Hva kan dette være?

*Huldra*

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Jeg tålte ikke ppillene jeg begynte på etter å ha fjerna p-staven(som jeg heller ikke tålte). Jeg slutta på pillen i slutten av juli, og vi har liksom beskytta oss da, utenom torsdag 13aug. Da venta vi litt med å hive den på, dumme som vi er. Mandag begynte jeg å få murringer og ligamentsmerter, har tre barn og har liksom alltid vært første tegn hos meg, så jeg ble jo livredd. Dette har vart en hel uke..

Men i natt bråvåknet jeg av en helt sinnsyk sviing i nedre del av magen, vet ikke om det var eggstokkene eller livmor, men så toppa det seg og føltes som om hele livmoren skulle rives i stykker.. Det var helt forferdelig! Hjalp med varmeputa og sovna etter en halvtime. Våknet helt øm og støl i nedre del av magen, med de samme stikkingene som har vart nok en gang hele dagen. Tenkte i natt om det kunne være en cyste som sprakk, da en venninne opplevde dette, men hun fossblødde, og jeg har ingenting blod..

Er dette typisk sånn det forløper seg med cyster?

Vet ikke om jeg bør gå til legen eller vente til jeg evt får avklart en graviditet i løpet av denne uken. Men vet ikke hvor normalt det er med så sterke smerter i forbindelse med graviditet heller?

jeg er sinnsyk kvalm i tillegg, ble det rundt onsdag, MEN, etter en antibiotika-kur for 2 måneder siden var jeg veldig kvalm i 2 uker(reaksjon på behandlingen) så derfor vet jeg ikke om det er i sammenheng med det at jeg er blitt kvalm igjen..

Jeg hadde det akkurat slik da jeg hadde en cyste som sprakk. Ikke noe blod i forbindelse med da det skjedde. Uansett kan det lurt å nevne dette for lege.

Jeg hadde det akkurat slik da jeg hadde en cyste som sprakk. Ikke noe blod i forbindelse med da det skjedde. Uansett kan det lurt å nevne dette for lege.
Uff, kan det være farlig om man ikke går til legen med engang ? Hvordan fant du ut det var cyste?

Jeg ville uansett tatt en test nå i løpet av kort tid for å utelukke svangerskap. Det er jo 12 dager siden dere hadde "ubeskyttet" samleie i morgen (13. frem til 25.), så om EL tilfeldigvis var da eller de påfølgende dagene kan en test snart påvise et svangerskap. Ellers er det jo lurt å kontakte legen om kvalmen og smertene fortsetter. Har hatt masse cyster som har sprukket, men jeg har aldri reagert på at det har vært spesielt smertefullt (nå er jeg vant med mye og sterke smerter av andre grunner, min smerteterskel er MEGET høy....). Har heller ikke blødd hver gang det har skjedd. Vet jeg har cyster, så det har jeg ikke funnet ut i etterkant. Håper smerter og kvalme snart gir seg!

Kan ha hvert en cyste ja, hadde en som var skikkelig ille for noen år siden, de sendte meg til sykehuset da siden smertene kunne også være symptom på betennelse eller blindtarm, de tok ultralyd når jeg kom og fant da en cyste, smertene ble verre den natta men borte dagen etterpå hvor ny ul viste at den hadde sprukket, de gjorde da altså ikke mer, så ville nok selv ikke kontaktet lege så sant ikke smertene kommer tilbake

Jeg fikk samme smerte da jeg ble gravid denne gangen, våknet på natten av det. Var vel det andre kaller festesmerter! Så jeg ville tatt en test. Hadde ikke det samme da jeg ble gravid med førstemann.

Når cystene jeg har sprekker så får jeg bare store smerter, aldri opplevd blod. Blir kvalm og uvell også for smertene er ganske intense.

Men ville nok tatt en test for sikkerhetsskyld også.

Tenker svangerskap utenfor livmoren feks?? Jeg ville nok sjekka det opp.

Takk for svar, har fortsatt murringer og kvalme, hetetokter og vondt i bekkenet(?)! Håper de der testene kommer snart i posten for har virkelig lyst å bestille meg time til gyn for evt å sjekke ut hva som er galt og få satt inn kobberspiral! Tenker at siden jeg ikke tålte prevensjonsmidlene jeg har gått på de siste månedene så kan det jo være en endring i hormoner eller noe sånt som lager alt dette tullet. Men vil jo få sjekke ut hva som kan ha laget den sinnsyke smerten vertfall..

Back
Topp