Hva kaller du de ansatte i barnehagen?

• Trådstarter Trådstarter Kakaduen
  • Opprettet Opprettet
Vi kaller de bare ved navn. Vi, altså både barna når de er der og vi voksne når vi snakker om de.

Vi kaller de som jobber i barnehagen ved navn. Hvis jeg snakker om folk som jobber i barnehage mer generelt, sier jeg enten "barnehageassistent", "pedagogisk leder", eller annet beskrivende. Bruker ikke "tante", det faller ikke naturlig for meg :)

De ansatte funker også. Hvis man snakker til en eller om en spesiell, brukes det navnet på vedkommende

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi kaller de ansatte i barnehagen ved navn :) Eller når vi omtaler de i flertall blir det, de som jobber i barnehagen :)

Navn, de voksne eller de som jobber i barnehagen :-)

Vi kaller dem ved navn, eller "de voksne"..... Jeg synes barnehagetante er koselig jeg (var jo det de het da jeg selv gikk i bhg), men min søster er førskolelærer og vil da altså ikke bli kalt et, så jeg har lært meg å la være..... ;)

Vi brukte navnene deres, ellers brukte vi ped.leder og assistent, evt de voksne. Ikke noe problem, det! :)

Omtaler dem med navn. Nå heter det vel barnehagelærer, men jeg vet ikke helt hva jeg syns om det navnet heller da.
Bedre enn "tante" er det i alle fall.

Ved navn :P

Navn . Er jeg usikker så sier jeg hun/han som jobber dee.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi bruker enten navn, eller de voksne i flertall.

Det har noe med statusen til de ansatte i barnehagen å gjøre, ved å kalle dem "tante". Som om det egentlig ikke er en skikkelig jobb. Joda det er en koselig tittel at vi er så nærme barna at vi blir kalt "tante", men som tante får en kanskje også bare betalt "familiepris" for å "passe" barna (og i det uttrykket ligger det at vi bare passer på barna, ikke fører en pedagogisk virksomhet)
En lærer har en mye høyere status. En ville aldri funnet på å kalle dem for tanter/onkler/bestefar... Barnehagen er nå (heldigvis) med i utdanningssystemet i Norge, men for at vi skal bli verdsatt på lik linje med tanke på lønn og status må en tenke på titlene som blir brukt. En har mer respekt for en lærer/lærerutdannelse enn en tante/tanteutdannelse.
Det har med respekt for yrket og yrkestittelen å gjøre rett og slett.

(Lønna mellom lærer og barnehagelærer vet jeg egentlig ikke så mye om)

Hilsen en førskolelærer :)

Vi kaller de ved navn.

Bruker navn. Eller de voksne i barnehagen hvis vi snakker om flertall :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Bruker navn selvfølgelig. Hvis jeg omtaler dem i andre sammenhenger er det yrkestittel: pedagogisk leder, førskolelærer, fagarbeidere eller assistent.

Jobber selv som ped. leder, og har blitt kalt tante kun en gang. Og det var av en oldemor som var med og hentet :-)

Vi driver en pedagogisk virksomhet, her er det høyt utdannede folk som jobber, også menn. Tanter har man kun i familien.

Back
Topp