Hva kan jeg bruke de kalde, kokte potetene til?

Godhjerta

Glad i forumet
Ja jeg trenger litt inspirasjon.
Vet det blir igjen ekstra poteter etter middagen i dag, fordi jeg har dampet opp så mange.
Men hva kan jeg bruke de til? Noen som har noen gode tips til hva jeg kan bruke de til i morgen?

Kutt dem i biter og stek dem, vips egg og lag omelett. Eller stek de sammen med masse andre grønnsaker, skinke osv.....

potet salat.

Gode forslag.
Flere?

reidis skrev:
potet salat.

Eller potetsalat som det heter.

Stappe, omelett, pytt i panne, bare stekte poteter med salt og pepper er jo grisedigg.

Jeg pleier å steke de ved siden av egg for eks. Steker de ganske godt med en del krydder;) NamNam:)

Potetsalat...
Hardkok ett egg pr potet,finhakk eggene,skjær potetene i småbiter. Finhakk en passe stor løk,og ca 8 skiver sylteagurk.. Bland majones og rømme,tilsett en skje eller to med lake fra sylteagurkene - salt og pepper. Bland alt sammen,30 min i kjøleskapet - og NAM!!
Laget i går av 1,5 kg potet og 12 egg..Den er borte i dag,og gubben står nå å skreller poteter for han vil ha mer.
Ypperlig tilbehør til spekemat,eller alene....

Har du flere kokte grønnsaker du vil bruke, så tar du alle, halvmoser de, varmer olje i panna, heller alt over, krydrer, og lar det steke. På slutten av steketiden lager du groper i panna, og har oppi egg. 

Blir sulten jeg nå, av alle tipsene.

Kjøp inn spekemat og spis samen med kalde poteter, smør og rømme. Kjempegodt i sommervarmen

MiLfYwAy skrev:
Kjøp inn spekemat og spis samen med kalde poteter, smør og rømme. Kjempegodt i sommervarmen

MmMm,enig 

Eg pleier lage potetgryte dagen etterpå om eg har kokt for mykje poteter og grønsaker, hakker de opp og har over kjøttsaus (akkurat som eg lagar til spagetti, karbonadedeig, krydder, løk, hakka tomater ol.) og ost, steiker det i ovenen.

Mos de sammen med smør, salt og pepper, og ca 2 eggeplommer, og ha i en sprøytepose. Lag pene topper på et brett med bakepapir, og pensle med smør og stek i ovnen.

Går jo an å skive dem opp og ta på brødskiva med salt/pepper/krydder på. Skal visst være veldig godt, men har ikke prøvd det selv enda.

Back
Topp