Hva kan man gjøre.. *nav e.l.*

enogtosmå

Gift med forumet
Jeg skal ut i permisjon i midten av august. Og har bare jobb til midten av juni. Om jeg ikke får meg ny jobb, hva er alnternativene mine da? Fikk vite for ikke lenge siden at jeg ikke hadde jobb lenger enn til midten av juni. Ingen som ansetter meg nå liksom: "Hei, jeg heter ***. Og forresten.. Jeg kan bare jobbe til midten av august for da skal jeg ha baby og for øyeblikket er jeg 100% sykemeldt." Ikke veldig attraktivt vil jeg tro.. Jeg lurer på hva som skjer økonomisk da? Jeg vet jo ikke om jeg bir friskmeldt. Får jeg sykepenger til permisjonen da, selvom jeg ikke har jobb frem til? Hva om jeg blir friskmeldt (håper jo selvfølgelig på det! Jeg vil jo gjerne jobbe), hva slags muligheter har jeg da?

Hvis du er sykemeldt når kontrakten går ut, får du sykepenger frem til permisjonsstart.
Blir du friskmeldt, og ikke begynner i ny jobb, får du ingen inntekt i de månedene. Eventuelt har man jo dagpenger eller sosialstønad.

Jeg fikk meg faktisk jobb selv om jeg bare kunne jobbe i to måneder pga flytting. Så det er ikke umulig.

Man kan få sykepenger selv om man ikke er i et ansettelsesforhold.
Ville fått en rådgivningstime på nav dersom jeg var deg,

Back
Topp