Hva koster et bryllup?

Akkurat så mye du vil det skal koste[;)]
Vårt kom vrl på 70-80 000 tror jeg..

vårt kom på totalt 120.000 tusen , men bare lokalet med mat pluss drikke bonger var på 65.000. vi var 52 til middag, og så kom det 15 kaffegjester. verdens flotteste brylllup, fikk mye skryt , tema gjennom alt :) har da vært i 8 bryllup, så hadde allerede en liste over hva vi skulle ha og ikke ha!

Det kommer så veldig an på.. Vi hadde kirkebryllup, 70 gjester, koldtbord til alle, fri bar.. Med absolutt alle kostnader fra klær, til kjole til invitasjoner kom det på ca 60-70 000.. Vet om mange som mener et gjennomsnittlig bryllup koster ca 100 000.. Det er hva man gjør det til selv. Vet også om de som har hatt like stort bryllup som oss til 10 000.. Da er det jo selvfølgelig en god del enklere, men.. Smak og behag. 

Vårt bryllup kom vel på en rundt 70 000 kr.
Vi fikk lokalet og maten veldig billig da.
Hadde ikke alkohol, så der sparte vi nok rundt 10 000.
Vi var rundt 90 til middag og så kom det rundt 10 ekstra til kaffe.
Svigerfar tok brudebildene også, så vi betalte ikke noe for fotograf.

Betalte ca 40 000 kr
33 personer til sammen

Da betalte vi: drikke, klær til oss alle 3, fotograf, blomster, pynt, duker, kaker osv

Men vi var da veldig heldige og hadde mamma og de som betalte spillemannen og andre småting
Svigermor og mannen hennes ville betale lokale og servitørene (Vi brukte to stk fra jobben vår da, jeg og svigermor jobber i sammen) + de ville spandere på oss bryllupsreise [:D]
Svigerfar betalte all maten

Så.. Hadde det ikke vært for dem hadde det blitt MYE dyrere

det kommer ann på hvor mye du gjør ut av det.. PÅ bryllupsvenner.no får du mange gode råd ..

Vi endte p rundt 100 - 120.000 (alt inkludert). Fikk penger i bryllupsgave med foreldre og svigers, det kom godt med.
Søstren min brukte vel 10 - 20.000. Så alt ettersom hva du gjør det til. [:)]

Kommer jo veldig an på hvilket bryllup du skal ha.

Vårt kosta i underkant av 100.000.

Da hadde vi 80 gjester, tapas-buffet (MASSE mat), åpen bar, brudekjole osv., den dressen han ville ha (cirka 8000 eller noe), blomster, invitasjoner/bordkort/kirkeprogram, bryllupskake, leie av lokalet...

Mat og alkohol og klær til oss var vel hovedutgiften.

Vi fikk avslag på fotograf pga. vi jobber i avis og brukte en kollega, vi fikk gratis musikk i kirka og på festen (fordi vi kjenner veldig mange som lever av musikk), vi fikk avslag på maten (men ble jo ganske dyrt uansett altså, men maten er jo liksom hovedutgiften). Forloveren min er grafisk designer, så fikk en god pris på det også. Svigerinna mi er frisør, og fiksa meg på håret pluss sminke.

Med andre ord veldig mye avslag på topp kvalitet-ting, så hadde det ikke vært for det, hadde det blitt veldig mye dyrere.

Alt for mye er min tanke. Ble forlovet i sommer, men klarer virkelig ikke å bestemme meg for om det er verdt nærmere 100.000 for å feire det med slekt og venner. Tenker stadig på mulige alternativer.

det kommer heeelt an på hva du gjør utav det[:)]

Vårt kom på rundt 35000. 63 persone.Og det kunne likegjerne sett ut som et bryllup til 70-100 000 kr[:)]

Det trenger ikke koste for å se fint ut.Og husk at familiene deres,de vil ikke at dere skal ruinere dere fordi dere skal gifte dere[;)]

jeg hadde en laaang lise her for ikke så lenge siden om hva jeg gjorde...skal se om jeg finner den[:)]

Her er linken til en annen tråd

http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=15364706

vi gifter oss i oktober. vårt kommer på ca 90-100 000..

men vi skal ha dte på hotell, ha over 50 gjester til middag, + ekstra til kaffe og kaker osv..

så det kommer helt ann på hva dere skal ha, hvor mange, hvor du skal kjøpe kjolen din osv..

Vi fikk lokalet gratis, maten gratis, mat var forrett, hovedrett, dessert, kaffe og kaker. Bryllupskaken fikk vi gratis av baker... [:D], kjøpte inn litt drikke selv, noen vinflasker og cognacflasker, ble vel ett par tusen eller litt mer det, godt mulig det ble mer... [8D] Vi var ca. 35 stykker.

Kjøpte kjolen min selv, 3000,- for en ny brudekjole, mannen min kjøpte seg dress, det ble vel rundt 5000,- med sko og alt.

Ordnet med gratis skyss, gratis fotograf, kjolene til ungene betalte mamma.

Betalte for leie av kirken, hva det ble husker jeg ikke, rundt 1000,- tror jeg.

Jeg er ganske sikker på at vi holdt oss under 20 000,- Hvertfall under 25 000!

Vi fikk til og med gratis servitører og "kokker" av helt topp kvalitet!

Jeg vet at vi var heldige!! [8D] [:D]

Vårt bryllup kosta ca 80.000 kr tror jeg...
Da var det med ca 80 gjester, forrett, middag og dessert, leie av lokale, spillemenn og vert (vi hadde ikke alkohol). Har jeg glemt noe nå`?[8D]
Utenom kom klær til meg og mannen (ca 20.000 kr tilsammen).

Kjole: 700
Ringer: 10000
Mat til 9 personer på Oslos fineste restaurant: 4300
Barnevakt: 250

Ja, så 15 250 totalt[8D]

Det var bare oss og sønnen vår i kirka, hadde ikke forlovere eller noe der. Vi skulle egentlig holde det hemmelig at vi giftet oss, men 3 dager før vielsen klarte jeg ikke holde meg mer. Hadde invitert alle til middag etterpå, ingen viste hvorfor.

Jeg vil ikke stå i sentrum, og vi følte selve vigelsen var en greie for oss, så feiret vi med familien etterpå. Perfekt dag!

Noen bruker 150 000, masse folk og masse stas - og det er perfekt for dem.

Så det kommer vel helt ann på hva dere ønsker og gjrøe ut av det[;)]

Et bryllup koster penger[8D]
Svette
Søvnløse netter
Nerver
Krangling

Og vårt kom på 45-50 tusen og vi hadde det SIMPELT!!

Vi giftet oss 29.08.09.
Jeg fikk mitt drømmebryllup til en fin pris.
Kjole: 6500,- (orginalpris)
Sko: 600,- (suupertilbud)
Slør: 650,- (supertilbud)
Fisør: hmm... vi var flere.

ALT dette betalte min mor. Kjolen ble kjøpt inn i god tid og jeg fant den selv. ble kjøpt jule året før.

Klær til min man fikset han mor.

Regningen fra lokaltet, mat og oppvertning. vi hadde det på en gjestegård. 52 000 kr[:)]

Trikse med et bryllup er å starte tidelig.
Begynn med å kjøpe inn og sett opp budsjett. Kjøp inn alt du kan, når du kan. Kjolen min med alt ble kjøpt inn julen 08. Alt hang hos mamma til siste dag.
Dipositum ble betalt 2 mnd siden. så nå sitter jeg kun igjen med regning på 42000 kr

Så fikk jeg mye hjelp av mor og svigermor!

Dette med fotograf, vi fikk fotostudenter til å filme og ta bilder av oss ved kirken.
Så hadde vi leid inn en hobbyfotograf til å ta bilder av oss og ymse oppe ved gjestegården. 2500,- kosta han. han beholder heller ingen rettigheter på bildene. Bare en liten betingelse.

Back
Topp