Hva kaller barna besteforeldrene sine?

jeg tenker at her blir det standard.
pappa = morfar, eneste fra min side så det er jo lett.
men på hans er foreldrene gått fra hverandre og har nye samboere.
moren=farmor
typen= bessen (syns det er fint og tantejenta vår, bruker det allerede så da kan det bli det samme hos oss :) )
faren= farfar
dama= har ikke peiling, har ikke et forhold til henne. hun er typen som klager på at faren hans hjelper oss her i huset osv, så henne har jeg egentlig bare lyst at det blir brukt navnet hennes...

Her er det mormor/bestemor, farfar og farmor (men ungen bruker egentlig navnet hennes nå da, er inni en periode her :p)

Svigers bestemte selv at de ville være bestefar og bestemor.

Så da bestemte jeg at min far og stemor ble Far og Mor, mens mamma er mommo og mannen hennes er bestefar (moffa/morfar synes jeg burde være forveholdt min far og dermed ble det bestefar).

Mye besteforeldre så da må vi ha litt ulike navn på de :D

mamma hadde et sterkt ønske om å bli kalt mormor og slik har det blitt, er vel blitt lagt føringer på det på en måte da vi har kalt henne det siden før gutten min begynte å prate (han kalte henne mommo, en lang stund, men gikk over til mormor etter hvert uten at noen rettet på han) :-)

svigermor er bestemor og min far er bestefar eller Sigmund har litt lite kontakt da vi sees sjelden pga avstand og han ikke har skype og slikt :-)

Vi får en liten I august, men her blir det bæsta og bestefar på min side.
Samboers familie bor utenlands så regner med vi bruker bapir som betyr bestefar:)

Mine foreldre er skilte med nye ektefeller. De heter mormor og bestefar, og morfar og *det ekte navnet*. (Hun har ikke sagt hva hun vil være, og vi har ikke spurt. :P )

Svigers er bestemora/besta og bestefaren.

Alle har fått bestemt selv hva de skal hete. Jeg skulle ønske litt at svigers het farmor og farfar siden jeg har gode relasjoner til titlene, har ikke noe forhold til bestemor og bestefar, egentlig. Men men. :)

Mine foreldre blir bestemor/bæsta og bestefar.
Svigerforeldrene mine blir mor og far. Vi som har bestemt.

Bestemor og bestefar på begge sider...

Men minste kaller mine foreldre for bestefar og Rita mens mannens foreldre kaller hun bestemor og Knut... Til nød kan navnene byttes ut med mor eller far... Så hun har satt skille på besteforeldrene sine

Min mor er mormor, mannens mor er farmor, mannens far og stemor er bestefar og bestemor.

Mormor og bestefar er mine foreldre. Pappa ville være bestefar for d var kulest. Mamma er mormor for bestemor var for gammelt :p

Mannens mor og stefar er farmor og godfar. Mannens far er farfar.

Her er det farmor og farfar
Og mormor og motte:) minstejenta sider foreløpig mimmi til mormor, da hun ikke har lært seg det enda:)

Mine foreldre er besta og besten
Hans mor og stefar er bestemor og bestefar
Hans far er "yrke"besten. Evt besten "navn"

Var egentlig veldig enkelt.
Min pappa og stemor er bestefar og bestemor.
Foreldrene til samboeren kallers
Amma og Afi. Det er det islandske navnet for bestemor og bestefar.
Omtrent som her.
Moren til pappaen er bestemor, faren er bestefar og min far er Afi.

Her er det mormor, mormor, besta og besten hos storesøster, og mormor, morfar, farmor og besten hos lillebror :-)

Mener de valgte selv ;)

Her er det barnet selv som har valgt hva hun ville kalle besteforeldre. Mine foreldre er mor og far
Faren sine foreldre er bestemor og bestefar med navnet deres etter.

Hos oss er det mormor og morfar og farmor og farfar.
Og det var vi (samboer og jeg) som bestemte det. Jeg har fått kommentarer fra samboers slekt om at svigerfar ønskes å kalles bestefar *navn*, så vi får se hva vesla vår velger å kalle sine besteforeldre til slutt.

Mormor/morfar og bestemor/bestefar sier eldste, det ble slik da jeg sier det :-) veit ikke helt hva det blir til med minste da sambo er vant til farmor/farfar

Back
Topp