Hva kan man gjøre med "ødelagte" mammapupper?

Camilla87

Betatt av forumet
Ja... kort fortalt er jo puppene et trist syn etter 2 graviditeter og ammeperioder. Dette er faktisk noe jeg har fått komplekser for :( er i utgangspunktet "imot" plastikk kirurgi. Men det er likevel noe jeg vurderer nå som jeg er der at det plager meg såpass mye.

Noen som vil dele erfaringer ?

Har det slik jeg også, har aldri hatt komplekser for noe. Nå føler jeg det som ett stort ubehag og lite kvinnelig :(
Jeg vet ikke hvordan man kan fikse dette uten operasjon, jeg vil ikke operere.

Har det slik jeg også, har aldri hatt komplekser for noe. Nå føler jeg det som ett stort ubehag og lite kvinnelig :(
Jeg vet ikke hvordan man kan fikse dette uten operasjon, jeg vil ikke operere.

Ikke jeg heller egentlig, men er likevel noe jeg vurderer siden det er så trist å være så misfornøyd med sin egen kropp og jeg er ikke engang 30 :(

Jeg planlegger reduksjon og løft, ettersom mine er så store at jeg sliter med å finne bher som passer, bestiller fra utlandet. Og nå som jeg ammet ble jo utvalget enda mindre, og bhene enda dyrere... sliter med smerter fordi bhene må være veldig stramme rundt for at ikke vekta skal ligge på skuldrene, og det klør og blir fuktig under og mellom puppene fordi bhene ikke klarer å løfte og skille dem skikkelig. Har ønsket meg reduksjon siden jeg var tenåring.

Men ut over operasjon er det vel ikke mye å gjøre, annet enn å ha en god bh som løfter godt og holder på plass. Har man ingen fysiske plager så kommer man jo langt med rett bh. :)

Er det lenge sidan du slutta å amme? Veit at både for mamma, tanta mi og søstra mi så begynte plutselig puppene å fylle seg litt meir ut nokre år etter dei var ferdig med amming :) Mamma har gått opp 1 cup størrelse og fått fylt i de litt heilt naturlig, men no er det 10 år sidan minste var født då.. Så veit eg òg at det går an å lage ein slags skrubb av kaffigrut og oljer som strammer opp huden litt, hjalp meg veldig på grevinnehenget mitt :) Ville prøvd litt slikt og venta litt til før du vurderer operasjon, for plutselig kan kroppen din "ordne seg" :) Og du er heilt sikkert vakker som du er òg <3

Er det lenge sidan du slutta å amme? Veit at både for mamma, tanta mi og søstra mi så begynte plutselig puppene å fylle seg litt meir ut nokre år etter dei var ferdig med amming :) Mamma har gått opp 1 cup størrelse og fått fylt i de litt heilt naturlig, men no er det 10 år sidan minste var født då.. Så veit eg òg at det går an å lage ein slags skrubb av kaffigrut og oljer som strammer opp huden litt, hjalp meg veldig på grevinnehenget mitt :) Ville prøvd litt slikt og venta litt til før du vurderer operasjon, for plutselig kan kroppen din "ordne seg" :) Og du er heilt sikkert vakker som du er òg <3

Kan du gi meg "oppskrift" på den grut-greia? :P

Da hadde jeg lagt meg under kniven! Det skal jeg nok etter denne ungen likevel da dette brune området er nesten hele puppen etter hvert nå. Synes det er grufult å se på!
Jeg synes folk skal få lov til å fikse på akkurat det de vil for å føle seg vel. Det må da være opp til hver enkelt!
Det er jo ikke supermye med rundt 30000,- for å få det gjort heller synes jeg :)

jeg er plaget av det samme! de er så stygge at jeg har ikke ord!! om jeg legger håndflaten under bryste og løfter det opp til dit det skal være, ser det ut som en rosin!!! æsj! jeg har store komplekser for de! jeg SKAL operere en gang. men siden vi vurderer en nr 3, så vil jeg vente til jeg er ferdig med den. så jeg ikke må gjøre operasjonen to ganger.

Ditto. Venter nr 2 nå så det er litt frem i tid for meg, men jeg skal definitivt gjøre noe med de. Om jeg tørr. Jeg er også "mot" at jenter skal fikse på seg, men føler pupper som henger til knærne er en annen kategori enn å fikse på nesa etc.. om min datter spør meg om puppene mine i fremtiden så kommer jeg til å si at det er helt ok etter to ammeperioder, føler det er lettere å forsvare enn at man har forandret feks nesa si - som mest sannsynlig er noe av den samme som barna sin :-)

Æh.. var ikke ment som kritikk til de som opererer nesa altså :p tenker bare høyt og deler synspunkt :p

Mine pupper hang ikke etter første, de var stram og små som når jeg var 12...:( hadde komplekser og la meg under kniven, enda jeg visste at jeg ville ha flere barn. Jeg har aldri angret! Skulle gjort det for lenge siden, så jeg kunne sluppet kompleksene, jeg fikk mye bedre selvbilde etter det. Er gravid nå og spent på amming, men når den dagen kommer at jeg er ferdig med barnefødsler og amming, så kommer jeg til å fikse puppene igjen hvis de gir meg komplekser igjen.

Og ja, det var vondt, men etter 4-5 dager gikk det helt greit :) var tilbake på jobb i bhg med storbarn etter 10 dager

Har komplekser selv... 21år hengepupper , ammer fortsatt nr 1 også på'n igjen i juni med nr 2. Hvordan vill dette se ut til slutt.. :p

Jeg kommer nok til å operere når jeg har fått de barna jeg ønsker. Har vært misfornøyd hele tiden, men er først nå etter å ha fått barn jeg virkelig har begynt å vurdere operasjon for alvor. Areola har også blitt veldig mye mørkere og den ene er mye større, det plager meg en del.

Mine pupper hang ikke etter første, de var stram og små som når jeg var 12...:( hadde komplekser og la meg under kniven, enda jeg visste at jeg ville ha flere barn. Jeg har aldri angret! Skulle gjort det for lenge siden, så jeg kunne sluppet kompleksene, jeg fikk mye bedre selvbilde etter det. Er gravid nå og spent på amming, men når den dagen kommer at jeg er ferdig med barnefødsler og amming, så kommer jeg til å fikse puppene igjen hvis de gir meg komplekser igjen.

Og ja, det var vondt, men etter 4-5 dager gikk det helt greit :) var tilbake på jobb i bhg med storbarn etter 10 dager

Kan jeg spørre hva du gjorde og hva det kostet? :)

Jeg hadde bare to skinnfiller igjen etter to graviditeter. Kunne ikke bruke vanlig bh, for huden bare datt ut. Spurte legen om det gikk an å fjerne huden, men han anbefalte meg heller å fylle de. Tok silikon akkurat nok til å fylle huden og har ikke angret et sekund!

jeg har gjort en brystoperasjon :-) silikonimplantater . Under muskelen. Det skal visstnok være mest smertefullt. Vel, så veldig vondt var det altså ikke. Smerter selvsagt ja men man får jo med seg det man trenger av smertestillende hjem. Også er resultatet så veldig pent da :happy:

Jeg hadde bare to skinnfiller igjen etter to graviditeter. Kunne ikke bruke vanlig bh, for huden bare datt ut. Spurte legen om det gikk an å fjerne huden, men han anbefalte meg heller å fylle de. Tok silikon akkurat nok til å fylle huden og har ikke angret et sekund!
Så bra, hvor mye betalte du? Og hvor gjorde du det? :) om du vil dele?

Back
Topp