Hva kommer dåp/navnefesten til å koste?

Vi brukte tilsammen 10.000 på dåp på første barnet, kjøpte all pynt på eBay, bestilte snitter men vi var 40 stykk og leide lokale :)

Skal prøve gjøre det bra, men billig når den tid kommer :) Gratis lokale (skolen jeg og svigermor jobber på mest sannsynlig), enkel mat og minimalistisk pynt. Setter nok også vekk en del av maten og kakene til familien (bakeglade mennesker i denne familien)!

Alt i alt håper jeg det kommer på maks noen tusenlapper, og vet også våre mødre vil bidra med sitt ;)

Vi brukte rundt 10 000 kr

Maks en tusenlapp. Rundt 20 gjester.

Usikker, men var ikke mye. Et par tusen kanskje, med sermonien. Hadde det hjemme og laget mat og bakte selv. Var vel 16 stk tror jeg.

Vi brukte ca 10000,-

Brukte vel ca. 6000,- på første dåpen tror jeg. Har ikke begynt å planlegge dåpen til lille i magen.

Oj! Hvordan klarer du å ha 20 gjester i ett selskap og kun bruke 1000 kroner? Fortell meg hemmeligheten!

Jeg har en stor eske med pynt til alle slags anledninger (pom poms, duker, bånd, glitter osv), i mange farger (kjøpt billig på Ebay over flere år, etter bryllupet i sommer ble innholdet i kassen minst tidoblet).

Lagde maten selv, kokte kjøttsuppe og serverte med flatbrød.

Dåpskjole har vi.

Hadde selskapet hjemme, lånte bord og stoler gratis på jobb.

Ba de gjestene som hadde mulighet om å ta med kake, bakte to selv.

Betalte rundt 600kr for råvarer til suppe, kake og brus. Og så bestilte jeg dåpskake fra hobbybaker, den kom på 400kr.

Husker ikke nøyaktig, men var ikke mer enn 2000 kr (tipper rundt 1500 kr). Festen var hos svigers siden de har god plass og vi var ca 25 stk. Vi lagde oksestek som var kjøpt på tilbud og lånte dekorasjon av venner. Vi er heldige og har to konditorer i familien så de ordnet dåpskake og kransekake. Dåpskjolen var helt enkel og kostet 400 kr. Ellers kjøpte jeg bordløpere og litt småting på ebay. Det ble veldig bra :)

Tror ikke det kommer til å koste så mye for oss. Får dåpskjole i gave, har en del pynt og skal ha festen hjemme. Har ikke så veldig stor familie, så vi tenkte også å ordne maten selv. Vi må muligens låne bord og stoler, men kan hende vi har nok faktisk.

Brukte fint lite. Fikk låne lokaler gratis på jobben til min far, kjøpte pynten på ebay, og svigermor som driver butikk med ferskvare lagde det meste av maten, ellers bidro alle med kaker osv, og dåpskjolen var fra da jeg og søskenbarna mine var små, så det ble ikke mange kronene :)

Jeg har en stor eske med pynt til alle slags anledninger (pom poms, duker, bånd, glitter osv), i mange farger (kjøpt billig på Ebay over flere år, etter bryllupet i sommer ble innholdet i kassen minst tidoblet).

Lagde maten selv, kokte kjøttsuppe og serverte med flatbrød.

Dåpskjole har vi.

Hadde selskapet hjemme, lånte bord og stoler gratis på jobb.

Ba de gjestene som hadde mulighet om å ta med kake, bakte to selv.

Betalte rundt 600kr for råvarer til suppe, kake og brus. Og så bestilte jeg dåpskake fra hobbybaker, den kom på 400kr.
Bra planlagt :)

Back
Topp