Hva jobber du som?

sandra88

Gift med forumet
♡Junigull 2016♡
Hva jobber du som, evt. hva studerer du? Når tenker du å fortelle om graviditeten på jobb? Trenger du tilrettelegging?

Jeg er barne- og ungdomsarbeider og jobber i barnehage som spesialpedagogisk assistent, og jobber med barn ned spesielle behov, så trenger tilrettelegging nå , da det er veldig tungt både psykisk og fysisk.
Tenker å fortelle sjefen ganske tidlig, vi har prøvd lenge og mistet 2 ganger, så er 60% sykemeldt siden er ganske dårlig og I tillegg ganske stresset og føler det blir mye med 100% akkurat nå. Kommer nok til å slappe av mer når jeg kommer forbi 12 uker :-)

Jeg er vernepleier. Jobber som ambulerende nattevakt som dekker 3 forskjellige tjenester i kommunen. Kommer til å trenge tilrettelegging da det kan oppstå mange situasjoner jeg skal bistå i på natta som ikke er gunstige for gravide (utagering feks). Venter til uke 12 med å ta det opp med ledelsen, blir så mye styr om de ordner tilrettelegging nå også mister jeg om noen uker. Er uansett sykemeldt nå pga kvalmen.

Jeg jobber i bokhandel. Bortsett fra å la noen av de andre ta de tyngste løftene, så kommer jeg nok ikke til å trenge noen spesiell tilrettelegging. Venter med å fortelle til jeg er 3-4 mnd på vei.

Jobber som barnehagelærer i barnehage. Usikker på om jeg blir å trenge tilrettelegging, kommer helt an på hvordan formen blir etterhvert. Har planer om å vente til uke 12 iallfall før jeg forteller det på jobb (håper å unngå masse kvalme fram til da;))

Jeg er barne- og ungdomsarbeider og jobber i barnehage som spesialpedagogisk assistent, og jobber med barn ned spesielle behov, så trenger tilrettelegging nå , da det er veldig tungt både psykisk og fysisk.
Tenker å fortelle sjefen ganske tidlig, vi har prøvd lenge og mistet 2 ganger, så er 60% sykemeldt siden er ganske dårlig og I tillegg ganske stresset og føler det blir mye med 100% akkurat nå. Kommer nok til å slappe av mer når jeg kommer forbi 12 uker :-)
Jeg er vernepleier. Jobber som ambulerende nattevakt som dekker 3 forskjellige tjenester i kommunen. Kommer til å trenge tilrettelegging da det kan oppstå mange situasjoner jeg skal bistå i på natta som ikke er gunstige for gravide (utagering feks). Venter til uke 12 med å ta det opp med ledelsen, blir så mye styr om de ordner tilrettelegging nå også mister jeg om noen uker. Er uansett sykemeldt nå pga kvalmen.
Kan se for meg at dere begge har behov for tilrettelegging etter hvert ja. Jeg jobber i barneverntjenesten, og har ikke behov for annen tilrettelegging enn litt mer fleksibel arbeidstid de dagene jeg er dårlig. Har et godt forhold til sjefen da, så hun fikk vite det dagen etter at jeg fikk positiv test. :p

Vanlig kontorjobb her, så i grunn ikke noen spesielle behov for tilrettelegging.

Satser på et fint svangerskap og at jeg er på jobb frem til permisjonsstart i midten av mai :)

Jeg jobber natt i et bofellesskap med mye utagering. I forrige svangerskap ble jeg værende for lenge, så nå har jeg informert sjefen min tidlig for å få bedre og tidligere tilrettelegging enn sist.. Satser på å jobbe så lenge som mulig, men det er det mange forhold som avgjør

Jeg jobber på bensinstasjon, og som vikar på sfo, barneskole og i barnehage, i tillegg til at jeg studerer barnehagelærer :)
På bensinstasjonen tenker jeg at jeg kommer til å trenge litt tilrettelegging etterhvert.. En del tunge løft og vi får ikke satt oss noe særlig ned i løpet av en vakt..

Jobber som butikksjef i dagligvare. Veldig mye stress på alle måter. Pga at jeg har mistet 2 ganger på et år og har hatt blødninger nå, så kommer jeg til å søke om svangerskapspenger om alt går bra. Er nå for øyeblikket sykmeldt.

Jeg jobber I kafee og som tatovør, forteller om den julaften (mamma er sjefen på kafeen). Sjefen I studio vet det alt :) kommer til å trenge tilrettelegging I kafeen, da det er mye veldig tunge løft, samt står og går I 7-8 timer I strekk

Jobber som trafikklærer, så jeg håper bare jeg ikke blir kvalm under kjøretime jeg :p
Sjef vet det, så er forberedt på å få tak i ny lærer når jeg må ut i permisjon.

Sykepleier. Jeg trenger vel tilrettelegging i forhold til løft etter hvert. Vil helst ikke eksponeres for sigarettrøyk heller. Nå er jeg veldig kvalm, så har tatt ut ferien min. Hadde den til gode. Blir det ikke bedre før den er over, må jeg ha sykemelding. Forteller det hvis det blir aktuelt.

Jobber i oljebransjen. Tror ikke jeg trenger stort med tilrettelegging, men er for tiden 60% sykemeldt. Har gitt beskjed om at overtid ikke kommer på tale lengre, da jeg alltid har jobbet veldig mye. Nå kan noen andre ta over. :)

Kontorjobb her, men ekstremt hektisk til tider med mange lange dager. Blir fryktelig sliten etter jobb, så det flyter greit hjemme nå.

Jobber som logistikkopertør med kontorjobb. Blir fryktelig sliten av å jobbe 100% men det går vel. Tenkte å si det til sjefen min etter passerte 12 uker. Sist utsatte jeg det til uke 17 eller noe, men siden dette er andre spira kan det vel hende magen kommer tidligere enn sist! :p

Jobber som kjemiker, med mye laboratoriearbeid. Er i permisjon nå, men må snakke med sjefen med en gang jeg starter igjen for å få tilrettelagt uten jobb med kjemikalier som kan være fosterskadelige.

Back
Topp