Hva jobber du med??

regnskapsmedarbeider. trives godt, men er ikke helt det jeg ønsker å gjøre..

Jobber med IT innen Bank og finans. Jobbet med det i over 10 år nå og gleder meg sykt til å endelig få barn og bare kose meg hjemme med henne noen måneder. Masse koselige medarbeidere og godt miljø, men ikke så mange på vår alder der (jeg og min mann jobber på samme avdeling) og derfor er jo de fleste andre ferdige med graviditeter og sånt og mange i gang med livet som besteforeldre. [:)] Hadde ikke skadet med litt flere unge i bransjen, kommer til å bli krise om det ikke kommer flere for da pensjonerer jo alle seg samtidig nesten. [:(]

Butikkmedarbeider i Bok og media- Elsker jobben min, jeg stooortrives[:D]

Fysioterapeut [:)] Har 10 uker igjen av sykehusturnusen før jeg blir autorisert fysioterapeut. De skal jeg ta etter permisjonsåret. Synes det er veldig gøy det ene året jeg har jobbet [:)]

Er lærer på videregående skole og underviser i norsk og engelsk. Trives normalt veldig godt med det, men det er fryktelig slitsomt å være lærer som gravid med mye migrene, så det var litt godt å bli sykemeldt og ta det med ro[:)] men tror det blir fint å få være sammen med elevene igjen etter permisjonen! [:)]

Jeg jobber som kokk og driver kantine.
Har fagbrev som kokk fra 96, og har en lærerutdannelse i tillegg[:)]
Men siden det er få lærerjobber innen faget mitt så har jeg fortsatt innen yrket, men da innen kantine i stede for hotell og restaurant kokk. Kantine er litt mindre hektisk og langt bedre arbeidstid[:)]

Jeg jobber i hjemmesykepleien som sykepleier! Stooooortrives i yrket mitt og har en kjempe flott arbeidsplass [:D]

ORIGINAL: pineapple

Jeg jobber i hjemmesykepleien som sykepleier! Stooooortrives i yrket mitt og har en kjempe flott arbeidsplass [:D]

samme her men trives, ikke stortrives[:)]
Planen er å ta videreutdanning å bli helsesøster, men lite klar for skolebenken igjen enda.[:)]

Jeg er utdannet barnevernspedagog og så har jeg tatt eksamen i ex.phil og ex.fac. Men har ikke fått jobbet etter endt utdannelse pga ryggskade.

er utdannet barneskoleass. men jobber på matbutikk..trives så som så, å har VELDIG lyst på ny jobb. Men lønna er jo god,å når man må ha penger så gjør man det man må[:)]

Jeg er Hjelpepleier, jobber på skjermet enhet for demente, trives veldig godt med pasientene og personalet, men ikke med admenistrasjonen og arbeidsstedet, men nå skal det renoveres og vi som jobber der må få andre jobber, så skal forhåpentligvis jobbe i bokollektiv for demente når jeg skal tilbake på jobbe, men tar også vidrer utdanning, og er ferdig med første året på barnepleien nå om en uke, bare 1 år igjen.. da er jo drømmen å jobbe på føde/barsel avdelinge.. [:D][:D]

Jobber som operatør i fabrikk.. Trives godt i jobben min [:D]

ORIGINAL: BølleBella

Oppdrettsnæringen? Hva er det? Hehe.

Selv jobber jeg i matbutikk, og skal nok ikke tilbake i jobben min. Det har vært masse tull med kontrakten min og ditten og datten, og jeg har plutselig bare 20% stilling når jeg kommer tilbake..

Oppdrettsnæringen blir oppdrett på fisk! Du vet, de ringene på sjøen me laks i [8D] Vi produsererte feks over 800 000 tonn laks i fjord i hele Norge! Men andre driver også med oppdrett av torsk, ørret, kveite og til og med steinbit. Men laks er det mest vanelige. Torsk har komplikasjoner enda som må løses. Jeg er RØKTER/DRIFTSTEKNIKKER innenfor dette yrke, så det er mye fysisk arbeid å må mange ganger holde tunga rett i munn! Et lite feilsteg KAN forårsake massedød på fisken, og det er også tap av masse penger! så jeg ELSKER jobben min! Fysisk arbeid å masse utfordfringer! tok faktisk fagbrevet i fjord høst før jeg blir gravid - men etterpå har jeg vært i et vaskefirma. nå er jeg sykmeldt å straks permitert [:)] Noe av det morsomme med å ta lærlingen, var å vise mannfolka at jeg faktisk dugde like mye til fysisk arbeid som dem! å DET var en god følelse! [;)]

Etter permisjonen blir jeg antageligviså begynne på et settefiskanlegg ikke langt unna der jeg bor, har pratet en del med dem, og jobbet der litt før, og sjangsene er store for fast arbeid! [:D] (Settefiskanlegg blir et fiskeanlegg på land, der vi klekker ut fisken fra rogn, til den er stor nok til å gå i sjøen, 1.5 år til 2 år.) [:)]
Drømmen var å bli MARINEBIOLOG, men da må jeg gå 5 år til med skole (bachelor og master grad), og er nødt til å flytte sørover, enten i Norge eller til et annet land for jobb.. å det er ikke like aktuelt lenger nå som jeg skal ha barn, og har funnet stedet jeg bil bosette meg! Men BACHELOR graden vil jeg ta en dag! [:)]

ORIGINAL: Nemisis

Jobber som matros på en supplybåt som går mellom norsk og engelsk sektor, 4 uker på og 4 uker av er turnusen...
Har ikke reist slutten av november da, så jeg savner jobben min en god del! Men på en annen siden så vet jeg at det ikke hadde gått så bra å jobben til jeg var 3-4 mnd på vei... For hysteriske mannfolk er noen rare dyr[:D] Han ene klikka jo totalt, han var passet på meg en dag, da fikk jeg ikke gjøre noen ting, så jeg ble kjempe sint å kjekten han huden full[&:] Å neste dag så gjorde jeg ikke nok i følge han men, hvordan kan han vite det som bare satt på ræva...?
Så jeg ble kalla inn på teppet til kapteinen å vi ble enige om at for alle andres beste, så sier jeg takk for meg.

Det hender at det triller en tåre for at jeg ikke får gå på jobb men, den episoden med han duden gjør at jeg savner jobben min litt mindre for hver dag som går... Tror jeg savner de snille og greie folkene mer enn selve jobben[:)]
Å nå som snuppa våres kommer om ikke så lenge så har jeg noe som betyr mye mer for meg enn jobben min, familien kommer først!

Så får vi se hva jeg kommer til å gjøre når permisjonen er ferdig, det blir nok desverre aldri flere turer på havet på meg[:(]

er det ikke noen andre båter du kan jobbe på?? Jobbet selv en del på sjøen å vet hvor fantastisk det er!! Så det kommer jeg også til å svne, men jeg får jobbe VED sjøen og MED vann, så blir heldigvis ikke helt tørt! [8D] Dessuten har vi båt vi kan stikke av med når vi vil! [:)] Kommer aldri til å flytte fra sjøen! er så herlig med havluft!! [:D] så befriende!!!
Morsomt at du jobber som matros, kan tenke meg at det ikke er mange damer innefor det yrket heller? [:)]

ORIGINAL: lise_mor

ORIGINAL: Nemisis

Jobber som matros på en supplybåt som går mellom norsk og engelsk sektor, 4 uker på og 4 uker av er turnusen...
Har ikke reist slutten av november da, så jeg savner jobben min en god del! Men på en annen siden så vet jeg at det ikke hadde gått så bra å jobben til jeg var 3-4 mnd på vei... For hysteriske mannfolk er noen rare dyr[:D] Han ene klikka jo totalt, han var passet på meg en dag, da fikk jeg ikke gjøre noen ting, så jeg ble kjempe sint å kjekten han huden full[&:] Å neste dag så gjorde jeg ikke nok i følge han men, hvordan kan han vite det som bare satt på ræva...?
Så jeg ble kalla inn på teppet til kapteinen å vi ble enige om at for alle andres beste, så sier jeg takk for meg.

Det hender at det triller en tåre for at jeg ikke får gå på jobb men, den episoden med han duden gjør at jeg savner jobben min litt mindre for hver dag som går... Tror jeg savner de snille og greie folkene mer enn selve jobben[:)]
Å nå som snuppa våres kommer om ikke så lenge så har jeg noe som betyr mye mer for meg enn jobben min, familien kommer først!

Så får vi se hva jeg kommer til å gjøre når permisjonen er ferdig, det blir nok desverre aldri flere turer på havet på meg[:(]

er det ikke noen andre båter du kan jobbe på?? Jobbet selv en del på sjøen å vet hvor fantastisk det er!! Så det kommer jeg også til å svne, men jeg får jobbe VED sjøen og MED vann, så blir heldigvis ikke helt tørt! [8D] Dessuten har vi båt vi kan stikke av med når vi vil! [:)] Kommer aldri til å flytte fra sjøen! er så herlig med havluft!! [:D] så befriende!!!
Morsomt at du jobber som matros, kan tenke meg at det ikke er mange damer innefor det yrket heller? [:)]

Det er det nok men, samboer'n reiser jo han også som overstyrmann så han får fortsette å reise så blir jeg heller hjemme.
Tror jeg faktisk er eneste jenta som jobber som matros i rederiet, hehe[:D]
Jeg kunne faktisk tenkt meg å begynne å jobbe som mannskapskoordinator i et rederi men, jeg vet ikke hvor mye skole en bør ha først o.l. Å siden jeg har erfaring fra supply livet så trenger jeg kansje ikke fullt så mye skole som andre, har jeg hørt... Så vi får se hva som skjer, jeg har ihvertfall begynt så smått å slå meg til ro at jeg ikke skal ut å reise igjen. Det er virkelig rart hvor fri en føler seg når en vet at en har kun jobben å tenke på. Vi hadde 6 timers skift åja det er jo tungt i 1 mnd men, en blir vandt til det...

Hørest ut som en spennende jobb du har Lise[:)]
Er vell ikke så mange jenter som jobber med det heller?
Har ihvertfall inntrykk av at det er flest menn som jobber innen oppdrett også...

Utdannet førskolelærer og jobber som pedagogisk leder på en storbarnsavdeling på en gårdsbarnehage!
Elsker jobben min! [:)]

jeg har fagbrev i hestefaget, med felt innenfor temming av unghest og rehabilitering av "problemhest". Noe som har gitt meg muligheten til mange år med lideskapen som jobb! [;)]
siden jeg valgte å flytte hjem igjen for en tid tilbake har jeg jobbet på trelastlageret på et byggvarehus, noe jeg absolutt STORTRIVES med, samtidig som jeg er bartender i helgene.. men nå er det slutt på den tiden også, nattjobbing orker jeg ikke med småbarn i hus og siden dagjobben min er skiftarbeid så kombineres det dårlig med barnehagehenting og mann i nordsjøen..
så hva tiden etter permisjonen skal bringe er forløbig usikkert! [8D] skal se jeg må dra rumpa mi tilbake på skolebenken igjen.. hehe

jobber i barnehage. Assistent på småbarnsavdelig. trives godt... falt tilbake på det etter å ha studert div andre ting som grafisk design og markedsføring...
Har planer om spes.ped etter hvert kansje.

førskolelærer i 100% stilling som pedagogisk leder på stor avdeling. Trives kjempe godt. Jeg liker veldig godt å jobbe med barn, og kan man få en bedre start på arbeidsdagen enn å bli møtt med mange små smil og klemmer?! Det syns hvertfall ikke jeg :)

Back
Topp