Hva koster det å ta ut spiral?

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Spiralen skal ut fortløpende, men ettersom at jeg kun går til privat gynekolog så er jeg usikker på hva det koster. Vet at det er forskjellig fra plass til plass, men spør bare sånn generelt.

Hva betalte du for å ta spiralen hos privat gynekolog? Var det samme pris som en vanlig undersøkelse eller var det en annen pris?

Spiralen skal ut fortløpende, men ettersom at jeg kun går til privat gynekolog så er jeg usikker på hva det koster. Vet at det er forskjellig fra plass til plass, men spør bare sånn generelt.

Hva betalte du for å ta spiralen hos privat gynekolog? Var det samme pris som en vanlig undersøkelse eller var det en annen pris?
Ingenting om du tar den ut selv.

Ville bare gjort det hos fastlege. Langt billigere. Det et knapt et lite napp som skal til.

Uansett korleis eg skriver dette, så ble det feil nesten. Medisinske ting som skal inn eller ut, får medisinsk personell fikse.

Uansett korleis eg skriver dette, så ble det feil nesten. Medisinske ting som skal inn eller ut, får medisinsk personell fikse.
Man bør kunne såpass mye om kropp og prevensjonen man bruker at man vet hvordan det funker og hvordan det fjernes. Mener ikke at folk bør fjerne den selv, men man kan jo kjenne etter om det er mulig å få tak i begge trådene. Er man i tvil så går man selvfølgelig til lege, noen tråder forsvinner, er for korte eller spiralen er satt feil slik at det er vondt å fjerne den. Spiralen er som en T, men når man drar i trådene (som legen også gjør) så klapper den sammen slik at den blir som en I, og da glir den lett ut

Har vi ikke noe helsepersonal som kan si "NEI"? :p
Står det ikke noe på pakningsvedlegg "ikke gjøre selv"? Det høres veldig risikabelt ut...

Eg er kun medisinsk sekretær men hadde pasient sagt at den fjerne hu sjølv, så hadde eg sagt at det må hun ikkje gjør og fått legen til å kontakte hun.

Ville bare gjort det hos fastlege. Langt billigere. Det et knapt et lite napp som skal til.
Jeg gjør ingen gynekologiske undersøkelser hos min fastlege. For det første er det en mann og for det andre syns jeg det blir helt feil at han skal titte opp i underlivet mitt, da hadde jeg nok aldri gått til han igjen. Men ja, jeg vet at det kan gjøres hos fastlegen og at det er billigere, men for meg blir det uaktuelt :-)

Back
Topp