Hva klarte du ikke å spise som gravid?

Med unntak av de periodene jeg bare fikk i meg jordbærmelk og vannmelon (siden alt annet var uspiselig og udelikat), var fisk noe som ALDRI ble servert hjemme da jeg var gravid med lille. Bare tanken gjorde meg uvel!

Jeg fikk vel i meg det meste, men jeg ble så dårlig av kaffe :o og jeg som gjerne drikker en liter eller mer i løpet av dagen liksom :o måtte tvinge i meg litt kaffe for å unngå skallebank.. :p

Kjøtt med fett eller brusk eller sener eller noe som gjør konsistensen litt ekkel... Har alltid vært litt følsom for konsistensen på kjøtt, men nå er d helt ekstremt! D gjelder for annen mat også, grove pølser, foreksempel... Klarer ikke å møte på biter som føles litt ekle...

Snitzler i alle varianter. Brakk meg bare jeg luktet det:-)

Sterk mat spesielt siste halvdel av svangerskapet og snop/søtsaker. Spesielt om jeg spiste det på kveldstid rett før kveldstid da våknet jeg etter ett par timer med voldsom kvalme og måtte bare springe på do

Jeg tålte absolutt alt!
Jeg hadde såååå store forhåpninger om å bli dårlig av sjokolade, men bli fysen på grønnsaker, men den gang ei :P

Har egentlig ikke hatt noen aversjoner i mine svangerskap så langt. I kvalmeperioden nå klarte jeg ikke lengre å spise cottage cheese til frokost, den nærmest vokste i munnen. Men nå når kvalmen er over, kan jeg spise det igjen.

Eg klare bare å spise noe mat en dag og en aen dag kan det være helt feil og eg spyr av det :-P så nå spier eg bare for å overleve:-P ingenting smaker godt lengre :-(

Kylling og kyllinglår! Barna får det til middag av og til å jeg står å brekker meg av det!

De første 18 ukene var alt uspiselig.
Når matlysten kom tilbake, spiste jeg det meste, men godis og brus var knapt nok fristende i det hele tatt. :)

Nå har eg funnet ut at jeg ikke takler sprøstekt løk :p

Avokado av en eller annen merkelig grunn.. Spiste det helt i starten av svangerskapet og ble litt småkvalm av det. Etter det har jeg ikke orket tanken på det. De siste ukene har jeg klart å ha det i taco, men å spise en halv avokado med litt salt på som jeg elsket før, det går bare ikke :bag:

Alt fisk! Og generelt det meste av sunn mat.. Slet også med taco, pølser, pizza...grønsaker var og fælt!

Back
Topp