Hva kan babysene?

Klar?

Betatt av forumet
Hva har deres små lært seg? Her kan lillemann vinke, riste på hodet og brumme som en bil. :)
 
Hm ikke kommet så langt med lyder, men reiser seg, krabber å sitter selv:) prøver å spise selv, men foreløpig spiser han mere aviser å rusk på gulvet enn den han får servert ;P


Sent from my iPad using BV Forum
 
Småen her tror eg ligger laaannngggtttt etter alle disse flinke august babyene:) Han åler seg rundt i ring, og babler i vei, også kan han klappe. Kan verken krabbe, reise seg opp eller si konkrete ord. Skal aldri sammenligne søsken, men storebror sto og holdt seg ved bordet og sa flere enkle ord når han var 7 mnd;-) Men eg oppfatter vesle gutten min som" ta livet som det faller seg" typen;-) Så han kommer nok i mål til slutt :-D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Du er ikke alene Bluebird. Gutten min gjør heller ikke så mye ennå. Ruller rundt fra mage til rygg og fra rygg til mage, så kommer seg fort rundt på den måten. Åler seg rundt i ring i tillegg. Babler mye, men ikke så mye ord ennå. Begynte å si "mamma" ganske tydelig i går (og i natt:sleep011). Også synger han når vi kjører bil og danser litt når vi synger for han:dance008
 
Hu kunne vinke, men slutta med det. Hu klapper, dytter seg bakover og åler seg rundt på magen, står selv hvis hu støtter seg på noe, danser når vi setter på musikk, lager maaange lyder, sier både mamma og pappa. Sitter selv, men detter bakover støtt. Det jeg kommer på. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her sier hun mamma og pappa! Også krabber hun og klatrer på oss om det er mulighet til det (så da står hun til tider oppreist) :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Søta vår henger nok også litt bak de andre augustbabyene. Sitter ikke selv enda.. Ho ruller og ruller, åler seg litt i ring, og babler veldig. Ho leiker tittebø, og jeg tror ho prøver å si tittei også :) Ho klapper ikke egne hender, men kan klappe hånda mi. Om vi koser kan ho si "mmmm" (med sånn kosete tonefall) <3


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Lillegutt krabbe-åler, ruller, står når vi holder han, snurrer rundt i ring, sier mamma, hei og mer, og noe som høres ut som nei(!!). Han klarer ikke å sitte selv enda, men det bekymrer meg lite. Han high-fiver med oss, og synes det er kjempegøy:)
 
Her er det heller ikke supermye hun kan. Men så skulle hun ko pg ha vært en septemberjente og da:)
Hun kan åle seg men det går sakte. Ser ut som hun heller vil krype og prøver i herdig på det. Blir ganske så hissig når hun er lei av å prøve:D kan sitte selv men setter seg ikke opp på egenhånd. Kan stå når vi holder henne og en koet stund hvis hun støtter seg til noe. Vil gjerne spise selv. Stort sett blir det mye mat rundt om i ansiktet i stedet for i munnen eller alt for mange brødbiter om gangen. Babler men er nok mer den stille typen ifht til mange andre babyer.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Snu seg fra rygg til mage og tilbake, drar seg fremover og skyver seg bakover, reiser seg hvis han har noe å holde i, setter seg opp, går noen skritt hvis vi holder han i hendene, har også gått rundt en kasse en gang, uten att noen holdt, bare holdt seg i kassa og flytta seg rundt,
Snurrer rundt i ring og,

Babler men ikke tydelige ord ennå foruten mmmmm...
Hjelp hvor det går fort, tidlig ute?

Sent from my Nexus 7 using BV Forum mobile app
 
Så flinke babyene deres er!
Her er det ingen ord enda i alle fall.
Hun begynte å snu seg da hun var ca. 4,5 mnd og rett etter begynte hun å rulle dit hun ville :)
Hun griper ting med begge hendene og har godt pinsettgrep, husker ikke når hun begynte med det men det er ganske lenge siden nå.
Hun begynte å sitte stødig helt selv da hun var 7 mnd.
Da hun ble 6 mnd begynte hun å krabbe og nå siste uka har hun stått mens hun holder seg fast. Er nå 7,5 mnd.

Ellers kan hun å starte musikk - hun har en babygym som kan spille musikk, og har et piano som lager mange forskjellige lyder - hun vet akkurat hvordan hun skal gjøre det for å få tak i den lange sangen, tror hun syns den er fin :) Og så hengte jeg opp en sånn bamse som du kan trekke ned halen på så spiller den natta sang - den drar hun ned igjen og igjen og igjen når hun er i senga :p
Hun klarer å gi uttrykk for når det er noe hun liker - som kveldsmaten som er helt klart favoritten (eggeplomme og lever) og når hun ser pus (og vertfall hvis hun får lov å ta på).
Hun pludrer og babler mye, men som sagt ingen ord enda.

Da kommer jeg ikke på mer :)
 
Back
Topp