår meg ikkje på det..
Noen som kan hjelpe??

Hei!

Så bra at dere endelig får hjelp :)

Første forsøk betalt vi ca. 10.000. Da er medisiner, ultralyd og egenandelen for uttak/innsett inkludert. Forsøk nummer to betalte vi ca. 12.000 fordi jeg måtte gå litt lengre på hormonene.

Begge var negative dessverre.

Er straks i gang med nummer tre og begynner på spray på søndag. Nå har vi kommet over grensa på 16.500, så alt det vi betaler av medisiner nå får vi igjen av HELFO. Regner med å måtte legge ut ca. 8-10.000 denne gangen også.

Ja, det koster, men det er forhåpentligvis mer enn verdt det til slutt :) Masse lykke til :)

Vi ender opp på rundt 12 000 første forsøket våres nå.. Men det er det absolutt verdt i det lange løp :)

Vi betalte 18000 første gang, men kun 13500 var medisiner. Resten var legetimer, innsett etc. Fikk ingenting igjen. Negativt forsøk.
Fryseforsøket ett par mnd etterpå kostet mye mindre, men vi kom ikke over de 16500 før jeg mistet (ca uke 6). Fikk ikke noe igjen.
Runde to med ivf nå har kostet godt over 10.000, og hittil har vi fått igjen nesten 10.000 i medisiner. Gravid nå, 10+4.
Masse lykke til!!!!

Selve ivf'en koster vel 1500 kr for uttak/innsett, så må noen betale 360 kr for kontroller, ultralyd, forssamtale og andre undersøkelser. Alt unntatt de 1500 kr er med på å gi frikort (altså når man har betalt lege og medisiner på blåresept for mer enn 2200kr gjennom året, så slipper man betale mer). Så får man medisinene utenom, og her er det store variasjoner i hva det koster hver enkelt, etter hvilke medisiner man trenger, hvor mange forskjellige og ikke minst hvor lenge man skal bruke det. Alt man bruker over ca 17000kr i medisiner får man tilbake om man søker, men man må selv legge ut for all medisin.
Første gangen ble det 12000 eller 15000 kr i medisiner hos oss, og gangen etter regnet de med at det ble ca 28000 kr i medisiner, så variablene er store.

Back
Topp