Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Aldri hørt om før! Men jeg hadde ikke tatt sjansen pga faren for listeriaI dag fikk jeg opp denne posten i Preglife appen, altså at ved å fryse skinke og annet kjøtt i 3 dager så er man good liksom? Stemmer dette? I så fall er jo det himmelsk, for elsker spekepølser og spekeskinkeVis vedlegget 475508
Ikke jeg heller, derfor jeg var litt overrasket. Står ikke noe om dette på Helsenorge heller, så jeg holder meg nok unna. Men det er jo litt skummelt at det står i en app mange bruker daAldri hørt om før! Men jeg hadde ikke tatt sjansen pga faren for listeria

Ååå! Ja, det er jo så godt!Spekeskinke på pizza funker for meg! Da blir den varmebehandlet!!
Ikke jeg heller, derfor jeg var litt overrasket. Står ikke noe om dette på Helsenorge heller, så jeg holder meg nok unna. Men det er jo litt skummelt at det står i en app mange bruker da![]()

Tror den er svensk? Da har de tydeligvis andre retningslinjer der Ville heller gjort som skrevet, spise spekemat varmet på pizza eller bare varme opp på bakepapirIkke jeg heller, derfor jeg var litt overrasket. Står ikke noe om dette på Helsenorge heller, så jeg holder meg nok unna. Men det er jo litt skummelt at det står i en app mange bruker da![]()

15 sekunder eller mer på over 70 grader dreper evt listeria - så ostesmørbrød med salami i ovnen på minst 180 grader i 10 minutter er mer enn godt nok - enjoy!Vil det da være trygt å spise salami på ostesmørbrød stekt i stekeovn også da? Eller blir det for kort varmet? Noen som vet?
Åh lykke! Tror jeg har skikkelig lyst på det i alle fall, haha. Men det tror jeg om mye rart, og når jeg lager det så bare, nope, det hadde jeg ikke lyst på!15 sekunder eller mer på over 70 grader dreper evt listeria - så ostesmørbrød med salami i oven på minst 180 grader i 10 minutter er mer enn godt nok - enjoy!

Haha, kjenner meg igjenÅh lykke! Tror jeg har skikkelig lyst på det i alle fall, haha. Men det tror jeg om mye rart, og når jeg lager det så bare, nope, det hadde jeg ikke lyst på!![]()

Grilstad har en salami som er trygg for gravide! Tror den heter «fersk salami»Vil det da være trygt å spise salami på ostesmørbrød stekt i stekeovn også da? Eller blir det for kort varmet? Noen som vet?
Ja, stemmer! Den prøvde jeg i forrige svangerskap og var ikke noe høydare for min delGrilstad har en salami som er trygg for gravide! Tror den heter «fersk salami»

Så f.eks. div spekeskinker stekt på pizza er trygt, bakt brie (så lenge man har et steketermometer og kan sjekke), ostesmørbrød med salami osv!Jeg var mest sjokkert over dette med frysing i 3 døgn.Sniker! Det stemmer at du kan spise spekeskinker og myke oster som er varmebehandlet til kjernetemperatur på over 70 graderSå f.eks. div spekeskinker stekt på pizza er trygt, bakt brie (så lenge man har et steketermometer og kan sjekke), ostesmørbrød med salami osv!
Aldri hørt om, men tror uansett jeg holder meg unna det som ikke er varmebehandlet 
Det lurer jeg på og! For elsker dadler med lakris!Når vi først er inne på mat og hva man kan og ikke kan spise: Jeg har så lyst på lakris i forskjellige varianter, men man skal være forsiktig med det. Hva betyr egentlig det? Kan jeg kjøpe meg en pose med lakrisbåter og spise hele posen? Pose knott? Lakrisal? Osv??
Når vi først er inne på mat og hva man kan og ikke kan spise: Jeg har så lyst på lakris i forskjellige varianter, men man skal være forsiktig med det. Hva betyr egentlig det? Kan jeg kjøpe meg en pose med lakrisbåter og spise hele posen? Pose knott? Lakrisal? Osv??
Dette er jo en gammel artikkel som bl.a. sier at gravide i Norge ikke frarådes å spise mye lakris. Det stemmer ikke lengre, ref. anbefalingene på Helsenorge. Men interessant at den faktisk opplyser om en grense for hva som er mye og ikke, det har jeg ikke sett noen andre steder!![]()
Å spise lakris når du er gravid kan være skadelig for barnet
Lakris kan ha langsiktige skadevirkninger på utviklingen av fosteret, viser en ny studie. Men norske retningslinjer advarer ikke mot stort lakrisinntak.www.forskning.no