Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Mamma og "pappa" er bestemor og bestefar for var det eg er vant til å mamma ville bli kaldt bestemor.
Min kjære sine foreldre er farmor og farfar for det er vi begge vant med.
Så er min biologiskefar morfar men vi har ikke så mye med de å gjøre.
Hos oss blir det mormor og morfar, bestemor og bestefar. Samboer sier han skal ta med hundene til "bestefar" eller at "bestefar" kommer på besøk allerede, har igrunn gjort det i noen år nå. Da sier det nok seg selv
Mormor og far(bestefar) og mor(bestemor) og far(bestefar). Er spent på om de blir kalt mor/far eller om hu kommer til å si bestemor og bestefar etterhvert
De hadde klare ønsker for hva de ville hete selv. Og vi foreldre også og det stemte overens. Jeg ville at mine foreldre skulle hete mor og far slik jeg er vant til. Og pappaen ønsket at sine foreldre skulle hete bestemor og bestefar slik som hans besteforeldre på farssiden. Jeg kunne tenke meg at hans foreldre ble kalt farmor og farfar - for noen "beste"foreldre er de ikke og jeg synes ikke de gjør seg fortjent til besteforeldertitteler.
Sånn mommo, moffa og bessa har aldri vært aktuelt her. Da heter det mormor, morfar og bestemor isåfall.
Svigers her helt på gommo og goffa, jeg blir kvalm av å høre de grusomme ordene der i min verden heter set bestemor og bestefar, ferdig snakka! jeg klarer ikke å få meg til å si det høyt..
Farmor
Farfar
Noffe (morfar, det beg de med av seg selv da de ikke klarte si morfar men plutselig etter 5 år ble han sur for det (merkelig type)
Olla (oldemor)
Hellis (oldefar)
Vi har ikke lagt oss opp i det. Mine foreldre vil omtales som bestemor og bestefar, og svigers bruker farmor og farfar (og mormor og morfar til det andre barnebarnet. Jeg syns det er forvirrende, haha ).
Nå snakker han jo ikke enda da, så det blir spennende å se om han lager sin egen vri på noen av dem