Allerede i går startet vi en dialog (ja, en faktisk dialog, ikke diskusjon) om vi skal prøve oss på nr 3. Jeg sitter igjen med en skikkelig god følelse, ikke nødvendigvis fordi jeg tror det blir, men fordi jeg føler meg sett og hørt og det ser ut til at vi tenker veldig likt. Det er godt, og nå som vi har snakket sammen, føles ikke sorgen like uoverkommelig hvis det ikke blir.
Jeg gikk til samtalen med tanker om at han sikkert var 110% på at vi ikke skulle ha flere. Men han har faktisk tenkt på det fordi jeg har nevnt det så mye. Nå er det mer 80% sjans for at det ikke blir, og 20% sjans for at det blir. Men vi har startet med en fin samtale om det, og nå må vi ta oss noen uker å tenke og føle på hva som er best for oss som familie. Det føles ikke lenger som et valg som kan taes fordi «jeg vil». Det er litt godt å føle at vi skal bli enige om noe
Jeg gikk til samtalen med tanker om at han sikkert var 110% på at vi ikke skulle ha flere. Men han har faktisk tenkt på det fordi jeg har nevnt det så mye. Nå er det mer 80% sjans for at det ikke blir, og 20% sjans for at det blir. Men vi har startet med en fin samtale om det, og nå må vi ta oss noen uker å tenke og føle på hva som er best for oss som familie. Det føles ikke lenger som et valg som kan taes fordi «jeg vil». Det er litt godt å føle at vi skal bli enige om noe

Eller samvittigheten for å utsette arbeidsplassen min for enda et hardt svangerskap med potensielt mye sykemelding og tilrettelegging.
Begynner å innse hvor grunnleggende ulike jeg og mannen er på ting. Jeg hadde nok ikke hatt noe imot å sitte hjemme hver kveld resten av livet når ungene var lagt liksom. Jeg tror den største feilen vår var å starte for sent med å få barn…
så ble ting enklere på en annen måte når han nærmet seg 2 år.