Hva kaller du de ansatte i barnehagen?

• Trådstarter Trådstarter Kakaduen
  • Opprettet Opprettet
Til guttungen: navn eller de voksne.
Til andre voksne som kjenner de i bhg: navn eller "tittel" (ped leder/assistent)
Til andre som ikke kjenner bhg blir det gjerne ikke så enkeltvis, men mer "barnehagen", "avdelingen" etc

Sent from my iPhone using BV Forum

De ansatte, eller navnet dems. Hvertfall ikke tante!

En gang ble jeg kalt for søster av en pasient. Haha! Er sykepleier.

Vi kaller de ansatte i barnehagen ved navn :) Eller når vi omtaler de i flertall blir det, de som jobber i barnehagen :)
Enig. Eller "de voksne". Skjønner ikke helt at det er krise å si barnehagetante selv, men det føles bare rart og litt gammeldags.

Jeg er ikke tante selv om jeg jobber i barnehage. Det handler om respekt for yrket.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Kunne ikke vært mer enig :D

Bruker bare navnet deres, enkelt og greit. Evt. "de voksne i barnehagen" om det er generelt.

Banrehagetante oppleves jo som et slags gufs fra fjern fortid, syns jeg. Omtrent som å kalle en kvinnelig lærer for "frøken" - og ingen gjør jo det, vel?

Bruker navn eller de voksne.
Er ikke tante!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Bruker navn eller de voksne.

Jeg er ikke tante til ungene på jobb heller, så blir faktisk litt irritert hvis noen kaller meg det. :-P

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Som flere andre, bruker vi også navnet, evt "de voksne" eller personalet.
Jeg jobber selv i barnehage, der vil jeg være personal/fagarbeider/voksen, tante er jeg til mine nieser og nevøer.

Tapatalk :)

Kaller de ved navn :)

Sent from my HTC One_M8 using BV Forum mobile app

Navn,eller de voksne i bhg

<3februar 2011<3
exu mai 2014 :(

Har jobbet snart ti år i bhg og har blitt kalt tante noen få ganger, og da av besteforeldre, så det er vel ikke noe stort og utbredt problem. Når noen kaller meg det ler jeg det bare vekk...

Selv kaller jeg de voksne med navn, voksne eller evt merkurvoksne (merkur er avdnavn).

Sier navna dem til dem og til barna. Om jeg skal fortelle noe til utenforstående sier jeg "en ansatt" eller "ped.leder" osv..

♡ mamman til Emilie og lille julegaven ♡

Vi kaller de ansatte i barnehagen ved navn :) Eller når vi omtaler de i flertall blir det, de som jobber i barnehagen :)

Utennom ei, som vi kaller tante. Fordi hun ER tanta deres.

Jeg jobber som pedagogisk leder i barnehage med mastergrad også skal jeg bli kalt tante? Jeg har da ikke gått på skole i 5 år for å bli kalt det!
Det handler om respekt for yrket vårt!

Her kallar me dei ved namn, eller yrkestittel.

Eg trur det å kalle tilsette i barnehagen "tante" og "onkel" er med på å senka statusen på oss som faktisk jobbar i barnehage, og endåtil er utdanna til det. "Du passar jo berre born" har eg fått beskjed om når eg har fortalt kva utdanning eg har teke. Dette har kome frå menneskje som sjøl går i vidare utdanning på til dømes NHH. "Du passar jo berre born, treng du utdanning til det?"
Dette kjem mykje av at ein ikkje anar kva ein barnehagedag faktisk består av. Du skal vere pedagogisk, rettvis, du skal planleggje, grunngjeva og dokumentera ALT som føregår i løpet av ein dag. Du skal handtera 20 born der alle har forskjellige bakgrunnar, historiar, familiar og føresetnadar når dei kjem i barnehagen.
"Rettvis men ikkje likt".

Det å verte kalla "tante" kan då gje inntrykket av at det er eit "slappisyrke" for dei som ikkje gidd å få seg ein skikkeleg jobb. Og ja, eg har møtt min del av dei.
Det er ikkje noko vondt i kallenamnet, for all del, men når ein er ein profesjonell i eit yrke, så ynskjer ein å verte omtala etter yrkje.

Back
Topp