Hva kan du spise når du ammer?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
– I utgangspunktet kan du leve som normalt. Selv om du ammer, er det viktig at du ikke bare tenker på alt som er forbudt, men heller fokuserer på at du får nok av alt du trenger. Følg appetitten og spis god og sunn vanlig mat, sier cand.scient. i ernæring Gry Hay. Hun er også medforfatter i Spedbarnsboken.

Les hele artikkelen på Babyverden

Alt med måte og prøv deg frem tenker jeg :-) Eneste jeg ikke spiste i starten med førstemann var ting jeg vet jeg reagerer på som erter og kål :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Skal spise vanlig mat- sunn mat med masse smaker- deilig!
Så skal jeg spise brie, blåmuggelost og spekeskinke - ihvertfall LITT:D

spiste omentrent som vanlig med forrige, men måtte holde meg unna ting som inneholdt løk og kål de første måndene, da hun reagerte med vondt i magen hvis jeg hadde spist slikt. var vel noen ting til som ga reaksjon, men husker ikke helt.
tenker man må bare prøve seg litt frem og, for er jo ikke alle barn som reagerer på det man spiser.

Jeg har spist helt vanlig og skal fortsatt spise vanlig. Lillegutt har ikke reagert på noe til nå! :)

Jeg spiste akkurat det jeg hadde lyst på sist, og skal gjøre det nå også:) Man må jo bare prøve ut å se om det kommer noen reaksjon hos den lille eller ikke:)

Man behøver iallefall ikke å tenke på listeria og sånt (fordi infeksjoner ikke videreføres via morsmelk) ; så myke, vellagret oster og spekemat er fritt frem! Hurra! Forhørt meg med lege og jordmor for å være heeelt sikker, pluss sjekka matportalen.no. Men bør være forsiktig med ting jeg selv reagerer på, og citrus. Og alt som gir deg luft i magen, vil da mest sannsynligvis gjøre det samme mot babyen din :)

Back
Topp