Hva kan man lage?

Frk.Håpfull

ønsker oss lillebror eller Lillesøster<3
Aprilbarna`15
Imorgen må jeg lage noe som Nicoline kan ta med i barnehagen på torsdag fordi de skal feire bursdagen hennes da. ( har ikke bursdag før på fredag)

Men jeg er litt usikker på hva jeg skal ta med, noen som har noe forslag til dissa små ? Mange sier at frukt er bra, men de får jo det hver dag uansett.  Men er vel kansje ikke alle foreldre som liker at det små smaker på noe godt :S

vi sendte med sjokolademuffins[8D]

i barnehagen der Elias går .. Får vi ikke lov å ha med kaker , å det er jeg enig i egentlig ... De får jo så mye kaker når man feirer dem selv..
Så i barnehagen får de frukter de ikke har til vanlig .. Som melon å alle sånne ting : )
Elias elsker frukt , så tviler han bryr seg : )

I barnehagen vår er det ikkje lov å ha med usunne ting, så vi hadde med fruktspyd [:)]

blir så usikker jeg :) får jeg så sånne små gullerot kakemuffins som det var hello kitty fjes på som jeg hadde så lyst til å lage men de kansje er litt usunne :P hihi.. Men jeg så en oppskrift på tine som var frukt gele som jeg tenkte å teste ut:P så får se...

Det er jo litt viktig å finne ut hva slags retningslinjer barnehagen har på akkurat det der da.
Om de sier at dere har lov å ha med kake, så ville jeg kanskje sendt med muffins eller noe. Det er jo bare stas. En muffin er det ingen som tar skade av.
Om de ikke tillater at du har med sånne ting, kan du jo lage grove pannekaker eller vafler, eller du kan sende med f.eks pølser til lunsj eller noe. [:)]

ORIGINAL: Pijah

Det er jo litt viktig å finne ut hva slags retningslinjer barnehagen har på akkurat det der da.
Om de sier at dere har lov å ha med kake, så ville jeg kanskje sendt med muffins eller noe. Det er jo bare stas. En muffin er det ingen som tar skade av.
Om de ikke tillater at du har med sånne ting, kan du jo lage grove pannekaker eller vafler, eller du kan sende med f.eks pølser til lunsj eller noe. [:)]

Snakket med de idag, de sa det var helt greit med kake, is eller lignende. De er ikke en sukker fri barnehage og som de sa, det er jo ikke noe de får hver dag :D

I bhg vår er det bhg som ordner med det[:)] blir god frukt og sånt trur eg, og så krone til bursdagsbarnet osv.
Bhg vår har fokus på sunne matvaner og matvarer, så de baker eget brød og middager.
Er vel varm mat 2-3 ggr i veka.

Alt dette ligger i prisen, så me treng ikkje tenke på niste o.l heller. Så sant det ikkje er noko spesielt sikkert!

har hørt mange foretrekker at en tar med frukt men er ikke sikkert hvordan det fungerer med kaker ol[8|]

Back
Topp